Trei vase cu pănze, cu nouă marinari, au ridicat ancora duminică seară, in direct la Observator, cu destinaţia Istanbul. Pe una dintre ele Lucian Măndruţă şi-a inceput ucenicia, in calitate de mus, sub comanda căpitanului Sorin Drugan, un navigator incercat.
Trei vase cu pănze, cu nouă marinari, au ridicat ancora duminică seară, in direct la Observator, cu destinaţia Istanbul. Pe una dintre ele Lucian Măndruţă şi-a inceput ucenicia, in calitate de mus, sub comanda căpitanului Sorin Drugan, un navigator incercat.
"La fel ca şi Cristofor Columb, plecăm cu trei nave. Insă, spre deosebire de el, care habar n-avea de America, noi ştim că Istanbulul există, aşa că suntem puţin mai increzători. Ducem cu noi o incărcătură preţioasă, videotelefoane şi calculatoare, să vă ţinem la curent in fiecare oră. Rulmenţi n-avem, că n-a mai rămas loc, insă sigur ne intoarcem cu blugi!", a declarat zămbind Lucian Măndruţă.
FĂRĂ BRACONAJ. Navele care au pleacat se numesc Aiax, Eol şi Neia. Nici una nu are mai mult de 8 metri lungime. Singura capabilă să se descurce fără vănt este Neia, de producţie americană, pe care e instalat şi un motor de 50 CP. "Vrem să ne ţinem de program, aşa că, dacă văntul nu ne ajută, vom naviga şi noaptea sau, la limită, vom porni motorul", a spus vedeta Antenei 1. Pe Aiax merg fiica şi fiul lui Sorin Drugan, iar pe Eol vine un echipaj comandat chiar de proprietar, Răzvan Jianu. Inainte de călătorie marinarii au făcut un popas la supermarket, pentru a umple cambuzele vaselor cu de-ale gurii. "Avem conserve de peşte, să nu ne tenteze braconajul. Şi şampanie, pe care sper s-o spargem in port la Atakoy, după Bosfor. In port am zis, nu de stănci prin Bulgaria!", mărturiseşte ştiristul.
CARTURI. Călătoria va dura patru zile, iar plecarea este azi. Dacă totul merge bine, prima zi se va incheia la Nisipurile de Aur, a doua la Nessebar in Bulgaria şi a treia in Igneada, Turcia. Ultima noapte va fi petrecută pe mare, pentru că acea etapă e prea lungă ca expediţia să-şi poată permite să se odihnească. "Vom organiza carturi, aşa că fiecare va avea grijă de navă căteva ore. Trebuie s-o ţină pe direcţie şi să aibă grijă la eventualele obstacole. Şi bineinţeles, trebuie să stea treji!", spune căpitanul Drugan. In caz de vreme rea, navele se vor putea adăposti in porturile de pe parcurs sau vor incerca s-o infrunte. "Nava ne ţine, problema e să ne ducă şi stomacul, să nu facem rău de mare!", adaugă Drugan.
Plecarea se va desfăşura in două etape: duminică seară navele au părăsit Portul Tomis Constanţa cu destinaţia Portul Ana Yacht Club din Eforie Nord. De acolo expediţia porneşte in această dimineaţă spre Istanbul. Expediţia e sponsorizată de Petrom, Apa Nova, Tuborg, SEAT şi Mastercard.