Dupa aspectul drumurilor judetene, nu ai spune ca Aradul este poarta occidentala a tarii. Daca rutele principale sunt ici-colo peticite, soselele secundare sunt dezastru-oase. Banii nu ajung pentru lucrari de anvergura, astfel ca, an de an, se repara reparatiile, iar unele tronsoane nu au mai vazut drumari de 30 de ani.
Dupa aspectul drumurilor judetene, nu ai spune ca Aradul este poarta occidentala a tarii. Daca rutele principale sunt ici-colo peticite, soselele secundare sunt dezastruoase. Sau catastrofale, cum obisnuiesc soferii navetisti sa le descrie... Soferul aradean nu da in gropi de prost ce e, ci din cauza modului in care este gestionata problema infrastructurii. Culmea este ca probleme nu sunt numai pe drumurile judetene nereparate de zeci de ani, ci si pe cele plombate anual. Peticele nu tin mai mult de un sezon, iar primavara, de regula, soselele ajung sa fie mai impracticabile decat in toamna precedenta. GARANTIE DOUA LUNI. Unele lucrari executate de firme nu au rezistat nici macar doua luni. Ca urmare, Consiliul Judetean a decis sa supravegheze interventiile societatilor de drumuri. Cateva firme au fost somate sa isi refaca lucrarile de anul trecut, pentru ca au prestat o munca jalnica. In cazul in care societatea nu va raspunde solicitarii, garantia lucrarii va fi retinuta de institutie, iar firma ar putea fi parata la Ministerul Transporturilor, riscand sa-i fie suspendata activitatea. Este cazul interventiei de pe drumul Nadab - Cintei. Si pe traseul Arad - Felnac s-a intervenit pentru repararea reparatiilor. Zeci de tronsoane de drum necesita interventii imediate. Motivele sunt clasice: iarna, masinile de mare tonaj, balastierele. Pe malul drept al Muresului ar trebui intervenit de urgenta, pentru ca pe acolo trec mii de camioane cu lemne, care distrug asfaltul. La toate acestea se adauga starea generala a drumurilor din Arad. Unele tronsoane nu au mai vazut drumari de 30 de ani.DE MANTUIALA. Lucrarile nu au rezistat nici o iarna |
NENOROCIRE "Drumurile judetene vor ramane o obsesie pentru mine, deci vom incerca sa gasim fonduri peste tot, sa le aducem in judet si sa reparam drumurile acestea atat de nenorocite. Cu cele 24 de miliarde pe care le-am avut noi in prima etapa a reparatiei drumurilor se pot reabilita trei kilometri. Suntem la intrarea in Europa, trebuie sa ajungem sa avem drumuri de nivel european" Iosif Matula Presedintele Consiliului Judetean Arad |
"IN AUGUST ARATAU BINE..." "Si anul trecut in august drumurile judetului aratau bine. Numai ca a venit iarna si s-a dat cu sare pe drumuri, iar aceasta le-a distrus. Au fost si camioanele cu lemne si cele care vin si merg la balastiere, dar, daca vremea va tine cu noi, vom interveni pe toate tronsoanele de drum" Gavril Popescu vicepresedintele Consiliul Judetean |
Citește pe Antena3.ro
PETICIRI⦠POLITICE
|
Intr-o sedinta recenta a Consiliului Judetean, spiritele s-au incins atunci cand grupul liberal a solicitat cateva miliarde de lei pentru repararea unui tronson de drum comunal ascuns de ochii lumii.
Motivatia era insa simpla: drumul face parte dintr-o comuna aradeana, Tarnova, condusa de un liberal, comuna care, de altfel, a primit cea mai mare suma pentru reparatii de drumuri, in bugetul initial, de la Consiliul Judetean. Fost presedinte al Consiliului Judetean, Caius Parpala, a rabufnit in plen: "Daca drumurile judetene erau bune, dadeam bani si la drumurile comunale. Nu putem sa sprijinim numai politic primarii pe care ii avem, in detrimentul drumurilor judetene". Cum consilierii PSD s-au coalizat cu liberalii, proiectul a trecut, iar banii au fost alocati. |
90.000 DE PLOMBE
| ||
|
IMPRUMUT
|
Pentru ca, din bugetul propriu, Consiliul Judetean Arad nu ar putea repara drumurile nici intr-o vesnicie, se va apela, probabil, la un credit bancar.
In acest an, prioritare sunt traseele Arad - Curtici (catre Zona Libera) si Curtici - Santana. Este vorba de 32 de km de drum pentru care ar fi nevoie de cel putin 160 de miliarde de lei. |