Analiză ZF: În România, aproape un sfert din vânzările anuale de produse electro-IT sunt realizate în ultimele două luni din an, mai exact în noiembrie - când are loc Black Friday - şi în decembrie, când consumatorii fac achiziţii de sărbători. De altfel, România este, alături de Slovacia, ţara cu cea mai mare pondere a acestei perioade în totalul vânzărilor de frigidere, espressoare, laptopuri, camere foto ori imprimante, arată datele companiei de cercetare de piaţă Gfk.
„Ultimele două luni din an (adică perioada de vârf) generează, în medie, 22% din vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din regiunea Europei Centrale şi de Est“, spun analiştii GfK.
În cazul României şi Slovaciei, ponderea e de 24% în 2022, pe când în Ucraina şi Slovenia, procentul scade la 20%.
În ceea ce priveşte Ucraina, ponderea a scăzut considerabil în ultima perioadă, marcată de războiul cu Rusia, înainte de conflict, noiembrie şi decembrie generând 25% din vânzări.
Deşi finalul de an reprezintă vârful de vânzări pentru aproape orice fel de comerţ, pentru electro-IT, ultimele două luni cântăresc chiar mai mult decât în rest, iar asta şi datorită evenimentului de shopping Black Friday, care în ultimul deceniu a prins tot mai mult la publicul autohton.
(sursa: Mediafax)