Cira 82% dintre tinerii Generației Z vor să le placă ceea ce fac, iar 30% doresc să lucreze în țară, în domenii tehnice, precum tehnologia informației, respectiv robotică, gaming, hardware, programare, dar și în inginerie, electronică și telecomunicații, arată studiul "Insights PulseZ".
Astfel, 30% dintre tinerii români vor să se angajeze în țară, 21% să plece la studii în străinătate, 12% să muncească în alte state și alți 12% să-și deschidă propria afacere.
Totodată, pentru 82% dintre ei contează să le placă ceea ce fac, 63% vor să se simtă bine alături de echipă iar 60% aleg pachetul salarial și flexibilitatea programului de lucru. În acealași timp, 50% dintre aceștia vor să fie antreprenori sau manageri.
Domeniile tehnice sunt preferate de 70% dintre băieți, iar 59% spun că vor să învețe mai multe despre programare, robotică, iar 26% doresc să se adapteze muncii în echipă.
"Interesant este şi faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România, mult mai mulţi faţă de nivelul eşantionului total (30%). Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Viitorii ingineri şi IT-şti studiază la un profil real în prezent (91%) şi majoritatea dintre ei stau cei mai mult pe Instagram (27%)", arată cercetarea.
Pe 55% dintre ei îi motivează împlinirea personală, pe 50% independența financiară, iar 43% sănătatea. 36% vor să se dezvolte emoțional, și doar 31% vor o carieră de succes.
"Puţini dintre cei ce fac parte din Generația Z sunt activi pe piaţa muncii, însă acest lucru nu este un factor care să-i descurajeze din dorinţa de a învăţa abilităţi, precum organizarea personală în ceea ce priveşte gestionarea timpului şi productivitatea (60%), educaţia financiară/investiţii (60%, în creştere cu 9% faţă de anul precedent) sau dezvoltarea abilităţilor sociale de tip comunicare, empatie şi leadership (54%). Cu toate acestea, în 2021, tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească faţă de acum un an. Cele mai importante lipsuri percepute în ceea ce priveşte dorinţa de educaţie sunt resursele financiare (77%) urmate la o distanţă considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59%) şi de problema birocraţiei şi lipsa digitalizării (55%)", precizează studiul.
De asemenea, 38% dintre tinerii între 16-21 de ani preferă Instagram,19% Facebook și 15% Youtube. Însă 28% dintre cei între 22-24 de ani vor Facebook, 23% Youtube și 18% Instagram.
Studiul a fost realizat în iulie 2021 pe 1.200 de tineri români între 16-24 de ani.
.