x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Calendar „Vreau să mă bucur de fiecare zi, aşa cum m-am bucurat şi până acum. Fiecare zi pe care o ai, pe partea asta a ierbii, e o zi câştigată”

„Vreau să mă bucur de fiecare zi, aşa cum m-am bucurat şi până acum. Fiecare zi pe care o ai, pe partea asta a ierbii, e o zi câştigată”

de Ramona Vintila    |    20 Apr 2012   •   12:44
„Vreau să mă bucur de fiecare zi, aşa cum m-am bucurat şi până acum. Fiecare zi pe care o ai, pe partea asta a ierbii, e o zi câştigată”

Unul dintre cei mai titrati specialisti in comunicare si advertising, director de creatie in cadrul 23 Communication Ideas, Bogdan Naumovici implineste astazi 44 de ani. Jurnalul National ii ureaza 'La multi ani!'

'Am o perioada foarte activa la serviciu, sunt campaniile de primavara, inceput de vara, pe la toti clientii. Sunt optimist pentru acest an in ceea ce inseamna publicitate. Arata bine, cel putin de unde ma uit eu. Pe de o parte. Pe de alta parte, incerc marea cu degetul, vreau sa dam drumul la o miscare civica, politica, care sa incerce sa schimbe cate ceva in Romania. Altfel, daca ma lasa vremea, as vrea sa-mi reiau obiceiul de a merge cu motocicleta.

Publicitatea a aparut in viata mea dintr-o intamplare, nu a fost nimic premeditat. Am studiat sa devin inginer prea multi ani, vreo 11-12 ani. Odata cu Revolutia, s-au schimbat datele, nu mai avea nici un rost sa devin inginer. La un moment dat, prin '96-'97, un prieten, Anghel Mora, Dumnezeu sa-l ierte, m-a luat la firma lui de publicitate, pentru ca trebuia sa ma angajez. Am inceput la departamentul Client Service, in cateva luni, prietenul meu si-a dat seama ca as fi mai bun la creatie. Nu am reusit sa castig nici un leu din acea poveste, am stat 8 luni, timp in care trebuia sa iau 100 de dolari lunar, dar nu i-am luat niciodata pentru ca nu erau bani. In ziua cand, in sfarsit, au venit banii, Mora i-a jucat la cazino si i-a pierdut. Asa ca, dupa 8 luni, am plecat la Leo Burnett, unde am dat vreo 3 interviuri si m-am angajat junior copywriter.

Pentru a avea succes ca om de publicitate trebuie, in primul rand, sa fii de la inceput si sa reusesti sa ramai mereu curios. Sa fii interesat de ceea ce se intampla in jurul tau, sa iti placa oamenii, sa ai multa rabdare, rabdare sa inveti despre businessurile clientilor tai, absolut tot daca se poate, rabdare sa inveti totul despre consumatori, despre piata in care activeaza si abia, dupa aceea, sa spui - hai sa vin eu cu o idee. Sa nu sari repede la idee, inainte sa ai informatii. Apoi, trebuie sa ai multa rabdare sa te lupti pentru ideile tale, sa fii constient ca nu toate vor trece, nu toate vor fi aprobate, si sa poti sa lasi lucrul asta sa treaca, fara sa-l pui la suflet, fara sa-ti sufoce creativitatea.

Cei care citesc aceste randuri cred ca nu stiu inca despre mine faptul ca: I mean what I say! Adica, atunci cand spun ca vreau sa fac ceva, chiar fac acel lucru. Sunt foarte sincer. Daca cred in ceva, sustin acel lucru pana in panzele albe! De la politica pana la publicitate, daca am o anumita pozitie, fiti convinsi ca realmente cred in acea pozitie.

Privind in urma, vad o viata traita cu multa bucurie, de la baschet pana la tobe, de la motocicleta la publicitate, de la politica la familie, sunt o gramada de lucruri in viata mea, pe care le-am trait cu mare bucurie. Ceea ce-mi doresc si peste 365 de zile, la 45 de ani, si peste 365 de zile inmultit cu 30 de ani, este sa ma uit in urma si sa vad acelasi lucru. Imi doresc sa nu se schimbe lucrurile, sa ma bucur de fiecare zi, asa cum m-am bucurat si pana acum. Mi se pare ca toate varstele sunt frumoase, ca fiecare zi pe care o ai, pe partea asta a ierbii, e o zi castigata.

La cei 44 de ani, pe care ii implinesc astazi vreau sa va spun atat: Stay true! Cred ca e important sa ramai un om adevarat fara sa te schimonoseasca nimic din jurul tau. Mi se pare o mare realizare daca reusesti sa faci asta.

Jurnalul National si Marius Tuca rezista!'

×
Subiecte în articol: bogdan naumovici