x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Croaziera Jurnalul Armani de Turnu

Armani de Turnu

de Laura Toma    |    Sidonia Silian    |    28 Oct 2006   •   00:00
Armani de Turnu

Dintotdeauna porturile au fost cosmopolite si au dat primele nas in nas cu marfa de "dincolo". De mai bine de 10 ani, la Turnu Magurele, se intampla invers: hainele nu mai vin de dincolo, ci se croiesc pe loc cu etichete de firme celebre si apoi pleaca spre marile piete din Europa.

Un investitor italian a semnat schimbarea la fata a fortei de munca a Turnului Magurele printr-o manufactura. Initial, a fost administratorul unei firme italiene care inchiriase hala si utilajele fostei fabrici de textile din oras si care o buna perioada a produs in lohn. Apoi a devenit el insusi principalul actionar al acesteia. Nazzareno Marinangeli a schimbat profilul orasului dintr-unul chimic intr-unul textil. A organizat cursuri de calificare si apoi i-a introdus direct in productie. Peste 3.000 de turneni au ajuns sa lucreze in bransa.

TEXTILO-APUS. Cu toate astea, in ultimul timp lucrurile s-au mai schimbat. Localnicii prefera sa ia drumul Spaniei si Italiei, pentru un castig imediat si mai consistent. O data cu integrarea, italianul se teme ca tendinta aceasta se va acutiza. "Avem 15 clienti mari pentru care lucram constant. Este cunoscut ca marile firme de confectii au tendinta de a folosi forta de munca din estul Europei, pentru ca e mai ieftina. Asa se face ca Armani, Versace sau Dolce&Gabbana produc la Turnu. Unii clienti importanti au continuat sa migreze spre Ucraina, noul context politic in care se afla Romania si reglementarile care vor veni ii indeparteaza", spune Marinangeli. Asa ca pana in ianuarie 2007, manufactura italianului tine sa mearga cu turatie maxima, pentru ca previziunile contabile de dupa nu par deloc promitatoare. "Daca mergi astazi la un liceu din Occident, remarci ca majoritatea adolescentilor sunt imbracati cu produse ale celor mai cunoscute marci de textile, dar facute in Turcia, Romania sau chiar China", adauga italianul. Romania nu este o piata importanta, se pare ca nici Bulgaria. Localnicii rar imbraca haine facute sub nasul lor. "Chiar daca in curand aici se va relua traficul pe Dunare, o data cu finalizarea bacului Turnu-Nikopol, pentru noi nu vor fi mari avantaje, pentru ca nici Romania si nici Bulgaria nu sunt piete-tinta", prognozeaza investitorul.

INCERCARI LA APA. Nazzareno Marinangeli este singurul investitor in orasul Turnu. In ultimii ani, o mana de arabi au cumparat fabrica de conserve care producea peste 5.000 de tone de conserve anual, dar dupa ce au privatizat-o au si lichidat-o. Apoi au mai fost cativa interesati sa cumpere pamant arabil in zona, insa pentru ca legea le impunea sa se asocieze cu un roman pentru a putea face asta, au renuntat. Pescuitul nu mai constituie o preocupare specifica locului, in oras mai sunt cativa pescari autorizati. Cu cativa ani in urma, bulgarii au braconat cu dinamita in zona si fondul piscicol pe portiuni mari a fost distrus. Se pare ca pestii ocolesc ani buni zonele in care s-a folosit dinamita.

CLIENTELA
"Este cunoscut ca marile firme de confectii au tendinta de a folosi forta de munca din estul Europei, pentru ca e mai ieftina. Asa se face ca Armani, Versace sau Dolce&Gabbana produc la Turnu. Unii clienti importanti au continuat sa migreze spre Ucraina, noul context politic in care se afla Romania si reglementarile care vor veni ii indeparteaza"
Nazzareno Marinangeli
investitor despre relatiile Vest-Est
DEFAZARE
"Chiar daca in curand aici se va relua traficul pe Dunare, o data cu finalizarea bacului Turnu-Nikopol, pentru noi nu vor fi mari avantaje, pentru ca nici Romania si nici Bulgaria nu sunt piete-tinta. Remarci ca majoritatea adolescentilor sunt imbracati cu produse ale celor mai cunoscute marci de textile, dar facute in Turcia, Romania sau chiar China"
Nazzareno Marinangeli
investitor despre circulatia marfurilor

×
Subiecte în articol: romania croaziera jurnalul