x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vagoane de 2,3 miliarde de euro - Investiţii majore in infrastructura CFR Călători

0
Autor: Elena Stan 02 Mai 2007 - 00:00
Vagoane de 2,3 miliarde de euro - Investiţii majore in infrastructura CFR Călători


CFR Călători trebuie să investească peste 2,3 miliarde de euro pentru achiziţionarea a 2.600 de vagoane noi. Operaţiunea se va intampla in următorii zece ani. Peste 90% din vagoane au durata de viaţă depăşită şi ar trebui casate.

CFR Călători ar trebui să achiziţioneze 2.600 de vagoane noi pentru a asigura condiţii europene de transport cu trenul. "In prezent, 90% din parcul de vagoane are durata de funcţionare depăşită, astfel incat este necesară achiziţionare a 2.600 de vagoane nou-construite, la o valoare de circa 900.000 de euro/bucată", potrivit Ministerului Transporturilor. Investiţia totală in noile vagoane va ajunge la 2,34 miliarde de euro.

Majoritatea vagoanelor CFR Călători au durata de funcţionare normală depăşită (conform HG 2139/2004), adică sunt mai vechi de 30 de ani, faţă de 15 ani cat prevede legislaţia europeană in domeniu. Modernizarea unui vagon costă intre 250.000 şi 400.000 de euro, in funcţie de dotările şi de modificările efectuate pentru a corespunde cerinţelor impuse de traficul feroviar european, pe tipuri de trenuri. Compania estimează că pe termen mediu şi lung, la nivel macroeconomic, reabilitarea parcului de material rulant va conduce la creştere economică, prin introducerea tehnologiilor moderne, iar cifra de afaceri in sectorul feroviar va creşte. Mai mult, modernizarea materialului rulant al CFR Călători va avea un impact pozitiv asupra mediului, prin diminuarea noxelor şi reducerea zgomotului.

TERMENE. Infrastructura feroviară romanească poate atinge standardele europene de calitate peste zece ani, intrucat, pană acum, nu s-au realizat aproape deloc investiţii in acest sector, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Cat voi fi ministru, voi face ca finanţarea pentru căile ferate să crească şi să fie alocate de Guvern sumele necesare pentru modernizare. Investiţiile din resurse proprii au fost aproape egale cu zero pană acum, astfel că infrastructura este depăşită", a declarat Ludovic Orban. Compania CFR trebuie reformată, in condiţiile in care, din 2015, orice companie europeană va putea opera pe cursele interne. "Pentru a face faţă concurenţei va trebui să punem la punct o strategie. In primul rand, vom reorganiza CFR Călători, pentru rutele internaţionale şi cele de lung parcurs, precum şi pentru cele regionale şi de scurt parcurs. Pentru infrastructură, avem in vedere un program de inchiriere pe termen lung pentru operatori", a explicat Orban.

PROIECTE. Guvernul a aprobat contractul de servicii, pentru 2007, dintre CFR Călători şi Ministerul Transporturilor, in baza căruia va moderniza parcul de vagoane şi locomotive şi va implementa sistemul informatic pentru bilete. In ceea ce priveşte programele de dezvoltare, vor fi derulate cinci proiecte, respectiv de dotare cu rame automotoare, de realizare a sistemului automat de eliberare şi rezervare bilete, de dotare cu rame electrice de scurt, mediu şi lung parcurs, de modernizare a 203 locomotive şi de inlocuire a 20 de vagoane şi modernizare a 80 de vagoane de călători.

MODERNIZAREA INCEPE DE LA WC
Programul-pilot pentru reabilitarea stării tehnice a cabinelor WC-urilor din trenurile personale şi accelerat a inceput in luna februarie şi deja au fost date in circulaţie primele nouă vagoane cu cabine WC modernizate. "In funcţie de rezultatele programului-pilot (impact la public, rezistenţa amenajărilor interioare din cabinele wc la sustragere şi distrugere) şi de fondurile disponibile, se va analiza oportunitatea continuării acestuia şi imbunătăţirea soluţiilor adoptate", estimează compania. Circa 63% din vagoane necesită lucrări de reabilitare a cabinelor WC, adică un număr de 535 de vagoane. Costul lucrărilor se situează in jurul sumei de 11.000 de lei pentru cele două grupuri sanitare dintr-un vagon, aproximativ 6 milioane de lei (1,7 milioane de euro) pentru toate cele 535 de vagoane. Sumele necesare vor fi alocate din resurse proprii şi din bugetul de reparaţii. CFR estimează că lucrările se vor finaliza pană la sfarşitul lunii octombrie 2007. Lucrările de reabilitare a cabinelor WC se efectuează de societăţi comerciale reparatoare autorizate de Autoritatea Feroviară Romană - AFER.
Citeşte mai multe despre:   economic,   calatori,   vagoane

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări

Alexandru Nazare, despre prognoza FMI: Este o veste foarte bună, dar vorbim totuși de niște estimări
Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a declarat, la un eveniment online, că revizuirea prognozei de creștere a economiei României la 6% în acest an este o veste bună, dar nu înseamnă că situația privind...

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021

Deficit comercial de peste 3 miliarde de euro în primele două luni din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a României s-a situat la 3,070 miliarde de euro, în primele două luni din 2021, mai mare cu 455,9 milioane de euro față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit...

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat

A fost semnat contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii. Podul de la Fetești va fi reparat
Au fost semnate contractul de proiectare a Autostrăzii Unirii şi contractul pentru reabilitarea Podului peste Braţul Borcea, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. "S-a semnat contra...

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie

Mugur Isărescu vorbeşte pentru prima dată după un an de pandemie despre impactul iniţial în economie
Mugur Isărescu a vorbit pentru prima dată după un an despre începuturile pandemiei, atunci când s-au luat măsuri excepţionale care au ţinut echilibrul economic şi financiar, au evitat deprecierea excesivă a...

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021

Necesarul de finanțare al economiei românești este de 131 miliarde de lei în 2021
Necesarul de finanţare în 2021 este de 131 miliarde lei, dintre care 80 miliarde lei pentru deficitul bugetar şi 51 miliarde lei pentru vechea datorie, potrivit estimărilor Ministerului de...

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe

UPDATE România a împrumutat 3,7 miliarde de euro de pe piețele externe
România a împrumutat 3,5 miliarde de euro de pe pieţele externe în prima ieşire de eurobonduri din acest an, într-o finanţare structurată pe două tranşe, de 12 ani respectiv 20 de ani. Este cel mai mare...

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale

Au început reparațiile la autostrăzi și drumuri naționale
Vor fi efectute lucrări de reparaţii la autostrăzi şi drumuri naţionale principale, cu un volum de trafic ridicat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2021, anunță Compania Naţională de Administrare a...

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI

Activitatea din zona euro revine la creștere în martie: PMI
Activitatea din zona euro a revenit la creștere luna trecută, susținută de o extindere record în sectorul prelucrător, potrivit unui sondaj de miercuri care a arătat că industria serviciilor face față noilor bl...

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda

City Insurance, cel mai mare asigurator din România, a fost vândut către un investitor din Olanda
Grupul Vivendi Internaţional a vândut City Insurance România, cel mai mare asigurator din piaţa locală, către investitorul olandez I3CP, conform unui anunţ al companiei de asigurări, potrivit Ziarului...

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie

HoReCa va suporta costul testării rapide a clienților după 1 iunie
Agenții economici din domeniul HoReCa își asumă costul testării rapide a clienților de la 1 iunie, atunci când locațiile vor fi deschise și în interior, fără ca acest lucru să afecteze clienții prin...

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an

FMI: Economia României va crește cu 6% în acest an
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a îmbunătățit estimările privitoare la economia României, preoconizând că aceasta va crește cu 6,4% în 2021. Acest procent va fi depășit doar de Spania, a cărei...

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri

Samsung este investigat în România pentru înțelegeri cu mai mulți retaileri
Consiliul Concurenţei întreprinde o investigaţie pe piaţa produselor electronice şi IT&C din România deoarece compania sud-coreeană Samsung este suspectată că a făcut înțelegeri cu mai mulți...

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE

România se menține cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE
România este cel mai mare producător de floarea-soarelui din UE şi în 2020, cu cea mai mare suprafață cultivată, de 1,22 milioane de hectare, și o producție de 2,07 milioane de tone, arată...
Serviciul de email marketing furnizat de