x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vacanţă de Paşti de 40 milioane €

Vacanţă de Paşti de 40 milioane €

de Elena Stan    |    19 Mar 2008   •   00:00
Vacanţă de Paşti de 40 milioane €

Sărbătoarea de Paşti şi cea de 1 Mai au devenit afa­ce­ri pro­fitabile pentru operato­rii din turism. În această pe­rioa­dă încasările agenţiilor ajung la 40 de milioane de euro. 

Sărbătoarea de Paşti şi cea de 1 Mai au devenit afa­ce­ri pro­fitabile pentru operato­rii din turism. În această pe­rioa­dă încasările agenţiilor ajung la 40 de milioane de euro.  

 

Trendul crescător înregistrat în ultimii ani în domeniul turismului se respectă şi anul acesta. Deoarece Paş­ti­le sunt câteva zile distanţă de 1 Mai, ope­ratorii au pregătit pachete cu mi­ni­vacanţe şi se aşteaptă la creşterea nu­mărului de turişti atât pe extern, cât şi pe intern. “Pe extern estimăm că vor fi circa 30.000-35.000 de turişti care vor pleca în perioada 25 aprilie-2 mai, iar pe intern numărul tu­riş­ti­lor va fi de circa 80.000 de persoane. Cifrele ne confirmă trendul crescător din ultima perioadă, deoarece pe intern se înregistrează o creştere de 15%, iar pe extern creşterea este de 25% comparativ cu anul trecut”, ne-a declarat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism (ANAT). De asemenea, la nivelul unor agenţii de turism creşterile sunt cu mult peste estimările patro­nilor. “Constatăm o creştere de 60% a vânzărilor la pachetele de Paşti, faţă de 2007. Paştele cade la sfârşitul lui aprilie, când vremea e caldă şi oa­me­nii simt nevoia să meargă în des­ti­naţii cu plajă. În acest moment, cele mai multe rezervări le avem pe Ci­pru. Hotelurile sunt moderne, iar ser­viciile sunt de calitate bună”, a de­clarat Aurelian Bratosin, directorul agenţiei Butterfly Tourism.

 

 

BANI. Anul acesta, agenţiile de turism vând un pachet turistic special pentru Sărbătoarea Paştelui şi 1 Mai, deoarece acestea sunt des­păr­ţite de doar patru zile, iar pe 1 Mai majoritatea bugetarilor nu lu­crea­ză. “Deoarece Paştele este foarte aproa­pe de 1 Mai, agenţiile au vân­dut bine pachetele speciale pe extern. De asemenea, vacanţa în ţară va fi una prelungită datorită zilelor libere din perioada celor două sărbători”, a ex­plicat Traian Bădulescu. Acesta a spus că un turist român cheltuieşte de nouă ori mai mult decât un turist ger­man. “Românul aruncă cu bani în stân­ga şi-n dreapta când merge în va­canţă. De exemplu, un neamţ, care are totul asigurat, cheltuie 11 euro pe săptămnă, iar un român, în aceleaşi condiţii, cheltuie 180 de euro pe săptămână”, a explicat Bădulescu. Acesta a mai spus că preţul me­diu pentru un sejur pe intern este în jur de 250-300 de euro de persoană, iar pe extern preţul mediu este de 300-400 de euro. Având în vedere tarifele medii şi afluxul mare de turişti care vor petrece de Paşti în altă parte decât acasă, încasările agenţiilor de turism pentru serviciile oferite vor fi de circa 14 milioane de euro pentru extern şi 24 de mi­lioane de euro pentru intern.

 

 

DESTINAŢII. Anul acesta, turiştii români sunt curtaţi de Austria, Bulgaria, Turcia şi Grecia, care fac campanii de marketing puternice în România. “Pentru Paşti se cau­tă destinaţii precum Bulgaria, Grecia, Tunisia, Egipt, Turcia şi Is­rael, iar pentru turismul intern la mare căutare vor fi pensiunile ru­ra­le, staţiunile montane şi litoralul, care va înregistra o creştere de 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Faptul că sunt deschise mai multe hoteluri la începutul lunii aprilie este un semn bun, hotelierii sunt pregătiţi să îşi întâmpine clienţii”, a spus Bădulescu.

 

“Cred că anul acesta, din punct de vedere turistic, este cel mai curat şi mai clasic Paşti. Cel mai bine s-au vândut Grecia, Cipru, Tunisia, Egipt, Malta, Bulgaria şi Spania. Românii s-au grăbit să cumpere mai ales sejururi pentru ţările ortodoxe, la ora actuală sunt chartere deja închise pentru Creta şi Rhodos, iar agenţiile au suplimentat numărul de locuri. Malta continuă să atragă, cele 25 de grade de la sfârşitul lui aprilie sunt un plus, la fel Egiptul şi Tu­ni­sia, unde în aceeaşi perioadă se face plajă. Bulgaria e în continuare im­ba­tabilă la oferta all-inclusive, românii merg la vecinii noştri atât pentru ser­vicii, cât şi pentru faptul că li­to­ra­lul lor e la doi paşi”, a explicat Ci­prian Enea, consultant www.bestourism.ro. Agenţiile sunt nevoite să suplimenteze numărul charte­relor pentru a putea face faţă cererii.

elena.stan@jurnalul.ro

 

 

 

 

Preţuri promoţionale

 

 

 

Agenţiile de turism au pregătit pachete turistice accesibile pentru toată lumea. Tarifele diferă în funcţie de destinaţie şi serviciile incluse. “Cine se înscrie până la 22 martie beneficiază de o reducere de 10%. Astfel, un sejur în hoteluri de 3-4  stele, în care sunt incluse transportul cu avionul, 4 nopţi cazare cu mic dejun inclus costă între 332 şi 400 euro de persoană”, a spus Mark Neville Farrugia, managerul agenţiei de turism Malta Travel. Un sejur cu opt nopţi cazare la hotel de 5 stele, cu all-inclusive, zbor charter Tarom, transferuri aeroport-hotel-aeroport, la Sharm el Sheikh, costă de la 899 euro de persoană la agenţia Prompt Service Travel.

 

“În afară de destinaţiile mediteraneene ortodoxe, Creta, Rhodos, Cipru şi Grecia continentală, avem solicitări pentru ţările exotice, Egipt, Tenerife, Dubai. Vacanţa de Paşti nu mai e doar o escapadă spirituală, românii îşi doresc sejururi complete, de 7-10 zile, care să-i relaxeze şi să le ofere experienţe de neuitat”, a spus Cosmina Vladu, directorul agenţiei Prestige Tours. La aceeaşi agenţie, o vacanţă de şapte zile şi cinci nopţi în Dubai cu cazare la un hotel de 4 stele costă de la 1.109 euro de persoană. Preţul include cazarea cu mic dejun, transport cu avionul şi asistenţă turistică. În Cipru, pentru cinci nopţi cazare la hotel de 4 stele cu mic dejun inclus, transport cu avionul, transferuri şi asistenţă turistică, tariful începe de la 480 de euro de persoană la agenţia Butterfly Tourism.

×
Subiecte în articol: economic turism pasti