x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reorientare profesională pentru specialiștii în marketing și comunicare

0
Autor: Diana Scarlat 08 Sep 2020 - 17:37
Reorientare profesională pentru specialiștii în marketing și comunicare


Situația actuală, creată de pandemie, a accelerat procesul de digitalizare, în general, iar marketingul, publicitatea și comunicarea trebuie să se adapteze acum, mai mult decât până la începutul acestui an, la strategiile de vânzări online. Reorientarea specialiștilor și a departamentelor din cadrul companiilor trebuie să se facă în cel mai scurt timp, din mers, astfel încât metodele și tehnicile să se plieze pe nevoile actuale. Universitatea Babeș-Bolyai a demarat, deja, un program de formare profesională și reorientare în mediul online.

 

Mediul de afaceri trebuie să se adapteze la Noile Media pentru a supraviețui. Digitalizarea asigură creșterea exponențială a mărimii pieței, respectiv a numărului de clienți. Produsele și serviciile intră mai ușor pe piețele din străinătate, în special considerând trendul publicului de a se orienta tot mai mult în direcția cumpărăturilor online, atât pentru produse, cât şi pentru servicii.

“Am putut observa cu toții foarte multe companii – în special afaceri locale – care au fost luate pe nepregătite de venirea crizei generate de coronavirus și au întâmpinat dificultăţi mari în modelul de afaceri practicat sau chiar au falimentat în foarte scurt timp, lucru care ar fi putut fi evitat dacă exista o infrastructură de tranziţie spre sfera digitală foarte bine pusă la punct”, explică Stelian Brad, preşedintele Cluj IT Cluster, care, în colaborare cu Universitatea Babeș-Bolyai și cu Activize, organizează, în perioada 12-14 octombrie, cea de-a opta ediție a conferinței Cluj Innovation Days. Se vor analiza noi modele de inovare de business, aducând împreună specialiști din industrii diverse și punând bazele unor cooperări importante între parteneri din țară și străinătate.

 

Temele Cluj Innovation Days

Temele abordate în această ediție vorbesc despre adaptarea vieții noastre profesionale și a organizațiilor în contextul actual de criză folosind noi modalități de învățare, digitalizare de procese, dezvoltare de business și formare de parteneriate bazate pe on-line, unelte inovative și schimbarea colaborărilor la locul de muncă.

„Considerăm că temele dezbătute în cadrul acestei conferinței sunt de bun augur pentru mediul de afaceri din multiple sectoare de activitate, întrucât ne dorim să abordăm personalizat problematicile tuturor industriilor prin intervenţie directă la nivelul companiei orientată pe două direcţii principale. Prima direcţie implică analiza nevoilor şi elaborarea unui plan strategic de implementare a unui proces de digitalizare la nivel organizaţional. A doua direcţie este orientată spre adoptarea unei poziţii strategice privind schimbările din piaţa muncii şi adresarea noilor cerinţe, care au început deja să se manifeste, prin programe de profesionalizare şi aplicarea conceptului de învăţare la locul de muncă. În contextul acestor două abordări, intervenţiile specialiştilor invitaţi vor oferi o perspectivă cuprinzătoare asupra provocărilor din perioada următoare, care anticipăm că se vor derula într-un ritm mult accelerat”, mai explică preşedintele Cluj IT Cluster.

 

În interesul antreprenorilor și al managerilor

La conferință se pot înscrie manageri din companii medii sau mijlocii, active în regiunea Transilvaniei și nu numai, în industrii precum software, telecomunicații, HoReCa, sănătate, biotech, producție, având un interes ridicat privind procesele de digitalizare. De asemenea, pot participa, pe baza înscrierii prealabile, antreprenorii sau persoanele care au o idee de start-up și doresc să descopere cum să se adapteze la noul mediu de business și de piață reprezentanţi şi angajaţi ai companiilor locale din regiunea Nord-Vest interesaţi de dezvoltare profesională şi îmbunătăţirea continuă a competenţelor, studenții care își doresc să completeze studiile lor cu experiențe din mediul practic de business.

Primele două zile de conferință vor reuni peste 20 de speakeri de calibru la nivel naţional şi internaţional, printre care îi amintim pe: Peter Leeson (fondator al Orchestrated Knowledge),  Jerome Barrand (președinte agil'OA),  Stelian Brad (Președinte Cluj IT Cluster),  Si Alhir (Digital Transformation Leader), Anna Linck (EU Policy Manage, Digital SME Alliance), Răzvan Voica (CEO și cofondator Școala Informală de IT) și Florin Jianu (președinte al Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România). A treia zi a conferinţei va fi dedicată unei serii de workshop-uri restrânse, practice, pe teme de business și management, și unei mese rotunde în care discuţiile se vor concentra pe impactul crizei la nivel organizaţional, procesul de transformare generat și soluțiile posibile în arii precum resurse umane, dezvoltare de business și management. Ideile și soluțiile pot fi replicate și în celelalte zone ale țării, fiind aplicabile pentru toate sectoarele economiei.

 

Este tot mai clar că procesul de digitalizare nu a fost, nu este și nu va fi un moft de marketing, ci o nevoie tot mai mare pentru fiecare firmă în parte, indiferent de mărimea ei. Totodată, o bună digitalizare a mediului de afaceri autohton generează multiple beneficii în relațiile cu exteriorul.

 

Stelian Brad, preşedintele Cluj IT Cluster

 

 

Participarea online, gratuit

Conferința “Cluj Innovation Days 2020” este organizată în cadrul programului Future Skills, implementat de Cluj IT Cluster în parteneriat cu Asociația Patronilor și Meseriașilor Cluj şi Școala Informală de IT. Proiectul aduce o serie de beneficii și acțiuni de sprijin menite să faciliteze o tranziție lină prin procesele de digitalizare și transformare organizațională. Abordarea proiectului presupune un model centrat pe abilități, în care atât angajatul, cât și compania pot accesa cunoștințe, expertiză și suport specializat pentru programe de învăţare personalizate pe tot parcursul vieții și programe de învățare la locul de muncă. Anul acesta, conferința va avea loc între 12 și 14 octombrie în mediul online. Accesul participanţilor este gratuit, iar cei interesați să participe pot solicita un bilet completând formularul de pe website-ul conferinței.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Criză a forței de muncă în morărit și panificație

Criză a forței de muncă în morărit și panificație
Deficitul forței de muncă din industria de morărit şi panificaţie depășește 10%. În acdest sector lucrează în prezent circa 60.000 de persoane. Unul dintre motivele lipsei angajaților îl...

(P) EcoDrill pune la dispoziție servicii de foraje pentru puțuri de apă

(P) EcoDrill pune la dispoziție servicii de foraje pentru puțuri de apă
Forajele sunt activități foarte cunoscute în România, însă nu toate firmele se pot ocupa cu foraje pentru puțuri de medii și mari adâncimi. Studierea și analizarea în detaliu a zonei unde se va face forajul es...

Liberty Steel se restructurează. Fostul Sidex nu va fi vândut

Liberty Steel se restructurează. Fostul Sidex nu va fi vândut
Liberty Steel se pregăteşte de restructurare şi va vinde activele neprofitabile. Activitatea se va concentra pe capacităţile profitabile, printre care şi Liberty Galaţi, fostul Sidex. Grupul GFG, din care...

Explodează prețul electricității pe bursă

Explodează prețul electricității pe bursă
Preţul energiei electrice depăşeşte 440 de lei pe MWh pe piaţa spot a bursei OPCOM, în orele de vârf, mai ales din cauza opririi planificate a Unităţii 2 Cernavodă. Preţul mediu, pentru...

Deficitul balanței comerciale a crescut la 5,327 miliarde de euro în primul trimestru din 2021

Deficitul balanței comerciale a crescut la 5,327 miliarde de euro în primul trimestru din 2021
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a fost de 5,327 miliarde euro în primul trimestru al acestui an, mai mare cu 863,1 milioane euro față de cel înregistrat în aceeași perioadă din 2020,...

FMI evaluează economia românească

FMI evaluează economia românească
O echipă FMI, condusă de Jan Kees Martijn, va analiza virtual economia românească în peroada 10 - 28 mai 2021, acțiune numită Consultare pe Articolul IV. "Echipa FMI va discuta cu autorităţile române...

40% din rezerva de minereu de cupru a României ia drumul Turciei

40% din rezerva de minereu de cupru a României ia drumul Turciei
Deși guvernele s-au tot schimbat de-a lungul anilor, România a continuat să meargă împotriva curentului în foarte multe domenii. Bătălia pentru resurse strategice, cum ar fi metalele rare, devine din ce în ce...

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor

Nicu Marcu: Traversăm o perioadă plină de încercări iar interconectarea piețelor de capital este cu siguranță una dintre soluțiile pentru stabilizarea și redresarea economiilor
Cu ocazia sărbătoririi ”Zilei Europei”, Autoritatea de Supraveghere Financiară salută efortul depus la nivel european pentru dezvoltarea piețelor financiare nebancare. ”În urmă cu 71 de ani, o idee a...

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață

Nicu Marcu: Acțiunile noastre de supraveghere și control au tocmai scopul asigurării stabilității piețelor pe care le supraveghem și al corectării practicilor care pot ascunde deficit de solvabilitate la unii operatori din piață
Economiile europene sunt amenințate de creșterea insolvențelor companiilor, în cazul în care statele membre nu reușesc să efectueze o tranziție ușoară de la sprijinul de lichiditate către un sprijin de...

Vodafone România va avea un nou director general

Vodafone România va avea un nou director general
Noul director general al Vodafone România are un nou director general. Achilleas Kanaris își începe mandatul la 1 iulie 2021 când o înlocuiește pe Murielle Lorilloux.  Achilleas Kanaris este...

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni

Au demarat procedurile pentru construcția Autostrăzii Târgu Neamț - Ungheni
Începe revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea proiectelor de autorizare și execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, potrivit Ordiinului Compania Națională de...

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării

Un nou Consiliu de Administrație la Societatea Națională a Sării
Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor a numit noii membri ai Consiliului de Administrație al Societății Naționale a Sării, pentru o perioadă de 4 luni, cu posibilitate de prelungire, anunță MInisterul Econ...

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021

Raiffeisen Bank raportează un profit în creștere cu 41% în primul trimestru din 2021
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un profit net de 198 milioane de lei, în creştere cu 41% faţă de rezultatul obţinut în perioada similară a anului trecut. Activele totale ale...

Comenzi online pentru produsele necesare

Comenzi online pentru produsele necesare
Totul este mai simplu în mediul online și tot mai multe persoane aleg să își facă proviziile în acest fel. Sunt o mulțime de produse pe care le găsești online, pentru orice ai avea nevoie. Fie că vrei să...

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești

O echipă FMI va efectua revizuirea anuală a economiei românești
O echipă FMI condusă de Jan Kees Martijn va discuta cu autoritățile române, în întâlniri virtuale, în perioada 10 - 28 mai 2021, pentru pentru a efectua revizuirea anuală a economiei românești, cunoscută...
Serviciul de email marketing furnizat de