eparatii la drumuri, modernizari, proiecte noi, kilometri proaspat turnati de autostrada. Acestea sunt cateva dintre planurile autoritatilor pentru anul acesta, in domeniul infrastructurii, lucrari care vor inghiti 10,38 miliarde de euro.
LUCRARI. In 2006 se vor afla in executie aproape 400 km de autostrada si se va lucra la modernizarea a peste 1.700 km de drumuri nationale |
Reparatii la drumuri, modernizari, proiecte noi, kilometri proaspat turnati de autostrada. Acestea sunt cateva dintre planurile autoritatilor pentru anul acesta, in domeniul infrastructurii, lucrari care vor inghiti 10,38 miliarde de euro. Miliarde de euro proveniti de la bugetul statului, din fonduri europene si din imprumuturi internationale vor umple gropile din drumurile romanesti si vor asterne pe fata tarii sosele si autostrazi. Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a reactionat la campania "Patria fara drumuri" demarata de Jurnalul National si a transmis intr-un timp-record o informare completa si complexa despre proiectele in infrastructura pe care le are in derulare. Pe hartie planurile sunt ambitioase, insa ramane de vazut cum se vor pune in practica si daca fondurile vor reusi sa peticeasca soselele gaurite ale tarii. IN EXECUTIE. Proiectele de infrastructura aflate in executie in acest an au o valoare totala de aproape 2,3 miliarde de euro, bani ce provin de la bugetul statului, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Se va lucra la un pod pe DN 1A peste Raul Prahova, la Stancesti (176,2 km, 2,46 milioane de euro), la realizarea unui pasaj denivelat pe DN 59A, judetul Timis (318 m, in valoare de 6,70 milioane de euro), la un pasaj denivelat pe DN 59, la Voiteg, judetul Timis (86 m), lucrare in valoare de 3,28 milioane de euro si la un pasaj denivelat pe DN 19, la Moftin, judetul Satu-Mare (123,2 km), in valoare de 2,29 milioane de euro. Printre lucrarile care se vor realiza anul acesta se numara proiectul de 26,27 milioane de euro pentru sporirea capacitatii de circulatie pe DN 7, intre judetele Ilfov si Dambovita (31,6 km), realizarea unui pasaj denivelat pe DN 71 peste calea ferata Bucuresti - Pitesti, la Contesti (5,53 milioane de euro), dublarea pasajului denivelat pe DN 7 peste calea ferata Bucuresti - Ploiesti, la Chitila (3,43 milioane de euro). Proiectul de fluidizare a traficului pe DN 1 si centura rutiera in nordul Capitalei, pe o portiune de 20 de kiloemtri costa 22,42 milioane de euro. Din acest proiect mai fac parte lucrarile pentru construirea a patru benzi de circulatie intre DN 7 si DN 1A (3,1 km), in valoare de 18,93 milioane de euro si realizarea unui pasaj superior peste calea ferata, la Otopeni (2,55 km). Pentru planul de constructie a autostrazii Bucuresti - Brasov (173,3 kilometri) a fost alocata suma de 1,8 miliarde de euro pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, acorduri, avize, caiet de sarcini si achizitii terenuri, documente de licitatie, consultanta lucrari si executia unor lucrari pe tronsonul Bucuresti - Ploiesti. REPARATII CAPITALE. Proiectele din aceasta categorie vor inghiti 3,71 miliarde de euro de la bugetul statului. Reparatiile la Autostrada Bucuresti - Pitesti, care se vor executa anul acesta pe o portiune de 35 km, costa 45 de milioane de euro. Pentru lucrarile pe sectoarele 2B si 3C ale Autostrazii Transilvania (Brasov - Bors) vor fi alocate 3,43 miliarde de euro. Consolidarea unui segment de 141,2 kilometri a drumului national Buzau - Brasov (98 de milioane de euro), realizarea unui pod peste Raul Doamnei, la Mioveni (4,43 milioane de euro), reabilitarea a 52,14 kilometri de drum de pe segmentul Bucuresti - Ploiesti (7,06 milioane de euro) si consolidarea sectorului centura Ploiesti Est - Sacele (119,8 kilometri, 22,77 milioane de euro) sunt alte proiecte care vor fi realizate cu fonduri de la bugetul de stat.
Citește pe Antena3.ro
BANI PENTRU AUTOSTRAZILE ROMANESTI
| ||
|
FINANTARE DIN FONDURI EUROPENE
|
Proiectele care vor fi definitivate prin programul ISPA necesita fonduri totale de 808 milioane de euro. Printre proiecte se numara reabilitarea drumurilor Craiova - Filiasi (35,19 kilometri, 40,4 milioane de euro), Drajna - Calarasi (24,23 kilometri, 7,12 milioane de euro) si construirea variantei de ocolire Deva - Orastie la standard de autostrada (32,8 kilometri, 151,6 milioane de euro). Tot prin programul ISPA va fi construit sectorul Drajna - Fetesti (36 km, 64,54 milioane de euro) si va fi reabilitat sectorul Fetesti - Cernavoda (17,58 kilometri, 30,22 milioane de euro), ambele de pe Autostrada Bucuresti - Constanta. Lucrarile la autostrazi, realizate din bani europeni, se ridica la valoarea de 140,479 milioane de euro. Pentru sectiunile de autostrada Nadlac - Arad (38 km), Lugoj - Deva (91 km), Orastie - Sibiu (77.82 km) se desfasoara in prezent licitatia pentru revizuirea studiului de fezabilitate si intocmirea proiectui tehnic la nivel de detalii de executie. Tot in stadiul de licitatie pentru intocmirea studiului de fezabilitate se afla si proiectul pentru sectiunea de autostrada Sibiu - Pitesti (120 km). Fonduri totale, de 46,823 milioane de euro vor fi alocate pentru varianta de ocolire Craiova Sud (25 km), variantele de ocolire ale oraselor Adjud (5,254 km), Dej (5 km), Chisinau - Cris (6,9 km), Salonta (8,5 km) si sectiunile Crasna - Albita, Alexandria - Craiova.
|