Munca de acasă a crescut productivitatea angajaților în 30% dintre companii, iar pentru 44% a rămas constantă, arată Raportul HR Barometru al PwC România pe luna octombrie. Pentru 76% dintre cei cărora le-a crescut eficiența, motivul principal a fost mărirea timpului de lucru.
"Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanţă la scară mare este realizabil şi îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistenţă şi un experiment pentru companii şi angajaţi pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine.
Prin urmare, este de aşteptat ca munca de la distanţă să fie aplicată de tot mai multe organizaţii pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenţi au introdus deja munca la distanţă pe durată nedeterminată", a spus Ionuţ Simion, country managing partner PwC România.
Scăderea productivității a fost semnalată doar de 7% dintre participanții la studiu, aceștia motivând regresul prin adaptarea deficitară a angajaților la noul mod de lucru, lipsa dotărilor necesare și a sentimentelor negative.
75% dintre societăți consideră că implicarea angajaților a fost constantă, totuși sunt îngrijorate cu privire la starea de spirit tot mai îngrijorătoare din cauza crizei sanitare dar și a izolării oamenilor timp îndelungat.
"Starea de bine a angajaţilor (well-being) este esenţială pentru productivitate şi, cum mulţi oameni se luptă în această perioadă cu teama şi anxietatea, este important ca organizaţiile să investească din ce în ce mai mult în resurse şi beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor", a declarat Oana Munteanu, senior manager People & Organisation, PwC România.
Doar 20% dintre companii au implementat munca la distanţă pentru toţi angajaţii, în timp ce 80% au acordat prioritate doar anumitor categorii.
- 49% dintre angajatori au impus obligativitatea telemuncii, pe echipe, timp de 1-2 săptămâni, iar 29% au ținut cont de opțiunile salariaților.
- 60% dintre societăți apreciază că au avansat mai mult decât de așteptau în îndeplinirea obiectivelor datorită digitalizării.
- 68% consideră că departamentele de Resurse Umane au avut nevoie mai mare de tehnologizare, 56% au fost de părere că IT-ul a resimțit acest lucru, 54% operațiunile și 46% vânzările.
- 38% dintre compani au declarat că angajații au un nivel ridicat de competențe digitale, 36% au un nivel mediu și 26% au nivel scăzut.
Studiul a fost realizat în intervalul 17-22 octombrie 2020, în rândul a 41 de societăți din energie, retail, farma, IT, industrie, servicii financiare.