x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Colliers: 70% dintre angajați vor să lucreze o bună parte din timp de acasă și după relaxare

0
05 Mai 2020 - 10:40
Colliers: 70% dintre angajați vor să lucreze o bună parte din timp de acasă și după relaxare


7 din 10 angajați români își doresc să continue să lucreze o bună parte din timp de acasă și după relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, arată datele Colliers International.

Dintre aceștia, 60% cred că lucrul la distanță ar fi util cel puțin 1-2 zile pe săptămână, iar 10% ar vrea să lucreze chiar 3-4 zile de acasă în perioada următoare. Clădirile de birouri din portofoliul administrat de Colliers International au continuat să fie funcționale în perioada stării de urgență, fără proiecte în conservare, astfel că este de așteptat ca activitatea să fie reluată gradual chiar începând din 18 mai.

Un sfert dintre angajați se așteaptă într-adevăr să revină la birou în luna mai, dar activitatea acestora în clădirile de birouri va fi reluată treptat, în funcție de evoluția epidemiei de coronavirus și de măsurile anunțate mai departe de autorități. Totodată, este de așteptat ca unele companii să continue să aplice politici de lucru de la distanță pe o perioadă mai îndelungată, cel puțin pentru angajații care au copii, în contextul suspendării activității unităților de învățământ până în toamnă.

„Distanțarea socială ar putea fi menținută pe perioade mai extinse, ceea ce poate însemna un mix între munca de la birou și cea de acasă la scară mai largă. Adaptarea și acțiunile rapide sunt cuvintele cheie în aceste zilele, dar și preocuparea pentru sănătatea oamenilor și a afacerilor sunt esențiale. De la începutul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar în minte, anume că trebuie să acționăm imediat, cu soluții inovatoare, ținând cont că proprietarii și chiriașii din clădirile de birouri au nevoie să recalibreze serviciile în această perioadă, dar și mai departe”, spune Andrei Voica, Director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.

Pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, angajatorii trebuie să ia în considerare unele modificări de amenajare a spațiului și a mobilierului, mai ales în cazul birourilor de tip open space. Este necesară asigurarea unei distanțe recomandate de doi metri liniari între angajați, ceea ce înseamnă că va fi necesară creșterea spațiului alocat per angajat de la 8 metri pătrați, cât este în prezent media în clădirile de birouri de clasă A, la peste 15 metri pătrați per angajat. În acest context, anumite companii vor trebui să permită unui procent din angajați să continue lucrul de acasă, astfel încât regulile privind distanțarea socială, dar și de rotație să poată fi respectate.

Printre măsurile care pot fi implementate de companii, pentru a-și pregăti birourile pentru revenirea angajaților, se numără rotirea birourilor din spațiile deschise astfel încât aceștia să nu stea față în față și direcționarea echipei către spații alternative de lucru din birou. Totodată, în recepții pot fi instalate bariere temporare de plastic transparent, pentru a separa vizitatorii de biroul de recepție, iar în birouri pot fi instalate partiții înalte între birourile care se află față în față. Nu în ultimul rând, în sălile de conferințe, după îndepărtarea unui număr de scaune, pot fi aplicate marcaje cu bandă pe pardoseală pentru a indica distanța de siguranță de doi metri între scaune, recomandă consultanții Colliers International.

Pentru a reduce atingerea mânerelor ușilor, este indicat să fie lăsate deschise ușile birourilor și sălilor de conferințe, cu excepția cazului în care există o nevoie absolută de confidențialitate. Din clădirile de birouri nu trebuie să lipsească nici indicatoarele care informează vizitatorii despre regulile de păstrare a distanței, de spălare și igienizare a mâinilor sau de purtare a măștilor în zonele publice. Folosind semnalizare, pot fi create căi unice, în sensul acelor de ceasornic prin spațiu, iar prin adăugarea de bandă cu săgeți pe pardoseala biroului poate fi indicată direcția recomandată.

”Odată întorși la birou, angajații vor trebui să se obișnuiască cu toate aceste noi reguli de igienă și siguranță, care, foarte probabil, vor rămâne în vigoare mai mult timp. Estimăm că toate clădirile medii și mari vor avea de implementat un set riguros de măsuri pe care le recomandăm în această perioadă. Este vorba despre noi reguli de circulație cu lifturile și pe scări, precum și privind accesul în spațiile desemnate pentru masa de prânz sau privind nivelul de echipament de protecție minim impus pentru accesarea clădirii. În funcție de criteriile de risc, chiriașii pot fi întâmpinați de porți pentru dezinfecție, camere de termoviziune pentru măsurarea temperaturii sau covorașe impregnate cu soluție dezinfectantă pentru fiecare cale de acces”, spune Alexandru Atanasiu, Associate Director, Real Estate Management Services la Colliers International.

Totodată, proprietarii de clădirii vor trebui să asigure cu regularitate o igienizare completă a instalațiilor de încălzire și răcire și a centralelor de tratare a aerului, potrivit consultanților Colliers International, precum și acțiuni ce vizează dezinfectarea periodică cu o frecvență mărită și soluții speciale pentru grupurile sanitare și spațiile comune. Pentru a se alinia la noile comportamente de igienă, proprietarii de clădiri de birouri vor avea un cost minim suplimentar de 2.000 euro pe lună pentru o clădire cu suprafață medie.

 

Sursa: Mediafax


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Romgaz a reziliat contractul pentru construcția centralei termoelectrice de la Iernut

Romgaz a reziliat contractul pentru construcția centralei termoelectrice de la Iernut
Începută în 2016, construcția centralei termoelectrice de la Iernut a suferit mai multe probleme, astfel că Romgaz anunță acum rezilierea contractului cu constructorul, asocierea Duro Felguera-Romelectro. În...

Analiză: De ce se umflă piața imobiliară și încotro se îndreaptă

Analiză: De ce se umflă piața imobiliară și încotro se îndreaptă
Spre deosebire de criza financiară din 2008, actuala recesiune economică generalizată nu doar că nu a oprit tendinţa generală de creştere a preţurilor locuinţelor şi ale altor active imobiliare, ci a...

Minivacanța de Rusalii provoacă pierderi uriașe hotelierilor

Minivacanța de Rusalii provoacă pierderi uriașe hotelierilor
S-au înregistrat pierderi de circa 3 - 4 milioane de euro în această minivacanță de Rusalii. Erau aşteptaţi pe litoral peste 50.000 de turişti, însă din cauza ploilor abundente, aproximativ 30 % şi-au anulat...

Răzvan Cuc acuză Guvernul Cîțu. Vrea să vândă obiective strategice și să devalizeze sistemul de sănătate

Răzvan Cuc acuză Guvernul Cîțu. Vrea să vândă obiective strategice și să devalizeze sistemul de sănătate
Executivul vrea să vândă unele obiective strategice ale statului la prețuri infime, spune fostul ministru social-democrat al Transporturilor, Răzvan Cuc. "Gaşca lui Cîţu, cu 'oamenii noi' gata să...

Romgaz poate prelua proiectul de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră

Romgaz poate prelua proiectul de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră
Compania Romgaz a încheiat un acord de exclusivitate pentru preluarea de la ExxonMobil a proiectului Neptun Deep privind exploatarea gazelor naturale din Marea Neagră. ExxonMobil deține o participație de 50% din...

CNAIR anunță câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3

CNAIR anunță câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția legăturii dintre Oradea și A3. Au fost transmise adresele de...

Consiliul European cere României să oprească deficitul excesiv

Consiliul European cere României să oprească deficitul excesiv
Consiliul European recomandă României să pună capăt deficitului excesiv până cel târziu în 2024. România va trebui să prezinte un raport până la 15 octombrie 2021 cu privire la...

UPDATE Dreptate pentru clienții Raiffeisen Bank împrumutați în franci elvețieni. Vor achita dobânda la cursul BNR din ziua plății

UPDATE Dreptate pentru clienții Raiffeisen Bank împrumutați în franci elvețieni. Vor achita dobânda la cursul BNR din ziua plății
Tribunalul Comercial din Cluj-Napoca a anulat o decizie a Judecătoriei Cluj-Napoca și a pronunțat o hotărâre în favoarea clienților care reclamaseră „caracterul abuziv” al unei clauze contractuale impuse de R...

(P) BitCase te rasfata cu o colectie impresionanta de huse personalizate! Vezi care sunt cele mai apreciate modele

(P) BitCase te rasfata cu o colectie impresionanta de huse personalizate! Vezi care sunt cele mai apreciate modele
Cand vine vorba de huse personalizate, inegalabilul BitCase preia conducerea. Magazin online specializat in personalizarea huselor pentru telefoane, BitCase ti-a pregatit poate cea mai apreciata colectie din acest an. Es...

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 10,7% în primele patru luni din 2021

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 10,7% în primele patru luni din 2021
Afacerile din serviciile de piaţă prestate mai ales companiilor s-au majorat, ca serie brută, cu 10,7% în primele patru luni dn 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, arată INS. În...

Șomajul a crescut la 6,1% în primul trimestru din 2021

Șomajul a crescut la 6,1% în primul trimestru din 2021
Șomajul a crescut la 6,1%, comparativ cu 5,2% în trimestrul precedent. Totodată, ocuparea populației apte de muncă, între 15 și 64  de ani, a fost de 60,8% în primul trimestru din 2021, mai redusă față...

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele primite de la bănci pentru o emisiune de obligațiuni

Ministerul Finanţelor a respins toate ofertele primite de la bănci pentru o emisiune de obligațiuni
Ministerul Finanţelor Publice a respins joi toate ofertele de cumpărare primite pentru titluri de stat de 600 milioane lei, cu scadenţa în 2026, considerându-le la un nivel neacceptabil al preţului ofertat. La...

Cum te poate ajuta un cabinet de avocat din Iasi cu infiintarea Asociatiei de Proprietari?

Cum te poate ajuta un cabinet de avocat din Iasi cu infiintarea Asociatiei de Proprietari?
Galerie Foto Atunci cand esti proprietarul unui imobil care face parte dintr-un condominiu – adica o proprietate imobiliara formata din mai multe proprietati individuale, cum este cazul apartamentelor dintr-un bloc de locuinte –...

România, printre statele UE cu cea mai ridicată rată a inflației în mai 2021

România, printre statele UE cu cea mai ridicată rată a inflației în mai 2021
Cea mai ridicată inflație în UE a fost în Ungaria 5,3%, Polonia 4,6%, Luxemburg 4%, Lituania 3,5% şi România 3,2%, arată datele Eurostat. Inflația medie în UE a crescut până la...

Piața auto din Europa crește cu peste 73%. România, printre statele cu cele mai mici vânzări

Piața auto din Europa crește cu peste 73%. România, printre statele cu cele mai mici vânzări
Înmatriculările auto au crescut semnificativ în mai 2021, pentru a treia lună consecutiv, odată cu relaxarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei de coronavirus, arată Asociaţia Constructorilor Europeni ...
Serviciul de email marketing furnizat de