x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Black Friday contrafăcut. „Nu există 70% reducere”

Black Friday contrafăcut. „Nu există 70% reducere”

de Valentin Gros    |    05 Noi 2020   •   07:30
Black Friday contrafăcut. „Nu există 70% reducere”
Sursa foto: Agerpres

Ziua de 27 noiembrie, când ar trebui să cumpărăm diverse produse cu reducere de preț, se apropie. Oficialii ANPC ne spun că anul acesta, comercianții nu vor mai putea să ieftinească după ce au scumpit în prealabil, pentru a atrage clienții cu ieftiniri false, așa cum s-a întâmplat în trecut. Reprezentanții consumatorilor se arată mai puțin încrezători.

 

„Anul acesta, Black Friday se va desfăşura în condiţii speciale faţă de anii precedenţi şi, în cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate, le recomand să ne semnaleze orice abatere”, a declarat directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

Astfel, comerciantul care anunţă o reducere de preţ „trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice”, a subliniat Anghel. El a precizat că este obligatoriu ca preţul redus, afișat în ziua de Black Friday, să fie inferior preţului de referinţă, care „reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile”.

 

Urmărire pe termen lung

Măsura anunțată de Autoritate nu a stârnit prea mult entuziasm în rândurile organizațiilor de cumpărători. „Dacă vrem cu adevărat să beneficiem de o reducere la un anumit produs, trebuie să urmărim acel produs pe o perioadă foarte îndelungată, de cel puțin două luni”, a declarat, pentru Jurnalul, președintele Asociației Pro Consumatori, Costel Stanciu. Acesta arată că un comerciant poate să majoreze prețul cu 31 de zile înainte, „cu cât dorește el”, pentru ca apoi să vină cu scăderea. În viziunea expertului, recurg la astfel de practici în special marile companii de retail, cu vânzări de milioane sau zeci de milioane de euro pe lună.

„Au loc multe campanii de înșelare”, a spus Stanciu, adăugând că în Vest, astfel de situații nu sunt posibile, „pentru că acolo activează multe asociații ale consumatorilor foarte puternice, care au resursele umane și tehnologice necesare pentru a urmări evoluția prețurilor”.

 

Nu putem avea o ieftinire de 70% în Black Friday, așa cum afișează comercianții. Reducerile de preț reale sunt de 10-20%. Ce trece peste această limită nu se bazează cu adevărat pe costuri.

Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori

 

×
Subiecte în articol: Black Friday