Vorba „Cine nu are bătrâni să-şi cumpere” nu este valabilă în firmele din România, şi asta pentru că procentul persoanelor cu drept de semnătură (împuternicite) cu vârstă de peste 60 de ani este mult mai mare decât al tinerilor de până în 29 de ani. Ţara noastră are peste 770.000 de companii active, iar în acestea sunt aproape 934.000 de persoane împuternicite.
Tinerii nu prezintă încrederea necesară pentru a lua hotărâri importante în companiile româneşti, iar acest lucru se vede foarte bine şi din cifrele pe care autorităţile le fac publice periodic. Din totalul persoanelor împuternicite în firmele locale, peste 117.000 (12,54%) sunt persoane de peste 60 de ani, iar dacă ne uităm la tinerii care au drept de decizie, numărul acestora este sub 96.000 (10,26%), potrivit datelor publicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Studiile arată că, în timp ce în Vest, afacerile de familie ajung la a treia sau a patra generaţie, în România, gândirea este încă mai conservatoare, cei care le-au înfiinţat preferând să le managerieze cât mai mult timp posibil. Din acest motiv, şi spiritul antreprenorial se dezvoltă mult mai greu la noi în ţară, tinerii fiind lăsaţi pe tuşă atunci când vine vorba de preluarea frâielor unei afaceri.