x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie VĂNZĂRILE INTERNE, ÎN PICAJ/Piaţa auto s-a redus la jumătate

VĂNZĂRILE INTERNE, ÎN PICAJ/Piaţa auto s-a redus la jumătate

de Vali Blanaru    |    14 Mar 2009   •   00:00

Piaţa auto românească a scăzut cu 58,8% în primele două luni ale anului, la doar 20.965 de maşini nou-înmatriculate. În luna februarie, românii au cumpărat doar puţin peste 7.000 de maşini noi.




Fourmont spune că Dacia va continua să vândă mult în Germania
Foto: Christian Silva/Jurnalul Naţional

Rezultate dramatice pe piaţa auto românească: criza financiară, blocarea creditării şi teama pentru ziua de mâine a tot mai multor români au redus vânzările de maşini noi la minimum. "Piaţa auto românească a înregistrat în februarie 7.182 de înmatriculări de autoturisme noi, în scădere cu 66,5% faţă de nivelul de 21.423 de maşini din aceeaşi perioadă a lui 2008", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

În primele două luni ale anului, numărul de înmatriculări de maşini noi a scăzut de peste două ori, de la 50.918 la 20.965 de automobile.

Piaţa autohtonă a coborât astfel pe poziţia a treia între cele zece state care au aderat la UE după 2004, fiind devansată de Polonia ,cu 30.194 de înmatriculări noi în februarie, în urcare cu 7,3%, şi Cehia, cu 9.823 de maşini noi înregistrate, în declin cu 7,7%. Anul trecut, România se plasa pe locul al doilea, după Polonia.

VĂNZĂRI ÎN SCĂDERE
Marca românească Dacia a înregistrat un declin de 25,4% al numărului de maşini nou-înmatriculate în ţările UE şi EFTA (Islanda, Norvegia, Elveţia) în februarie, la 12.175 de automobile. Totuşi, în zona euro, Dacia se numără printre puţinele mărci care au înregistrat creşteri. Astfel, numărul de autoturisme Dacia nou-înmatriculate în zona euro în februarie a crescut cu 8,3%, la 9.120 de maşini. În perioada ianuarie-februarie, evoluţia Dacia a stagnat la puţin peste 17.000 de automobile nou-înregistrate. Compania românească avea la finele primelor două luni o cotă de piaţă de 0,9% în zona euro, în urcare de la 0,7% în perioada similară din 2008.

SALVAREA, DIN GERMANIA
România a devenit în februarie a treia piaţă de desfacere pentru Dacia, fiind detronată de Germania, în condiţiile în care primul loc este ocupat din luna decembrie de Franţa, potrivit datelor producătorului auto. "Germania a devenit a doua piaţă de desfacere pentru Dacia, iar Franţa se află în continuare pe primul loc", a declarat ieri directorul general al Automobile Dacia, François Fourmont, într-o conferinţă de presă. În prezent, Dacia şi-a orientat producţia către piaţa germană, unde constructorul auto din Mioveni a livrat începând cu a doua parte a acestei luni, circa 3.500 de unităţi pe săptămână, potrivit lui Fourmont. De altfel, prima de casare din Germania ar putea aduce acest stat pe primul loc în clasamentul vânzărilor Dacia.

România a pierdut primul loc ca piaţă de desfacere pentru Dacia în decembrie 2008, când a fost detronată de Franţa.

Acest stat a rămas cea mai importantă piaţă pentru constructorul din Mioveni atât în ianuarie, cât şi în februarie, iar în a doua lună a anului România a mai căzut un loc, fiind devansată de Germania.

PRODUCŢIE REDUSĂ
Automobile Dacia va continua să funcţioneze la o capacitate  de producţie de 1.200 de unităţi pe zi, deoarece creşterea acesteia la 1.360 de autovehicule ar presupune angajarea a 1.000 de persoane, măsură care nu poate fi luată în următoarele câteva luni, a adăugat Fourmont. "Noi am vrea să creştem capacitatea de producţie, pentru că în acest moment avem comenzi, însă avem o perspectivă a pieţei doar pentru câteva luni şi nu ştim ce se va întâmpla după aceea", a spus Fourmont ieri într-o conferinţă de presă. Şeful Dacia a explicat că societatea nu poate face deocamdată noi angajări, deoarece ar fi dificil de menţinut nivelul fabricaţiei şi există riscul ca şi cererea să scadă din nou.

Producţia la Dacia a fost oprită, în total, timp de aproximativ o lună, în mai multe zile din octombrie, noiembrie, decembrie şi ianuarie 2009.

Administraţia companiei a decis la finele lunii ianuarie să nu reînnoiască 300 de contracte de muncă temporare, aşa cum s-a întâmplat şi cu 620 de contracte pe perioadă determinată care şi-au încheiat valabilitatea la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut. Astfel au rămas fără loc de muncă 920 de persoane din cele 2.800 angajate pe perioadă determinată la uzina de la Mioveni.


Modele noi

Dacia lansează modelul Sandero cu motor diesel în luna iunie, iar tot în vară va fi introdusă pe piaţa locală şi motorizarea de 1,2 litri pe Logan Sedan şi Sandero. "Vom lansa Sandero diesel în iunie, iar tot în vară, înainte de perioada concediilor, vom introduce în oferta pentru România şi motorul pe benzină de 1,2 litri, pentru Logan şi Sandero", a spus Fourmont. Dacia a investit anul trecut 104 milioane de euro, o sumă similară urmând să fie alocată şi în 2009, fondurile având ca destinaţie, printre altele, cel de-al şaselea model al constructorului, care, potrivit anunţurilor anterioare ale companiei, va fi un SUV. Fourmont  a precizat că profitul înregistrat de Dacia anul trecut a fost păstrat în ţară şi va fi utilizat pentru investiţii. "În 2008 am decis, în acord cu acţionarii, să nu distribuim dividende şi să păstrăm banii aici în România ca să finanţăm investiţiile pentru 2009", a declarat oficialul Dacia.

×
Subiecte în articol: economic Dacia fourmont