x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Matrapazlâcurile de la CNADNR ies la iveală

Matrapazlâcurile de la CNADNR ies la iveală

de Adrian Stoica    |    05 Apr 2016   •   11:21
Matrapazlâcurile de la CNADNR ies la iveală
Sursa foto: Karina Knapek/Intact Images

Angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, reuniţi în Grupul de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR, susţin că petecele de autostradă construite în ultimii ani au probleme de rezistenţă şi nu este exclus să aibă soarta lotului 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, care a fost demolat din cauza fisurilor apărute.

Şoferii riscă în orice moment să facă accidente pe autostrăzile din România pentru că sunt pline de gropi şi au mari probleme, a declarat, ieri, fostul director general al CNADNR Mihai Băşulescu, într-o conferinţă de presă. El este şi reprezentant al Grupului de iniţiativă pentru restructurarea şi reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Naţional Profesional al Drumarilor din România, a organizat luni o conferinţă de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.

"Evident că, pentru şoferi, este periculos. Există riscul de accidente, există riscul să mergi cu maşina pe un drum perfect şi să te trezeşti cu maşina în groapă", a susţinut Băşulescu. Reprezentanţii Grupului de iniţiativă au cerut demisia ministrului Transporturilor, Dan Costescu, a secretarului de stat, Marcel Boloş, şi a actualului şef al companiei de drumuri, Cătălin Homor, pentru situaţia dezastruoasă a sectorului, dar şi din cauza neregulilor sesizate în cadrul CNADNR.

Bani puţini pentru întreţinere

CNADNR are la dispoziţie pentru acest an doar 45% din suma necesară pentru efectuarea tuturor lucrărilor de întreţinere necesare pentru şosele. Potrivit lui Florin Dascălu, director de întreţinere în cadrul companiei şi unul din membrii Grupului de iniţiativă, anual se strâng 200 de milioane de euro pe an din roviniete, bani care merg în bugetul CNADNR, dar întreţinerea primeşte foarte puţini bani. Pe de altă parte, el a reclamat şi lipsa personalului calificat.

Dintre cei 6.000 de angajaţi ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi foloseşte. Dintre cei 49 de şefi de secţie, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenţi de relaţii publice, jurişti, economişti. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesionişti.”, a mai spus Dascălu.

 

×
Subiecte în articol: ministerul transporturilor CNADNR