x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Udrea se simte sabotată la frunză

Udrea se simte sabotată la frunză

de Elena Stan    |    10 Sep 2010   •   00:00
Udrea se simte sabotată la frunză

Deşi a trecut o lună şi jumătate de la lansarea brandului de ţară, ministerul nu a făcut încă lumină în cazul de plagiat din jurul frunzei. În schimb, Elena Udrea se plânge pe blogul personal că tot scandalul creat pe marginea frunzei, utilizată ca logo în brandul turistic, este o mânărie ieftină şi că cineva a sabotat-o.



"Să vă spun ceva incredibil: a dispărut conţinutul de pe site-ul cu «frunza» de unde ar fi fost copiat logo-ul din brandul turistic. Puteţi vedea cu ochii voştri că adresa http://changetransport.com ne redirecţionează către un alt site din Irlanda care nu are nici o legătură cu «frunza» respectivă. De altfel, din câte am înţeles, pe site-ul iniţial s-a umblat o singură dată, la 29 iulie, ziua în care noi lansam brandul la Shanghai. Sincer, încep să cred tot mai tare în varianta vehiculată aici. Voi ce spuneţi, a fost premeditat scandalul «frunzei»", se întreabă Udrea pe blogul personal.

Mai mult, blonda de la Turism susţine că site-ul pe care a fost depistată iniţial frunza ar fi singurul şi că acum site-ul ne redirecţionează către cu totul altceva decât în urmă cu ceva timp. Udrea nu ştie, sau se face că nu ştie, că celebra frunză este utilizată de mai multe site-uri, însă primul care a fost depistat de români a fost cel utilizat de site-ul la care face referire ea.
Preocupată să se lupte cu sabotori virtuali, Udrea ignoră "coincidenţe creative" izbitor de asemănătoare cu celebra frunză din brandul de ţară.
Controversata frunză care reprezintă brandul turistic al României este utilizată cu succes, de multă vreme, de site-ul www.dico-ecolo.com, care este un dicţionar francez de ecologie.

Exact acelaşi logo îl găsim şi pe site-ul firmei Austin Contract Services, care se ocupă cu reciclarea deşeurilor provenite din industrie, agricultură etc., înregistrată în Marea Britanie. Astfel, pe site-ul firmei www.acsrecycling.co.uk poate fi observată frunza utilizată de Ministerul Turismului din România pentru reprezentarea brandului turistic al ţării. O frunză asemănătoare reprezintă şi Ecoenergia. Aceasta poate fi observată pe pagina de internet http://tavisunteu.wordpress.com/category/work-for-millenium-and-rusubortun/. Menţionăm că frunza este utilizată de aceste site-uri cu mult timp înainte de lansarea brandului turistic al României de la Shanghay din 29 iulie 2010.

Frunza brandului României este şi logo-ul unui magazin din Marea Britanie. Site-ul magazinului britanic, http://www.orchardtaunton.co.uk/, a fost înregistrat la data de 9 iulie 2009, adică cu circa un an înaintea lansării brandului turistic al României. Acesta afişează în cadrul imaginii cu logo-ul companiei năstruşnica frunză. Asemănarea este evidentă din toate punctele de vedere. În ciuda asemănărilor, Elena Udrea este mândră de brandul de ţară şi de cum merge promovarea turismului românesc. "Am văzut la televizor câteva secvenţe de la meciul de fotbal România - Albania. (...) Pe panourile de pe margine am putut vedea logoul din brandul turistic al României. E un lucru cât se poate de bun, şi asta arată că funcţionează campania de promovare. Cred că în sfârşit suntem în stare să ducem o campanie profesionistă la capăt şi mă bucur să văd că, în ciuda sau poate datorită scandalului iniţial, promovarea merge mai bine decât ne-am fi aşteptat", mai scrie Udrea pe blog.

×
Subiecte în articol: economic