Biletele de valoare pe suport hârtie, emise până la data de 31 ianuarie 2022, îşi menţin valabilitatea.
"Sunt modificate, în vederea unei mai bune aplicări, prevederile art. 28 alin. (1) lit. h) potrivit cărora constituie contravenţie comercializarea de către salariaţi şi/sau de către unităţile de alimentaţie publică, magazinele alimentare, cantinele-restaurant, bufetele sau orice alte tipuri de unităţi care comercializează produse alimentare, cu care unităţile emitente au contractat prestarea serviciilor respective, a tichetelor de masă contra unor produse, altele decât cele alimentare, în sensul eliminării trimiterii la categoria salariaţilor, ţinând cont de faptul că, la art.28 alin.(1) lit. g) este reglementată o contravenţie cu un conţinut similar, respectiv fapta de a comercializa oricare dintre tipurile de bilete de valoare contra unei fracţiuni de preţ sau a altor bunuri/servicii decât cele stabilite prin lege", se arată nota de fundamentare.
De la 1 februarie 2022, autorizaţiile de funcţionare ca unităţi emitente de bilete de valoare pe suport hârtie îşi pierd valabilitatea.
"În situaţia actuală extraordinară, cauzată de pandemia de COVID-19 şi riscurile asociate acesteia, pentru a nu pune în pericol sănătatea populaţiei a fost recomandată efectuarea plăţilor fără numerar, prin mijloace moderne de plată, precum cardurile sau plăţile online. Utilizarea cât mai extinsă a cardurilor reprezintă o soluţie a cărei eficienţă este dovedită în ceea ce priveşte combaterea evaziunii fiscale şi care astfel asigură, implicit, creşterea gradului de colectare a veniturilor la bugetul de stat. Acordarea biletelor de valoare pe suport electronic unui număr cât mai mare de beneficiari va conduce la creşterea reţelei de acceptare, inclusiv în mediul rural, fapt care va impacta pozitiv şi numărul de plăţi făcute cu alte tipuri de carduri şi pe cale de consecinţă, va constitui o măsură în plus în combaterea fraudei fiscale, prin stabilirea trasabilităţii fluxurilor băneşti", potrivit documentului.