STUDIU • PENTRU MANAGERI, DOAR REZULTATELE CONTEAZĂ
De multe ori, între angajaţi şi şefi relaţiile lasă de dorit. De vină
este mai ales lipsa de comunicare, managerii luând decizii fără a se
consulta cu subordonaţii care trebuie să le aplice.
Un studiu realizat de compania de consultanţă Krauthammer arată că angajaţii europeni au foarte multe aşteptări de la şefii lor. Potrivit studiului, 82% dintre angajaţi vor ca şefii lor să-şi recunoască greşelile, dar doar jumătate dintre manageri fac acest lucru. 17% dintre superiori îşi întrerup frecvent angajaţii când aceştia le prezintă punctele lor de vedere şi doar 34% îşi lasă subordonaţii să termine ce au de spus înainte de a le răspunde.
Mai mult decât atât, când angajaţii îşi exprimă dezacordul, 19% dintre şefi resping chiar temeiurile obiecţiilor, iar 6% reacţionează agresiv la criticile primite. 30% dintre manageri sunt interesaţi doar de rezultate, nu de munca prin care s-au obţinut acestea, spre deosebire de 72% dintre angajaţi, pentru care un rezultat este important ca modalitatea prin care a fost obţinut.
INIŢIATIVE. Jumătate dintre salariaţi îşi doresc ca şefii lor să le aprecieze iniţiativele şi să ţină seama de ideile lor atunci când iau decizii. 80% dintre salariaţi ar vrea ca, în cazul unui conflict, superiorii să găsească o soluţie comună, dar mai puţin de jumătate dintre subalterni primesc încurajări în acest sens de la şefi.
Când întâmpină probleme în îndeplinirea unei sarcini de serviciu, 91% dintre angajaţi vor ca şeful să analizeze problema împreună cu ei, dar acest lucru se întâmplă doar în cazul a 47% dintre salariaţi.
Cu toate acestea, 68% dintre angajaţi au încredere în managerii lor. 71% spun că în relaţia cu şeful există armonie şi 28% mărturisesc că au conflicte cu superiorii. Când e vorba de relaţia cu directorii generali, doar 37% dintre salariaţi îi privesc pe primii ca pe nişte modele din punct de vedere profesional şi 58% dintre angajaţi sunt de părere că firma nu e în siguranţă sub conducerea acestora.
Pentru 71% dintre angajaţi, directorul general al companiei este cel care reprezintă imaginea şi e responsabil pentru succesul acesteia. Numai 40% dintre angajaţi cred că directorii generali sunt deschişi la sugestii.
Citește pe Antena3.ro