Cum să îţi dai demisia cu tact
Demisia de la un job este la fel de importantă ca interviul de angajare pentru că îţi poate oferi multe avantaje şi un nou drum spre o carieră nouă. Aceste aspecte pozitive depind foarte mult de modul în care renunţi la respectivul loc de muncă. Iată câteva sfaturi ca să gestionezi decizia cu tact.
În primul rând, este recomandat să îţi scrii demisia şi să îţi anunţi superiorii şi şefii. Înainte de a face asta, asigură-te că într-adevăr vrei să faci pasul asta și că ți-ai găsit ceva care răspunde nevoilor tale financiare sau profesionale. Nu uita că un simplu anunț verbal nu are nicio relevanță, ci este nevoie de o notificare scrisă. Îți poți da demisia cu preaviz sau fără, în funcție de cum negociezi cu șeful tău. Prin urmare, este foarte important cum îi comunici faptul că vrei să pleci.
Atitudinea pozitivă, esenţială
Atunci când vorbeşti de demisie, înceacă să pui accentul pe toate lucrurile bune de la fostul job. Adoptă această abordare chiar și atunci când motivele reale pentru care pleci sunt legate de o nemulțumire profundă față de managementul firmei, față de colegi sau față de factorul financiar. De asemenea, fii gentil cu cei din jur și nu îi face să se simtă inferiori (subliniind că tu ți-ai găsit ceva cu mult mai bun) sau vinovați de plecarea ta.
Cere referinţe
Atunci când pleci de la un loc de muncă, referinţele bune sunt necesare, indiferent dacă schimbi domeniul sau nu. Așadar, dacă ai o atitudine pozitivă, cum am văzut mai sus, ești transparent și nu ascunzi decât acele lucruri care ar putea să-i rănească pe ceilalți, atunci poți cere referințe cu fruntea sus.
Este de preferat să faci curat la birou înainte să pleci. Nu e deloc plăcut ca viitorul coleg să facă asta după tine.
Moduri de a demisiona
- Ca la carte - presupune o întâlnire cu șeful direct, o cerere scrisă și prezentarea deschisă a motivului demisiei
- Cu recunoştinţă - angajatul mulțumește colegilor și superiorilor și își oferă ajutorul pentru perioada de tranziție, până pleacă la noul locul de muncă
- Nu e o surpriză - şeful știe că angajatul își va da demisia, pentru că salariatul îi spune din timp despre intențiile sale
- Comunicarea superficială - prin aceasta angajatul poartă o discuţie cu superiorul, dar este mai scurtă, iar motivele demisiei nu sunt menționate intenționat

Ştiri din .ro
Proiectantul sectorului Târgu Mureș-Târgu Neamț din A8, monitorizat de CNAIR
Tranzacționarea de acțiuni în 2021: O creștere promițătoare pentru companiile românești
Peste 60% dintre angajații de la nivel global lucrează la distanță
Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare
Piața auto în declin. Producția și vânzările de autovehicule au scăzut semnificativ în 2020
Ministrul Economiei: Românii fac salariul aproape juma-juma cu statul. Din 2022 începem aplicare măsurii zero taxe pe salariul minim
Digitalizarea încă se luptă cu ghişeele ANAF
Cazacioc & CO SRL a săpat o groapă de 1,5 milioane de euro

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri
Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021
Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă
Primul atelier de cold brew și craft soda din România
