x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri România va fi promovată doar la târgurile de turism importante

România va fi promovată doar la târgurile de turism importante

de Elena Stan    |    07 Mar 2013   •   13:57
România va fi promovată doar la târgurile de turism importante

România va fi prezentă anul acesta la mai puţine târguri şi manifestări expoziţionale de turism decât anul trecut. Pentru primul trimestru al acestui an au fost aprobate cinci astfel de manifestări, cu 23 mai puţine decât era prevăzut în lista din decembrie 2012. Astfel, dacă anul trecut Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului aloca peste două milioane de euro pentru participarea României la circa 70 de astfel de manifestări, anul acesta numărul lor a scăzut. Este foarte posibil ca anul acesta ţara noastră să fie prezentă la un număr de târguri egal cu cel din 2011, respectiv 25, pentru care acum doi ani s-au alocat 900.000 de euro.

Potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Ministerului Turismului, în primul trimestru al acestui an se preconizează că ţara noastră va fi prezentă la trei manifestări internaţionale şi un eveniment intern. „Până la sfârşitul lunii martie a.c., preconizăm că vom participa la târgul de turism din Germania, de la Berlin ITB – 06-10 martie, urmând cel din Rusia/Moscova MITT – 20-23 martie şi apoi cel din Franţa/Paris MAP ­ Le Monde a Paris ­ 21-24 martie. De asemenea, vom fi prezenţi la Târgul de Turism al României (14-17 martie a.c.) de la Romexpo“, potrivit Ministerului Turismului.
Pentru a evita problemele, conducerea instituţiei se va consulta cu reprezentanţii industriei turistice. „|n ceea ce priveşte manifestările expoziţionale internaţionale din perioada aprilie-decembrie 2013, menţionăm că, în perioada următoare, după consultarea reprezentanţilor industriei turistice, se va lua o decizie la nivelul conducerii instituţiei în legătura cu acele târguri de turism la care se justifică prezenţa noastră din punct de vedere al oportunităţii şi raportului costuri/beneficii“, potrivit ministerului. Lista evenimentelor interne şi internaţionale va include şi propunerile venite din partea industriei turistice româneşti reprezentată de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, Organizaţia Patronatului din Turismul Balnear din România, Federaţia Industriei Hoteliere din România şi Federaţia Patronatului din Turismul Românesc, precum şi propunerile venite de la şefii Reprezentanţelor de Promovare şi Informare Turistică din străinătate.

Bani pentru promovarea României

Toate activităţile ce se derulează pe parcursul anului 2013 au ca obiectiv general promovarea imaginii turistice a României în ţară şi străinătate şi sunt finanţate, cu precădere, din fonduri europene în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, dar şi de la bugetul de stat prin Programul multianual de marketing şi dezvoltare turistică aprobat prin HG 20/2012. Planul de Marketing al României pentru perioada 2011-2015 recomandă participarea la târgurile internaţionale de turism, respectiv prezentarea principalelor avantaje competitive ale ţării noastre: natura şi peisajele neatinse, unicitatea patrimoniului cultural, precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă. Potrivit Planului de marketing, bugetul alocat pentru anul acesta pentru promovarea României se ridică la 21,5 milioane euro, urmând ca pentru următorii doi ani acesta să fie de câte 23 milioane euro anual. Nu se ştie exact câţi bani au fost cheltuiţi din fondurile europene alocate pentru promovarea turismului, însă sperăm ca Elena Udrea să nu îşi fi atins scopul, adică să nu fi reuşit să cheltuiască toţi banii în perioada 2011- 2013.

„Important este să reuşim să cheltuim, în perioada 2011- 2013, toţi banii pe care îi avem la dispoziţie pentru promovarea turismului, respectiv 74 de milioane de euro“, declara Elena Udrea în februarie 2011. 

×