x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Cotidianul, tabloid fara scandal

Cotidianul, tabloid fara scandal

27 Sep 2004   •   00:00

Din noiembrie, ziarul Cotidianul va avea o noua fata. Aceasta ii va fi redata de catre o echipa aleasa pe spranceana de la Academia Catavencu. Doru Buscu este cel insarcinat sa coordoneze echipa care va resuscita reputatul cotidian.

CRISTINA OLOGEANU

  • Jurnalul National: De ce ati vrut sa achizitionati ziarul Cotidianul?

    Doru Buscu: Cotidianul este o preocupare mai veche a noastra…

  • Cat de veche?

    Acum vreo cinci-sase ani a aparut ideea ca Academia Catavencu sa aiba si un cotidian propriu din doua motive. Desi Catavencu este un saptamanal extrem de serios, din cauza ambalajului de satira si de umor, el este perceput ca fiind mai putin serios. Cand noi publicam o ancheta mai serioasa despre vreun "bandit", oamenii zic: "Ai, dom’le, ca au scris aia de la Catavencu, aia nu sunt seriosi". Dar exista si niste argumente rational-strategice pentru care am facut aceasta mutare: nevoia de a ne consolida pe piata pentru ca, in ultima vreme, foarte multe publicatii au inceput sa se grupeze, astfel ca in momentul acesta exista niste grupuri de presa foarte puternice.

    Formula magica

  • Adica Academia Catavencu a vrut sa faca pui?

    Noi am incercat sa facem un mic grup de presa si am dezvoltat in jurul Academiei Catavencu publicatii de nisa, de specialitate. Astfel ca la ora actuala avem o publicatie de bucatarie, o publicatie pentru femei - Tabu, o revista specializata - Aventuri la pescuit - si un ghid al Bucurestiului - B-24-FUN. Va aparea o publicatie lunara de cultura - Idei in dialog, sub conducerea lui Horia Roman Patapievici. Exista multe alte proiecte de anvergura mica, dar necesare in aceasta prima tendinta de a ne consolida micul nostru grup de presa.

  • De ce ati ales sa preluati un cotidian deja existent care, in ultima vreme, s-a cam dus la fund si nu ati optat pentru varianta realizarii unuia propriu?

    Am ajuns la formula aceasta care presupune revitalizarea unui brand dupa ce am realizat niste studii de piata. Cotidianul este un ziar cu un nume bun. Nu este un nume de succes, este perceput ca fiind vechi, nu i se simte lipsa. El inca mai este asociat de catre vechii lui cititori ca fiind ziarul lui Ratiu, un ziar de dreapta. Dar pe langa aceasta perceptie, haideti sa-i spunem negativa, numele lui este pomenit spontan destul de des. In afara de asta, are o imagine in mare nepatata pentru ca a facut, in general, o politica echilibrata si nu este perceput ca fiind un ziar corupt. Sa lansezi un nume nou este un proces destul de costisitor.

    Un bun jurnalist

  • De ce l-ati ales pe Robert Turcescu in postura de redactor-sef, mai ales ca el nu are experienta in presa scrisa cotidiana?

    Robert Turcescu este un jurnalist care corespunde in momentul acesta, prin imaginea si prestatia lui, conceptului pe care vrem sa il lansam noi pe piata. Este un jurnalist care face parte din generatia tanara, stapaneste impecabil tehnica jurnalistica. Faptul ca el nu are experienta in presa scrisa este mai degraba o prejudecata. In opinia mea, un jurnalist este bun si atat. Genurile in care se manifesta sunt de conjunctura.

  • Va fi o colaborare intre Cotidianul si Realitatea TV? Ceva de genul o mana spala pe alta?

    Nu va fi o colaborare strategica in sensul de a avea reciprocitati. Acum, daca Turcescu vorbeste in emisiunea lui despre ce se scrie in Cotidianul este treaba lui. Sigur, noi o sa cumparam spatiu publicitar, daca ni se va permite, la Antena 1, la Pro TV, la TVR.

  • Cum va fi noul format?

    Va fi un format tabloid, continutul insa nu va fi acela specific unui tabloid, unui ziar de scandal. Se va schimba total.

  • Veti lua sub aripa dvs. si postul Fun Radio, care este in aceeasi ograda cu Cotidianul?

    Da.

  • Ce aveti de gand cu el?

    Fun Radio va fi o chestie extrem de distractiva. Principiul de libertate totala de exprimare care va functiona la Cotidianul va fi plasat si in radio. Va fi un radio complet dezinhibat, va fi centrat pe divertisment si stiri, un radio unde vei putea auzi lucruri pe care nu le auzi in alta parte.

  • Va ramane profilat tot numai pe muzica romaneasca, asa cum este in prezent?

    Tot ce pot sa va spun este fapul ca acest post se va schimba total.

    CITITORII SI CONCURENTA

    Dupa ce Academia Catavencu a achizitionat 50% din actiunile RHPress (societatea sub patronajul careia apare Cotidianul), Doru Buscu si echipa sa s-au pus pe treaba serioasa. O data cu schimbarea formatului, politicii editoriale a Cotidianului, se va schimba si publicul-tinta. "Cotidianul are un target imbatranit format din intelectualii nostalgici, din oamenii care au zbierat in Piata Universitatii. Noi vrem sa ii atragem acum si pe tineri." Metoda? Cu siguranta nu prin concursuri cu megapremii. Si pentru ca "publicul nostru, stapanul nostru", catavencii vor face un ziar care sa tina cont de preferintele cititorilor. Doru Buscu afirma ca noul Cotidianul nu va concura cu ziarele deja existente. "Ziarul este proiectat pentru public si nu in raport cu celelalte ziare. Ma intereseaza mai mult cel care ma cumpara si mai putin ce fac ceilalti. Va fi un cotidian generalist, iar unul dintre punctele tari ale ziarului va fi acela ca nu vor exista tabuuri. Vizam un public inteligent, incercam sa refacem publicul Academiei Catavencu."
  • ×
    Subiecte în articol: arte cotidianul catavencu