Folosind pagina de Facebook a Muzeului Nicolae Minovici - https://www.facebook.com/MuzeulNMinovici - și website-ul Muzeului Municipiului București - https://muzeulbucurestiului.ro/ - pe întreg parcursul anului 2022 va fi prezentat un studiu aprofundat realizat de tineri muzeografi despre colecția de țesătură a muzeului, prin care vor fi oferite informații despre piese ce au fost mai puțin cercetate și promovate.
Proiectul începe cu o descriere generală a lăzii de zestre urmând ca, în fiecare lună, cititorii să descopere ce conținea această ladă: de la ii, la cămăși cu poale, fote, catrințe, oprege, brâuri, cingători, marame, pieptare, sumane, perne și fețe de pernă, covoare, ștergare, batiste, prosoape. Lada de zestre a fost și a rămas martorul unei alte lumi cu tainele ei ascunse care, odată deschisă, pe lângă amintiri de suflet, dezvăluie o mare bogăție a textilelor, de un rafinament aparte, importante nu doar prin coloritul vegetal, ci și prin bogăția și valoarea lor care constituie o marcă, o identitate a zonei din care provin aceste minunate piese. Publicul este invitat să se informeze online, iar apoi să le vadă expuse la Muzeul Dr. Nicolae Minovici.
Muzeul de Artă Populară Dr. Nicolae Minovici are în patrimoniul său o colecție alcătuită din unsprezece lăzi de zestre (o parte aflându-se în expunerea permanentă), confecționate manual din diferite esențe de lemn: brad, stejar, fag, paltin și tei, lucrate prin diferite tehnici, prin crestare, cioplire, toate fiind incizate, băițuite, unele pictate, realizate prin tehnica „pană și uluc”. Au forme paralelipipedice cu capacele plate, formate din trei bucăți încastrate în două margini, prin sistemul de îmbinare „nut”. Capacul este prins de corpul lăzii cu ajutorul a doi cepi de lemn sau cu balamale metalice, iar cele patru picioare sunt prinse de corpul lăzii prin aceeași metoda de îmbinare - „pană şi uluc”. În mare parte, decorul este simplu și regăsim atât pe capac, cât și pe lateralele lăzilor, diferite motive geometrice: rozete în cercuri concentrice, linii frânte, cruci în cerc, cruci, iar pentru evidenţierea ornamentelor lăzile au fost băiţuite.
Indiferent de conținut sau de regiunea etnografică de proveniență, bogăția și valoarea lăzii de zestre constituie o amprentă a zonei respective.