x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Croaziera Jurnalul In bacul personal: papornitele la bord!

In bacul personal: papornitele la bord!

de Catalin Pruteanu    |    Vladimir Ioan    |    16 Oct 2006   •   00:00
In bacul personal: papornitele la bord!

La inceput ne-am gandit sa-l comparam cu un tren personal. Numai ca bacul are, in plus, si sala de asteptare, deci are ceva dintr-o gara calatoare. Bacul n-are nas, n-are mecanic si nimeni nu canta nimic de genul "Bacule, salupa mare". Faceti cunostinta cu Oltisoru 3.

Cu capul pe jumatate varat pe gemuletul ghiseului, am intrebat cat mai dureaza pana pleaca bacul. "Debarca, imbarca si pleaca", ne-a raspuns vanzatoarea de bilete. Nervos, la ghiseu venise si unul dintre marinarii care se ocupa cu parcarea la bord a autovehiculelor, rugand-o pe vanzatoare sa nu mai permita trecerea autocarelor, din cauza scaderii apei. Ne-am cumparat cate un bilet de 1,2 lei, am urcat la bord si ne-am asezat la balustrada. E dimineata, e soare, dar e inca frig pentru pasageri. Nu si pentru angajatii care trebuie sa fi transpirat deja, tot agitandu-se sa ajute la urcare soferul turc al singurului autocar caruia i s-a permis in aceasta zi trecerea spre Tulcea.

"MAI REPIDI!" Cand toate masinile au urcat si se fac ultimele verificari, pe mal opreste un taxi hodorogit din care sar doi oameni, cu soferul trei. Toti se reped spre portbagaj, din care smulg un sac cu gogonele, unul cu cartofi, doi cu ardei si alte papornite pline cu legume. Sunt prea multe bagaje pentru a fi duse toate odata, chiar daca toti trei se chinuiesc de le-au iesit ochii. De abia au descarcat primii saci, ca bacul a si pornit usor, desprinzandu-se cativa centimetri de mal. "Hai, mai repidi, Vasili!", ii striga suparat unul dintre barcagii taximetristului. Acesta ajunge din cateva salturi langa masina, ia un sac in spate si-l arunca pe punte. In spatele lui urca si proprietara legumelor, chiar la timp, pentru ca distanta dintre bac si mal s-a facut deja de o jumatate de metru.

STIUCA DE CHINA. "Suntem saraci", se scuza rusinata o femeie pe care un domn vigilent, cu accent banatean, a certat-o vazand-o ca arunca in apa ambalajul de la biscuti. "Pai, ce are saracia cu ambalajul?", se mira suparat domnul. Si, intorcandu-se catre un vecin care are de vanzare stiuci kitsch din lemn, banateanul il intreaba: "Nu va suparati, faceti asta de mult?". "Ceeee? Nu, io numai le vand. Astea le face in China", tresare omul.

COAFURA REZISTA! Vantul de pe Dunare lupta intensiv cu bigudiurile

Pe la mijlocul Dunarii deja se putea auzi un mic cor al dardaielilor dinspre pasagerii care ramasesera pe punte, sa fumeze, pe stomacul gol, primele tigari ale zilei. In masini e alta viata! Un domn intr-o Skoda Fabia isi mananca visator hamburgerul cu ceapa, din care-i curge pe maneca un firicel de mustar (cu hrean, probabil), iar soferul unui "Papuc" isi indeasa la loc chederul de la geam. Cei vreo 10 calatori din sala de asteptare privesc fix peretii. Unul citeste litera cu litera inscriptia "Defect" de pe usa de la WC. Calatoria e prea scurta pentru a incepe o conversatie serioasa despre cultura porumbului, viata la Sidex, majorarea pensiilor sau meteorologia reumatica. Parca mai mult a durat imbarcarea decat calatoria. Bacul se odihneste putin, cat sa ia echipajul un mic dejun cu rosii si branza. Pofta buna!
MORI MAI INCOLO, CE NAIBA!
"I-am zis: «Arunca-te, dracu’, 200 de metri mai incolo! Ce vrei sa te-arunci aici, sa-mi faci mie belea!?»", ne povesteste, ranjind, unul dintre cei care lucreaza pe bac. E vorba despre o intamplare de acum cativa ani, cand o femeie si-a cumparat bilet si s-a urcat pe bac cu gandul de a nu mai cobori pe malul celalalt. Asemenea incidente sunt rare, "fereasca Dumnezeu!", tine sa precizeze omul.

Un bac intra in revizie o data la 5 ani. Intre soseaua dinspre Tulcea si Galati functioneaza trei bacuri: doua de cate 300 de tone si unul mai mic, de 25 de tone. In 2005, cu aceste bacuri au trecut aproape 700.000 de persoane, in datele conducerii fiind inregistrate alte 62.000 de persoane care si-au facut abonament. Numarul autoturismelor care au trecut pe aici anul trecut s-a ridicat la 190.000, iar autovehiculele de marfa au fost peste 63.000. In total, cu cele trei bacuri s-au transportat in 2005 221.000 de tone de marfa. Am aflat ca unul dintre bacuri a fost modernizat de curand, fiind dotat cu motoare Volvo totalizand 600 de cai putere. Oltisorul 3 are doar 430 de cai si urmeaza sa fie si el pus la punct, desi se descurca binisor. Programul zilnic e intre orele 6 si 22.
×
Subiecte în articol: croaziera jurnalul bacul