Decanul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, profesor doctor Mihai Coman, şi-a sărbătorit de curând ziua de naştere. Îi urăm "La mulţi ani!".
"Nu pot învăţa să mă resemnez..."
"Aproape că nu am simţit momentul ca unul aniversar. Suntem în pregătirea unor evenimente majore pentru Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării: organizarea, în luna noiembrie, a unei mari conferinţe internaţionale consacrată împlinirii a 20 de ani de existenţă, conferinţă la care au confirmat participarea personalităţi de renume ale domeniului precum Bernard Miege, Alex. Muchielli, Gerd G. Kopper sau Peter Gross, pregătirea evaluării internaţionale a facultăţii de o comisie de experţi străini pentru obţinerea unei acreditări internaţionale a specializării Jurnalism, definitivarea dosarelelor de autoevaluare a specializărilor Jurnalism şi Relaţii publice, lansarea Caravanei FJSC din acest an şi, pe lângă toate acestea, viaţa academică de zi cu zi, cu cele bune şi cele rele...
În cursurile mele, pe lângă cunoştinţele fundamentale, îmi învăţ studenţii câteva adevăruri simple: jurnalistul nu este un artist, ci un profesionist; jurnalistul nu se exprimă pe sine, ci permite altora să îşi exprime problemele sau punctele de vedere; jurnalistul nu este JURNALIST dacă nu pune principiile etice înaintea intereselor personale sau de clică... Şi mai ales că viaţa reală nu seamănă cu cea ideală, a principiilor, că ei vor intra într-o lume nemiloasă, care le cere enorm şi le dă foarte puţin în schimb.
În primul rând, jurnalistul trebuie să aibă o curiozitate mereu vie: subiectele nu sunt cele pe care le preiei de la alte media, ci acelea pe care le descoperi; ele sunt pe stradă, la tot pasul, dar îţi trebuie puterea de a te apropia de oameni şi, mai ales, puterea de a te depărta de vremelnicii puternici ai zilei. Apoi energie şi perseverenţă: în general, subiectele mari supără diverse categorii de oameni, de obicei cele care obţin beneficii ilegale sau imorale; de aici numeroasele obstacole în calea realizării unui material excelent, cu impact social. Şi nu în ultimul rând, capacitatea de a se resemna şi a o lua de la capăt: adeseori un telefon «de sus» şi un şef cu ochii numai în sus aruncă pe apa Sâmbetei munca unui jurnalist onest.
Deşi mi-am dedicat atâţia ani cercetării antropologiei culturale şi prin cărţile publicate în Franţa şi SUA, deşi fac parte dintre pionierii noii discipline - antropologia mass-media, nu am reuşit să creez o şcoală de antropologie în Bucureşti, o mişcare orientată spre tendinţele moderne şi spre fenomenele vii ale «popular culture».
Acesta este idealul meu neîmplinit!"
Citește pe Antena3.ro