Chiar dacă domeniul IT predomină în piaţa online a muncii, conform unui studiu realizat de către specialiştii site-ului de job-uri smartdreamers.com, acesta este la mare distanţă de echilibru, atunci când punem în balanţă cererea şi oferta. Mai mult, conform studiului menţionat anterior, realizat pe o perioadă de şapte luni, interesul candidatilor se îndreaptă mai degrabă către zona vânzărilor, a marketing-ului, a recrutărilor şi a job-urilor din domeniul administrativ.
Cele mai căutate 10 locuri de muncă, toate din domeniul uman
Așadar, în perioada celor șapte luni, cea mai atrăgătoare poziție s-a dovedit a fi Trainee, urmată de un internship în Resurse Umane. Pe podium a urcat și poziția de Recepționist, la foarte mică distanță față de cea de Recrutor. Agent Servicii Clienți ocupă un onorabil loc 5 și desparte astfel job-ul de Recrutor de unul asemănător, Reprezentant HR. Assistant Manager și Office Assistant, cele care reprezintă domeniul Administrativ în topul celor mai căutate 10 job-uri de către tinerii români, se regăsesc pe locurile 7 și 8, în timp ce Collection Officer și Reprezentant Customer Care închid acest top.
Aproape unu din doi tineri, atrași de oferta din Vânzări
Chiar dacă în primele 10 job-uri care au strâns cele mai multe aplicări Vânzările nu se diferențiază de alte domenii, lucrurile se schimbă radical atunci când aruncăm o privire și către celelalte 40 de poziții care succed. Conform aceluiași studiu realizat de SmartDreamers, 42% dintre tineri își doresc să activeze în domeniul Vânzărilor, fie că discutăm despre poziții de tip B2B (Business to Business), de Consilieri Clienți sau de Agenți Call Center. Următoarele două domenii, Marketing și Administrativ merg umăr la umăr, împărțind acelaș număr de procente, 16%. Cu patru procente mai puțin decât cele două, Resursele Umane au și ele un rol important în comportamentul candidaților, în timp ce 8% din totalul aplicărilor se îndreaptă către lumea Financiarului și a Contabilității. IT-ul, domeniul cu cea mai bogată ofertă din partea companiilor, este unul dintre codașii clasamentului și se prezintă cu doar 4% în top 50 cele mai atrăgătoare job-uri, acolo unde ultimele două procente rămase sunt împărțite, în mod egal, de Publicitate și PR.