x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul De la Poliţia Rutieră citire: Sunaţi-ne mai rar!

De la Poliţia Rutieră citire: Sunaţi-ne mai rar!

14 Oct 2008   •   00:00
De la Poliţia Rutieră citire: Sunaţi-ne mai rar!

Am primit numeroase e-mail-uri şi scrisori, dintre care am ales-o astăzi pe cea a Ioanei: "Ce-aţi face dacă aţi avea în curte două maşini şi nu le-aţi putea scoate din curte pentru că, ghinion, locuiţi în zona unei pieţe (în sectorul «care este»...), iar poarta dvs. este blocată de diverse maşini ai căror şoferi, după ce le parchează, pleacă liniştiţi la cumpărături prin piaţă?




În urmă cu exact o săptămână, ziarul nostru a lansat campania "D-ale cetăţeanului", invitându-vă să deveniţi reporteri de ocazie şi să ne semnalaţi una dintre problemele cu care vă confruntaţi, să încercăm împreună să schimbăm ceva în modul în care autorităţile înţeleg să-l trateze pe "cetăţean".
Am primit numeroase e-mail-uri şi scrisori, dintre care am ales-o astăzi pe cea a Ioanei: "Ce-aţi face dacă aţi avea în curte două maşini şi nu le-aţi putea scoate din curte pentru că, ghinion, locuiţi în zona unei pieţe (în sectorul «care este»...), iar poarta dvs. este blocată de diverse maşini ai căror şoferi, după ce le parchează, pleacă liniştiţi la cumpărături prin piaţă? Aţi lua un taxi?!!? Cu două maşini în curte? Sigur că aţi suna la Brigada Poliţiei Rutiere. DEGEABA! Când se deranjează să vină la faţa locului (de obicei aşteaptă să revii cu un telefon, că poate s-a rezolvat problema şi fără ei...) stau şi se uită neputincioşi, împreună cu tine, la maşina respectivă pentru ca ÎN SECTORUL 5 NU AU VOIE SĂ RIDICE MAŞINILE PARCATE NEREGULAMENTAR. Tot ce îţi rămâne de făcut este să-i suni pe cei care te aşteaptă (în cazul meu la locul de muncă), să le explici situaţia şi să aştepţi ca «domnul» şofer să îşi termine de făcut cumpărăturile. De acord, dar de 2-3 ori pe zi, credeţi-mă că e cam mult. Un domn poliţist de la «Rutieră» mi-a spus: «Da, ştim că noi trebuie să rezolvăm problema, aţi mai sunat, dar, vă rugăm: MAI RAR!».  Vă vine să credeţi că acesta este răspunsul unui angajat al statului, al unei instituţii care nu ar trebui să comenteze atribuţiile pe care le are, ci doar să rezolve situaţiile în care se află cetăţeanul român?! În disperare, pentru că trebuia să ies din curte, am sunat şi la Poliţia Comunitară Sector 5 şi am întrebat dacă intră în atribuţiile lor şi dacă mă pot ajuta... Greşeală fatală: un alt domn «plăcut la voce şi foarte instruit» mi-a urlat în receptor: «Da’ ce vreţi acuma, să vă raportez eu ce sarcini de servici am?». Umilă şi vinovată, mi-am cerut scuze şi am închis telefonul. După minute şi ore bune de aşteptare am avut surpriza ca vinovatul, în loc sa fie conştient de fapta sa, să fie chiar agresiv şi să mă ameninţe cu «omorul», convins că ceea ce a făcut e normal, eu neavând de ales decât să îmi fac programul în funcţie de «domnia sa». Ce aţi face în locul meu?"

Ioana


Mihai, cetăţean român, a fost operat de apendicită, deşi suferea de piatră la rinichi.

Andreea, cetăţean român, a trebuit să aştepte 30 de ore în aeroport fără nici o explicaţie.

Laura, alt cetăţean român care a ales să trăiască departe de ţară pentru că acolo, în străinătate, nu este atâta birocraţie şi atâta bătaie de joc ca în România.

Suntem siguri că şi tu, sau cineva cunoscut ţie, aţi trecut prin ceva asemănător! Acum aveţi ocazia ca toată lumea să ştie prin ce aţi trecut şi să-i arătăm cu degetul pe vinovaţi. Ziarul nostru vine în sprijinul vostru, al cititorilor, şi vă lansează provocarea de a deveni reporterii de ocazie ai Jurnalului Naţional.


• Nu ezitaţi şi scrieţi la "D-ale cetăţeanului" pe adresa de e-mail cetateanul@jurnalul.ro sau prin poştă la Jurnalul Naţional, Piaţa Presei Libere nr. 1, Corp D, etaj 8, Sector 1, Bucureşti, pentru rubrica "D-ale cetăţeanului"!

×
Subiecte în articol: cetateanul