x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Lecţii de creativitate şi pasiune de la antreprenorul full-time

0
Autor: Luciana Cocoș 31 Mar 2020 - 11:10
Lecţii de creativitate şi pasiune de la antreprenorul full-time
Vezi galeria foto


Trăim vremuri în care afacerile, comunicarea și chiar munca s-au mutat în mediul online. În România, internetul este un atu de care autoritățile statului nu s-au folosit îndeajuns în procesul de digitalizare. Însă „era digitală” a schimbat vizibil modul în care se fac afaceri în România. Dorința oamenilor de a avea acces cât mai rapid și mai ușor la informații, produse și servicii a obligat foarte multe afaceri să se adapteze noilor trenduri. Iar acolo unde munca nu dă rezultatele dorite, intervin specialiștii. Alina Cazacu, antreprenor cu o experiență de peste 13 ani în mediul online, a pus bazele „bucătăriei digitate”, locul unde încep cele mai importante transformări. Niciodată nu e târziu să începem activități creative, iar prezentul chiar ne încurajează să facem asta.

 

Pentru Alina Cazacu parcursul profesional a fost plin de provocări și de oportunități. De la studii aprofundate de Drept, și-a croit apoi drum spre zona de marketing, consultanță și digital. A lucrat în corporații de top, a implementat cu succes proiecte ambițioase, iar după o vreme, pentru că primea tot mai multe întrebări și i se cerea ajutorul, a decis să pornească pe cont propriu. „Degeaba realizează cei din industrie că e important, că trebuie să fim digitalizați, că procesele și modul de lucru se schimbă și s-au schimbat, dacă totuși nu este o educație la nivel atât micro, cât și macro. Ca țară, încă suntem în urmă din anumite puncte de vedere, dar destul de avansați în altele. De exemplu, acces la internet ca în România există în puține locuri; noi avem viteză bună de internet, dar la acces stăm prost, și, de asemenea, oameni care nu se folosesc de beneficiile acestea la adevăratul potențial, mai e nevoie de multă educație pe zona asta: de la a folosi serviciile online ale unei bănci, a plăti cu cardul o comandă, de a plasa o comandă online, lucruri chiar de bază”, spune Alina Cazacu.

 

Ingrediente de succes

Trecerea ei către zona de business a venit natural, iar pentru că diversitatea a atras-o întotdeauna, antreprenoarea și-a numit business-ul „Digital Kitchen”, serviciile oferite fiind în zona de digital și transformare digitală (procese, mod de lucru, echipe care să aibă cunoștinte specializate etc.). „Mi-am dorit foarte mult și îmi doresc să fac mai mult decât consultanța clasică și să mă ocup și de implementări de proiecte, produse digitale, practic să luăm business-ul clientului și după ce am identificat niște sincope și mai ales oportunități, să ni-l asumăm împreună și pentru o perioadă de 3-6-12 luni, cu obiective comune setate corect să-l punem la punct, cât de mult se poate. Cred foarte mult în zona asta, mult mai mult decât în clasica consultanță, care până la urmă doar identifică niște probleme, dar tot clientul e cel care trebuie să le implementeze. Și de cele mai multe ori nu are timp, focus, cunoștințe, echipă etc.”, povestește Alina. Business-ul a fost lansat în 2018, iar trecerea la statutul de antreprenor nu a fost ușoară, însă nici foarte grea. „A fost și este greu. Să fii pe cont propriu înseamnă să faci tot ce poate în corporație sau în orice alt business, luai de-a gata, cum s-ar zice. Cum s-ar zice, ești „de capul tău”, faci contracte, NDA-uri, facturi, plasezi comenzi, răspunzi, cauți colaboratori. Sunt evident alte constrângeri, dar nu cele de mers la program, de stat pe un scaun 8-9-10 ore, de stres, de ședințe mai mult sau mai puțin utile. De stres nu se scapă, există oricum, dar capătă altă formă, una mai liberală”. Investiția materială a constat în achiziția unui domeniu de web și în designul site-ului pe care antreprenoarea l-a făcut împreună cu doi prieteni. Alături de Alina Cazacu lucrează colaboratori, specialiști pe diverse domenii. „Sunt relații construite în timp, validate și încercate, iar dacă acum îi numim colaboratori, înseamnă că sunt cei mai buni pe zona lor. La www.digitalkitchen.ro suntem oglinda în relația cu clienții, dar ne bazăm proiectele pe echipe de specialiști, fiecare bun sau cel mai bun în domeniul lui (performance marketing, social media, content marketing, specialiști în implementări de module CRM, e-mail marketing etc.). Pe lângă asta, am și o serie de oameni apropiați, prieteni, pe care în relația de business îi numesc mentori/advisors, și către care mă duc de fiecare dată când am o nedumerire, o îndoială și care mă ajută. Fără această «rețea», care se bazează pe oameni, în primul rând, nu cred că aș putea să fac mai nimic”, mărturisește antreprenoarea.

 

Nu știu cum e să faci business în altă parte decât România. Nu cred că e greu sau imposibil, dar cum piața e foarte fragmentată între cei care știu și înțeleg zona de digital și o tratează ca atare, știu ce înseamnă un tracking corect al activității, își pun obiective pe care le și măsoară, își conduc business-ul plecând de la date… dar sunt și alţii care merg într-o inerție pe care nici ei nu o înțeleg. Și aici e nevoie de educație.

 

Alina Cazacu

 

Provocarea mentoratului

Mentoratul a apărut ca o provocare pentru Alina Cazacu. Una pe care a acceptat-o și căreia îi dedică timp de studiu. „Am început cu o colaborare pro-bono pentru că nu aveam cum să pun un cost pe ceva ce în momentul acela consideram că nu am metodologie sau o anume structură. Când persoana respectivă a revenit după câteva luni și mi-a spus că i-am fost de mare ajutor și vrea să continuăm cu o serie nouă, am decis că este corect să dau structură și metodologie colaborării și ajutorul să se bazeze și pe teorie, nu numai pe practică. În acest moment, sunt la al doilea modul dintr-o serie de patru la «Erickson Institute» din Canada. Sunt cursuri online, am colegi de peste tot din lume, India, China, UK, Serbia, Rusia... Și este foarte interesant să intri în contact în același timp cu oameni din atâtea locuri și să îți dai seama cât de asemănători suntem, cât de mult împărtășim aceleași probleme, situații, provocări, chiar dacă aparent ne despart geografic atâția kilometri. Acum lucrez cu 6 persoane în regim de mentor coaching. Merg numai pe zona de business și dezvoltare în zona de echipe, de procese, de structură, de motivație, time management etc. și cred că asta este și corect, și potrivit să fac”. Alina lucrează acum online și urmează să primească atestatul pentru primul level in business coaching (ACC).

 

Business-ul de după business

Pentru că nu e niciodată târziu să începem activități creative, iar vremurile actuale chiar ne încurajează să facem asta, când iese din „bucătăria digitală”, antreprenoarea se mută în zona relaxării prin creație. Pasionată de arts&crafts, tânăra a reușit să transforme o pasiune într-un alt business, „Arome HaiHui”, un brand de lumânări parfumate handmade. Totul a pornit de la ideea de a face un cadou prietenilor şi familiei. „Vorbind cu o prietenă despre asta, mi-a venit ideea de a pregăti drept cadou de Crăciun ceva pentru familie și prieteni. Am studiat puțin «problema», practic trei zile, apoi am zis: oare ar merge ca business? Hai să-l testez. Asta e și frumusețea online-ului, mai ales al celui pe care îl trăim în zilele noastre. Putem testa, încerca, marketa, crește sau eșua. În România sunt câteva business-uri similare care fac foarte bine ce fac, dar am zis că, în același timp, asta e un marketing business în care promovarea, împachetarea, produsul în sine reprezintă totul. Am lansat o pagină de Facebook, asta după ce nu mă puteam hotărî la nume, dar am mers pe Arome HaiHui ca e o derivată dintr-un «nick name» pe care îl folosesc practic de când mă știu «haihuiprinlume» și am lansat pe final de noiembrie 2019. Am avut peste 20 de modele de lumânări în decembrie. Prea multe, zic cu mintea de acum, pentru că a fost foarte greu din punct de vedere logistic să facem atâtea arome asociate unui nume, text, culoare. Dar am învățat. Acum există și site-ul aromehaihui.ro, mai spune Alina Cazacu. Investiţia iniţială în acest business a fost de 2.200 de euro. O lumânare creată de ea costă 45 de lei. Borcanele în care vin produsele, dar şi esenţele provin de la furnizori români, iar ambalajul se poate refolosi ulterior.

 

Alina Cazacu și-a propus să continue să facă tot mai bine ceea ce a început și spune că «oricum ar arăta viitorul, știu că nu m-aș putea lipsi niciodată de energia pe care ți-o dă munca în echipă, de faptul că putem deveni mai creativi împreună, și, în același timp, ne putem regăsi ca oameni și ființe sociale”.

 

Citeşte mai multe despre:   Alina Cazacu,   Digital Kitchen

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Consumul de energie electrică a scăzut cu 7,1% de la începutul anului. Importurile s-au dublat

Consumul de energie electrică a scăzut cu 7,1% de la începutul anului. Importurile s-au dublat
Consumul naţional de energie electrică al României a fost de 25,7 TWh în primele șase luni ale anului, în scădere cu 7,1% mai mic față de perioada similară a anului trecut. Importurile de energie au...

Încep lucrările de modernizare la Pistei 2 a Aeroportului Henri Coandă

Încep lucrările de modernizare la Pistei 2 a Aeroportului Henri Coandă
CN Aeroporturi Bucureşti SA începe lucrările de modernizare la Pista 2 a Aeroportului Henri Coandă pe data de 21 august, după ce a obţinut autorizaţia de construire din partea Ministerului Tran...

Producția industrială a scăzut cu peste 16% în prima jumătate a acestui an

Producția industrială a scăzut cu peste 16% în prima jumătate a acestui an
Producţia industrială a scăzut cu 16,7% în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată. Acest lucru a fost provocat...

Avertisment OIM: Pandemia are un impact sistematic, extins şi disproporţionat asupra tinerilor

Avertisment OIM: Pandemia are un impact sistematic, extins şi disproporţionat asupra tinerilor
Tinerii s-ar putea confrunta cu efecte traumatizante din cauza pierderii locurilor de muncă sau a faptului că nu au mers la şcoală în perioada restricțiilor impuse din cauza pandemiei de coronavirus,...

Salariile mici scad, cele mari cresc, funcționarii urcă în top

Salariile mici scad, cele mari cresc, funcționarii urcă în top
România este țara în care angajații cu salarii mici sunt tot mai prost plătiți, în timp ce veniturile mari cresc tot mai mult, iar funcționarii statului urcă treaptă cu treaptă în topul câștigurilor. Nu...

Casele s-au ieftinit cu 3% în lunile de vară

Casele s-au ieftinit cu 3% în lunile de vară
De la începutul lunii iunie până la sfârșitul lui iulie 2020, prețul mediu al apartamentelor a scăzut cu 2,97%, ajungând în prezent la 1.309 euro pe metrul pătrat, arată statisticile centralizate de...

Inflația a crescut la 2,8% în luna iulie 2020. Mâncarea și serviciile s-au scumpit

Inflația a crescut la 2,8% în luna iulie 2020. Mâncarea și serviciile s-au scumpit
Rata anuală a inflaţiei s-a situat la 2,8% în luna iulie, în creștere față de 2,6% în perioada anterioară. Mâncarea s-a scumpit cu 5,57%, serviciile cu 3%, iar produsele nealimentare...

Prejudicii de 38 mil. lei în perioada stării de urgență

Prejudicii de 38 mil. lei în perioada stării de urgență
Curtea de Conturi a constatat în perioada stării de urgenţă prejudicii de 38,3 milioane de lei, abateri financiar-contabile estimate la 659 de milioane de lei şi a identificat venituri suplimentare estimate de 647.0...

Record de căutări pentru locurile de muncă

Record de căutări pentru locurile de muncă
În luna iulie, pe platforma de recrutări online eJobs au fost înregistrate 1,3 milioane de căutări pentru locurile de muncă, acesta fiind un record istoric. „Au crescut atât numărul mediu de aplicări per...

Luptă în cinci pentru construirea unei baze NATO

Luptă în cinci pentru construirea unei baze NATO
Strabag, Danya Cebus Rom, Leviatan Design, Intrakat și Concelex sunt companiile interesate de construirea bazei militare NATO de la Câmpia Turzii, judetul Cluj. Beneficiarul este Ministerul Apărării Naţionale, iar...

Bursele mondiale, la maximul ultimelor cinci luni și jumătate

Bursele mondiale, la maximul ultimelor cinci luni și jumătate
Bursele mondiale au urcat marți la maximul a cinci luni și jumătate, rantrenate de noul pachet de stimulente fiscale din SUA și de reducerea tensiunilor dintre China și SUA, înaintea unei runde cruciale de...

Curs valutar. Leul se apreciază ușor în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se apreciază ușor în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat un curs de referinţă de 4,8347 lei/euro, 4,1033 lei/dolar, 5,3722 lei/liră sterlină, 4,4909 lei/franc elveţian. Cursul anunțat, ieri, de BNR a fost...

Importurile de lapte au crescut cu circa 43% în prima jumătate a acestui an

Importurile de lapte au crescut cu circa 43% în prima jumătate a acestui an
Importurile de lapte brut de către unitățile procesatoare au crescut cu 42,8%, respectiv cu 21.600 de tone, în primul semestru al anului, iar cantitatea de lapte colectată de unităţile procesatoare ...

Noile obiceiuri de consum ale românilor

Noile obiceiuri de consum ale românilor
Pandemia de coronavirus a schimbat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media. Principalele criterii după care s-au ghidat au fost calitatea şi preţul, arată...

Cum au fost gestionați banii în starea de urgență. Curtea de Conturi a găsit un prejudiciu de 38,3 mil.lei

Cum au fost gestionați banii în starea de urgență. Curtea de Conturi a găsit un prejudiciu de 38,3 mil.lei
Curtea de Conturi a anunțat că abaterile financiar contabile estimate pentru perioada stării de urgență, în gestionarea resurselor publice, sunt de 659 de milioane de lei, în timp ce prejudiciile sunt de 38,3...
Serviciul de email marketing furnizat de