x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii 80 de noi retaileri deschid 200 de magazine în trei ani

80 de noi retaileri deschid 200 de magazine în trei ani

de Alina Botezatu    |    17 Sep 2015   •   18:35
80 de noi retaileri deschid 200 de magazine în trei ani

Din 2013 până în prezent, 80 de noi retaileri au intrat în România, ei ocupând o suprafaţă de retail de 30.000 de metri pătraţi, arată datele unui raport lansat de compania de consultanţă imobiliară CBRE (“How Active is the Romanian Retail Market”). În total, aceştia au deschis aproape 170 de noi magazine şi vor să inaugureze încă 30, în următoarele 12 luni. Aproape jumatate dintre comercianţi analizaţi provin din fashion.

Brandurile nou intrate sunt de la cele de lux (Vionnet, Michael Kors), de fashion (Sinsay, Mohito), până la magazine de decoraţiuni (H&M Home, English Home) şi chiar cafenele (Tchibo Coffee Store sau Columbus Café).

„Acest număr record de noi intrări este corelat cu performanţa macro-economică, mai precis cu creşterea PIB, în perioada analizată de 3,3%, substanţial peste creşterile înregistrate în alte ţări europene”, se subliniază într-un comunicat de presă al CBRE.

Retailerii din Italia, SUA şi Franţa reprezintă jumătate din noii intraţi în piaţă, iar cei din Polonia, Germania şi Marea Britanie au deschis cele mai multe magazine. “Pentru următoarea perioadă ne aşteptăm să vedem şi mai multe intrări în piaţă, în condiţiile în care România va deveni cu adevărat o destinaţie comercială. Acest lucru se va întâmpla în condiţii de creştere macro-economică, a consumului intern, a venitului disponibil pentru cumpărături şi de relaxare fiscală”, a menţionat Laura Dumea Bencze, Head of Research Romania & CEE Research Analyst la CBRE.

În general, chiriaşii aleg pentru primul lor magazin o amplasare centrală (94%), în cadrul centrelor comerciale (82%) şi în Bucureşti (68%). A doua opţiune, valabilă în special pentru brandurile de lux, este un spaţiu stradal sau în cadrul unor galerii comerciale. Deşi Capitala este favorită, nu înseamnă că oraşele regionale sunt ignorate – o treime dintre retaileri a ales un astfel de oraş pentru primul lor magazin, iar jumătate dintre mărcile analizate au deschis unităţi aici. Cele mai atractive oraşe regionale sunt: Constanţa, Timişoara, Braşov, Ploieşti, Iaşi şi Cluj-Napoca.

Dacă în perioada de boom, 2006-2008, retailerii preferau să deschisă o franciză, acest model rămâne valabil doar într-o oarecare măsură, 65% dintre noii intraţi operând astfel. Mai exact, 88% dintre cafenele&restaurante, 71% dintre magazinele de lux şi 86% dintre cele modă operează în franciză, dar doar 40% din magazinele de decoraţiuni sunt francizate şi nici un supermarket nu operează sub acest model.
“Modelul existent identificat în această analiză va continua: chiriaşii de modă, francizaţii şi mărcile din Europa vor continua expansiunea în România. Ne aşteptăm ca oraşele regionale să devină mai atractive, în condiţiile în care oferta de centre comerciale de a treia generaţie, căutate de aceste magazine, va creşte, fie prin dezvoltări noi, fie prin renovarea celor existente”, a subliniat Luiza Moraru, Head of Retail & Asset Services Romania la CBRE.

Chiar dacă România este un magnet pentru mărcile internaţionale, brandurile noastre sunt şi ele active la o scară internaţională. Printre cei mai activi putem număra: Musette, Farmec, Nissa, Braiconf şi eMAG, care deschid în special în pieţe din Europa.

 

×