x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Metode de depăşire a problemelor din companie

Metode de depăşire a problemelor din companie

de Diana Scarlat    |    09 Sep 2009   •   00:00



Chiar dacă este recesiune, investiţia în manageri nu trebuie stopată, explică specialiştii agenţiei de recrutare "Activaction". "Un "coaching" bine făcut permite managerilor să împărtăşească strategia companiei lor din nou şi să-şi regăsească toată motivaţia indispensabilă performanţelor şi atingerii obiectivelor lor", Alain Lebourg, director general al agenţiei, specialist în resurse umane.

"Coaching-ul" devine în aceste perioade "încredinţarea cheilor reuşitei, din două privinţe: un unghi tehnic, ce duce la soluţii în meseria managerului respectiv, şi un unghi psihologic, ce aduce soluţii pentru comportamentul acestuia", explică specialiştii agenţiei "Activaction".

Fiecare manager de companie, top sau middle manager, se loveşte de mai multe ori în cariera sa de o situaţie profesională căreia îi este greu să-i facă faţă. Acest lucru este şi mai adevărat în perioada de criză, când trebuie cu precădere să te adaptezi contextului economic şi să angajezi modificările interne necesare pentru supravieţuirea şi scoaterea din criză a companiei.

Principalele situaţii care se întâlnesc sunt schimbarea de strategie a companiei, reducerea efectivelor, conflictele recurente la nivelul top managementului companiei, sosirea unei noi echipe de conducere sau o nouă organizare care trebuie să se instaleze. În aceste situaţii, managerul riscă să nu mai ia deciziile bune şi să pună în pericol relaţia cu colaboratorii săi.

"Se simte demotivat şi sfârşeşte prin a se îndoi de companie, de el însuşi şi de competenţa sa. Îşi administrează prost timpul, iar acţiunile sale devin ghidate de un stres permanent, nociv. Comunicarea sa începe să aibă lacune, iar rezultatele sale se degradează", explică Alain Lebourg.

Specialistul spune că trebuie să se facă apel la un "coach" în aceste situaţii, înainte de a ajunge la o situatie ireversibilă pentru companie. Acest "coach" este o persoană cu o foarte mare experienţă a vieţii în companii, cu aptitudini pentru înţelegerea rapidă a problemelor care se ivesc. "Coach-ul" trebuie să ştie foarte bine să adapteze soluţiile pentru fiecare dintre persoanele pe care le întâlneşte. "A face "coaching" personal înseamnă să ştii să asculţi, să analizezi, să înţelegi individul şi anturajul său, să-i propui soluţii clare, coerente, pragmatice, şi astfel să-l ajuţi să traverseze o situaţie dificilă pentru a ieşi şi mai întărit din aceasta", mai spune Alain Lebourg, specialist cu o vastă experienţă în "coaching" personal.

×