Cartea lui Dan Brown, "Codul lui Da Vinci", continua sa provoace isterie si sa vanda in draci alte carti pe acelasi subiect.
Cartea lui Dan Brown, "Codul lui Da Vinci", continua sa provoace isterie si sa se vanda in draci. Potentialul de business este deja exploatat de diferite lucrari care se raporteaza la celebra carte si o foloseste drept vehicul publicitar. Aproape 100.000 de carti a vandut Editura Rao din "Codul lui Da Vinci". Un adevarat record pentru o piata (autohtona) unde 4.000 de exemplare e un tiraj "normal", iar 10.000 reprezinta deja un best-seller. Publicitatea facuta cartii a facut ca, ulterior, pe piata sa apara lucrari "colaterale", carti care se raporteaza la romanul lui Dan Brown si il folosesc ca vehicul publicitar pentru a-si mari vanzarile. Treaba asta n-au inventat-o romanii, ci a fost "transplantata" direct din Occident cu mai mult sau mai putin succes. Si nu este o treaba de care ar trebui sa se rusineze cineva. La urma-urmei, Codul nu a fost scris de un promotor al operelor caritabile. CODUL SPART. Americanii James L Garlow. si Peter Jones au scris "Cracking the DaVinci Code", iar acum, prin bunavointa Editurii Aqua Forte, a aparut "Codul spart al lui Da Vinci". Lucrarea se vrea un "anti-cod" si se adreseaza "celor care isi pun acum intrebari in legatura cu tot ce au invatat despre Iisus". Cartea este prezentata sub forma unei discutii intre trei prieteni - Jen, Carrie si Evan - care analizeaza diferite aspecte ale cartii lui Dan Brown. "Ati citit povestea? Vreti sa aflati si adevarul?" Acesta este mesajul pe care vor sa ni-l transmita James L Garlow. si Peter Jones. ADEVAR SI FICTIUNE. O alta lucrare a fost publicata de Editura Humanitas: "Adevar si fictiune in codul lui Da Vinci". Semnata de Bart D. Ehrman, volumul, in acceptiunea editorului, poate fi companionul ideal al romanului, pentru ca reuseste cu succes sa clarifice erorile de natura istorica din spatele misterului lui Dan Brown. Dar miza cartii lui Bart D. Ehrman - specialist in istoria Bisericii timpurii - este mai mare. Fara o agenda teologica si scrisa intr-un stil extrem de accesibil, cartea lui traseaza o serie de diferente juste intre fapt istoric si fictiune in Codul lui Da Vinci - insa acesta este doar pretextul. La capatul lecturii, cititorul isi da seama ca a trecut primul prag de initiere in misterele culturii biblice.
Citește pe Antena3.ro
| ||
AUTORUL |
EFICIENTA AMERICANA
|
"Codul lui Da Vinci", celebrul roman al lui Dan Brown, izbuteste, dupa cum si-a propus, sa se impuna ca un adevarat model de eficienta americana. Vandut in milioane de exemplare, tradus in zeci de limbi, urmand, evident, sa fie ecranizat in 2006 (fanii lui Tom Hanks sa ramana pe receptie), romanul isi datoreaza imensul succes unei pragmatice strategii de inspiratie hollywoodiana. Stiind sa-si promoveze mesajul in maniera plina de suspans a unui film de actiune, cartea ilustreaza, totodata, in mod stralucit ideea de show-biz: o gandire lenesa si bani, multi bani. Georges Lucas a facut "Razboiul stelelor", dupa care a creat industria de papusele, jocuri pe calculator, imbracaminte si literatura. A mai scos apoi, in maniera à la Hollywood, si cateva continuari. Toate personajele Disney pot fi acum "mancate" la McDonaldâs, iar seriile "Matrix" sau "Stapanul inelelor" au depasit deja faza de simple superfilme. Ca sa nu vorbim de Harry Potter...
|