x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vânzări-record de maşini noi

Vânzări-record de maşini noi

de Jurnalul National    |    19 Mar 2008   •   00:00

Vânzările de autovehicule noi au totalizat 51.186 unităţi în primele două luni, în creştere cu 33,3% faţă de perioada similară din 2007, cel mai mare avans fiind înregistrat pe segmentul autobuzelor, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Vânzările de autovehicule noi au totalizat 51.186 unităţi în primele două luni, în creştere cu 33,3% faţă de perioada similară din 2007, cel mai mare avans fiind înregistrat pe segmentul autobuzelor, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

 

Vânzările de autoturisme noi au crescut cu 28,3%, de la 33.030 unităţi în primele două luni ale anului trecut la 42.363 unităţi în intervalul ianuarie-februarie 2008. Dintre acestea, 28.173 automobile au provenit din import, în creştere cu 33,5% faţă de nivelul de 21.107 unităţi din primele două luni din 2007.
Livrările de vehicule comerciale au avansat de la 5.047 unităţi în ianuarie-februarie 2007, la 8.156 vehicule în primele două luni ale acestui an, reprezentând o creştere de 61,6%.
Vânzările de autobuze au crescut cu 103,4%, de la 328 unităţi, la 667 unităţi, în intervalul menţionat.
În ceea ce priveşte vânzările totale de autovehicule realizate în luna februarie, numărul de unităţi livrate a fost de 27.817, în creştere cu 19% faţă de ianuarie 2008, respectiv cu 26,3% mai mult faţă de luna februarie a anului trecut.
Vânzările Dacia, incluzând şi vehiculele comerciale, au crescut cu 33,8%, de la 10.529 unităţi în primele două luni din 2007 la 14.095 autovehicule în parioada corespunzătoare a acestui an.

 

În februarie 2008, vânzările Dacia au urcat cu 28,8%, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 7.725 unităţi livrate, inclusiv vehiculele comerciale. Faţă de prima lună a acestui an, vânzările producătorului autohton au avansat cu 21,2%.
Dacia conduce în clasamentul celor mai vândute mărci din România, prin cele 14.095 unităţi comercializate în ianuarie şi februarie, deţinând o cotă de piaţă de 27,5%. Pe locul al doilea se află Skoda, cu 4.175 unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 8,2%, în timp ce Volkswagen ocupă locul al treilea, cu 3.671 unităţi comercializate, echivalentul unei cote de piaţă de 7,2%. Top cinci este completat de Ford, care prin cele 3.616 unităţi livrate deţine 7,1% din piaţă, şi de Renault, cu 3.572 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 7%.
Cel mai căutat autoturism de import a fost Skoda Octavia (1.831 unităţi), urmat de Renault Clio (1.489 automobile) şi de Ford Focus (1.467 exemplare). Pe ultimele locuri în top cinci se află Renault Megane (1.313 automobile) şi Skoda Octavia Tour (1.200 unităţi). Comparativ cu clasamentul din primele două luni ale anului trecut, Renault Clio a pierdut locul întâi la importuri, pe care l-a deţinut şi la sfârşitul lui 2007, Ford Focus a urcat pe poziţia a treia, de pe locul 14 în ianuarie-februarie 2007, iar modelul Skoda Fabia a ieşit din top cinci.

 

Al doilea producător autohton, Daewoo, a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 36,5%, de la 1.835 unităţi în primele două luni din 2007, la 1.164 unităţi în acelaşi interval din acest an.
Din cele 42.363 autoturisme vândute în România în primele două luni, 54,3% au fost echipate cu motoare pe benzină, iar restul cu motorizări diesel. În acelaşi interval din 2007 raportul era 53,3% benzină şi 46,7% diesel.
Producţia şi asamblarea de autovehicule din România a cunoscut o creştere de 50,8% în ianuarie şi februarie, comparativ cu acelaşi interval din aceleaşi luni ale anului 2007.
Doar în februarie producţia şi asamblarea de autovehicule din România a înregistrat 22.888 unităţi, în scădere cu 8,2% faţă de ianuarie 2008 şi în creştere cu 41,7% faţă de februarie 2007.
Singurul constructor auto de pe piaţa românească care a produs în ianuarie, Dacia, a urcat producţia şi asamblarea locală de la 31.700 unităţi în primele două luni din 2007 la 47.815 autovehicule în acelaşi interval al acestui an, inclusiv vehiculele comerciale.
Daewoo a îngheţat, la 1 ianuarie 2008, producţia singurului model pe care îl mai producea, Matiz, până la 31 martie.
Exporturile de autovehicule au crescut cu 54,3%, la 27.211 unităţi, faţă de cele 17.636 vehicule trimise peste hotare în primele două luni ale anului 2007.
Exporturile aferente lunii februarie au fost de 14.314 unităţi, cu 11% mai mult decât în prima lună a anului şi cu 91,3% mai mult faţă de februarie 2007.

 

Adoptarea tacită va intra în vigoare

Numărul de avize necesare firmelor, în prezent de peste 500, va fi redus cu 30%, în termen de două săptămâni, printr-o hotărâre de Guvern elaborată de Ministerul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, a declarat marţi ministrul de resort, Ovidiu Silaghi.
Silaghi a afirmat că la aceeaşi dată va intra în vigoare procedura adoptării tacite, orice cerere urmând să fie considerată aprobată dacă în termen de 30 de zile firma nu primeşte un răspuns din partea instituţiilor statului. Ovidiu Silaghi a declarat că din aprilie 2007, când a preluat ministerul, a făcut un inventar al avizelor de care au nevoie societăţile comerciale din diferite domenii de activitate şi a aflat că numărul acestora este de 509.
“Nu înseamnă că o firmă trebuie să le obţină pe toate. Am dat o circulară celorlalte ministere, să vedem cu cât le putem reduce. Am avut situaţii în care unii au zis că pot renunţa la două-trei, dar şi altele în care ni s-a spus că-s insuficiente şi ar mai trebui să mai adauge câteva. Dintr-o discuţie pe care am avut-o cu primul ministru am decis să le reducem pe cele care sunt o plimbare inutilă a hârtiilor”, a spus Silaghi.
    

Impozite abuzive a câştigurlor bursiere

Asociaţia Brokerilor acuză mai multe direcţii teritoriale ale Administraţiei Finanţelor Publice de abuzuri în modul de impozitare a câştigurilor de la bursă, şi solicită o decizie a Ministerului Economiei şi Finanţelor pentru clarificarea situaţiei, a anunţat marţi asociaţia. Potrivit asociaţiei, unele sucursale ale administraţiilor fiscale aplică într-un mod arbitrar prevederile Ordinului MFP 2199/2007 şi au emis, la sfârşitul anului 2007 şi chiar în 2008, somaţii de plată prin aplicarea unei cote de 16% asupra câştigului brut obţinut în 2006 din tranzacţionarea titlurilor de valoare deţinute în portofoliu mai puţin de 365 de zile.
“Numai o interpretare abuzivă poate crea un asemenea precedent în materia impozitării veniturilor, o creditare mascată a statului de către unii investitori, atâta vreme cât prevederile legale aplicabile stabilesc obligaţia de plată pentru câştigul net anual”, se menţionează într-un comunicat al Asociaţiei Brokerilor. Potrivit relgementărilor în vigoare, investitorii au completat, în declaraţia de venit, valoarea câştigului pentru tot anul din tranzacţii cu titluri deţinute mai puţin de 365 de zile, respectiv după deducerea pierderilor din tranzacţiile cu titluri din această categorie şi, corespunzător, impozitul datorat prin aplicarea procentului de 16% la acest câştig calculat, adică beneficiul net şi nu brut.
“Ordinul menţionat anterior a fost emis în vederea utilizării unor formulare unice si prevede adoptarea formularului 226 şi a instrucţiunilor de completare al acestuia. Prevederile unui ordin nu pot aduce modificări cadrului legal, ele trebuie corelate cu cele ale Codului Fiscal şi cu momentul determinării câştigului”, se arată în comunicatul asociaţiei.
Impozitarea câştigurilor din vânzarea acţiunilor la bursă se realizează, începând cu 2006, prin aplicarea a două cote diferenţiate, de 1% şi 16%, în funcţie de perioada de deţinere a acţiunilor. Astfel, cota de 1% se aplică pentru deţinerile mai vechi de un an, în timp ce investitorii care păstrează acţiunile în portofoliu mai puţin de un an plătesc impozit de 16%.


×