Numai anul trecut Marilyn Monroe a castigat 8 milioane USD pentru promovarea imaginii la o gama variata de produse, de la vinuri pana la bijuterii si diamante. De celebritatile decedate au grija firmele specializate.
Bineinteles, vedetele in cauza n-ar putea sa faca asa ceva fara un sprijin moral, basca sa negocieze din cavou. Astfel ca treaba pica in mainile avocatilor "alunecosi" si ale firmelor de management al boutique-urilor, specializati in a scoate bani de pe urma celor care nu mai sunt printre noi. Un exemplu concret in acest sens este firma CMG Worldwide din Indianapolis, al carei portofoliu detine nume celebre precum James Dean, Marilyn Monroe si inca vreo 250 de "clienti" decedati. Veniturile? Hmm, intre 12 milioane si 20 de milioane de dolari anual. "Moartea nu este un sfarsit. Celebritatile care nu mai sunt in viata chiar au devenit brand-uri", declara presedintele CMG, Mark Roesler. Cu 15 avocati si 35 de agenti de marketing in "ograda", CMG are deja o lunga traditie in aceasta meserie.
LISTA
|
Printre celebritatile care urmeaza aceeasi soarta se afla si Bruce Lee, Elvis Presley, Mozart, Ray Charles, The Iceman si Tupac Shakur. Fie ca sunt opere literare, filme, repertorii muzicale sau arta, acestea continua sa aiba succes si sa fie cautate chiar si dupa ce semnatarii in cauza nu se mai afla printre noi. Ei vand, si inca foarte bine, iar averile lor depasesc milioane de dolari.
|