"Ascultandu-l pe Mircea Florian in cenaclul de la Resita, am inteles ca folk-ul era singurul mod de comunicare directa cu publicul si, din toate punctele de vedere, de o sinceritate dezarmanta".
"Ascultandu-l pe Mircea Florian in cenaclul de la Resita, am inteles ca folk-ul era singurul mod de comunicare directa cu publicul si, din toate punctele de vedere, de o sinceritate dezarmanta". Stam linistiti pe o bancuta de lemn. Ne bucuram de un petec de racoare intr-o Vama inghitita pe nemestecate de un soare ucigator. De vina sunt poate eu sau poate e din cauza firelor umede de iarba, dar intrebari fredonate de cu seara isi gasesc refrenul. "Foarte multa lume ma intreaba de ce folk si chiar mai multi m-au certat ca nu am cantat opera sau opereta", ma imbie la povesti Maria Gheorghiu. "Ce-i drept am facut multa vreme canto clasic, am cantat intr-un cor de camera, am avut si incercari in zona operei cu promisiunea unei cariere chiar. In plus, cand am inceput sa cant folk, cantam de ani buni la oboi si multi si-ar fi dorit sa ma vada intr-o orchestra simfonica. Poate mi-as fi dorit, dar nu a fost sa fie asa. Si nu regret." Undeva alaturi, Dinu Olarasu si Stefan Orfescu impart timpul in strofe.
SCENA NEVAZUTA
|
Dragostea pentru radio vine din aceeasi dorinta de comunicare ce ma impinge inainte de la o scena la alta. De altfel si radioul este o scena. Una nevazuta, dar totusi o scena. Becul rosu aprins este ca miile de oameni din sala. Te uiti la el, stii ca ei te asculta si capeti incredere. E foarte important. In folk, Vali Sterian mi-a dat aceasta incredere si mi-a confirmat ca nu exist degeaba pe scena. La fel Nicu Alifantis si Florian Pittis.
|