24% dintre angajați vor să lucreze în continuare de acasă, 43% vor sistem hibrid, iar 33% sunt nehotărâți, arată un studiu realizat de BestJobs.
Productivitatea angajaţilor este principalul aspect în evaluarea celui mai eficient mod de lucru, iar 53% spun că nu observă mari schimbări în sistemul de lucru actual, comparativ cu începutul pandemiei, iar 17% sunt afectați.
Totodată, 23% dintre angajați consideră că presiunea de a face mai multe lucruri în același timp se răsfrânge asupra productivității, care duce la lipsa limitelor între viaţa personală şi cea profesională pentru 19% dintre respondenți şi volum prea mare de muncă pentru alți 19%.
22% alocă mai mult timp aceluiaşi volum de sarcini, 16% se simt copleşiţi şi ajung să amâne sarcinile, 14% se plâng de pierderea clienţilor, 13% dintre angajaţi observă că fac mai multe greșeli din cauza lipsei de concentrare, iar 12% au dificultăţi în a înţelege cerinţele superiorilor.
37% dintre respondenţi cred că au nevoie de un training de dezvoltare profesională şi dobândirea de noi competenţe, 22% vor program flexibil, iar 12% își doresc zile libere suplimentare. Pentru 8% important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreţinerea şi supravegherea copiilor în timpul programului, respectiv bonă, afterschool, creşă, 5% pentru servicii de wellness și 3% consiliere psihologică.
24% au avut proleme să respecte clar timpul alocat servicului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, pentru 25% este greu să gestioneze corect timpul la birou pentru a evita supraîncărcarea cu sarcini, iar 14% au avut dificultîți să-și actualizeze competenţele digitale.
În privința muncii de acasă, 9% abia au apucat să se obişnuiască cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11% s-ar simţi mai stresaţi să continue la fel.
56% consideră că pentru a rezista pe actuala piaţă a muncii trebuie să fii adaptabil, 21% consideră că le-a fost de folos rezistenţa la stres şi efort, 11% pun accent pe comunicare şi tot 11% pe competenţele digitale.
Sondajul a fost efectuat în perioada 4-14 iunie pe 937 utilizatori de internet din România.