Televiziunea publică franceză renunţă începând cu această săptămână la spoturile publicitare, care într-o primă fază nu vor mai fi difuzate în cursul serii, ca urmare a controversatei reforme iniţiate anul trecut de preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, anunţă Rompres.
În cadrul acestei reforme, publicitatea va fi scoasă de pe posturile France Télévisions între orele 20:00 şi 6:00, înaintea eliminării totale programate pentru 2011. Sarkozy a justificat această decizie prin nevoia unui serviciu public de calitate, care nu poate funcţiona după criterii “pur mercantile”. Principalul canal generalist al France Télévisions, France 2, a fost acuzat în trecut că îşi asumă prea multe libertăţi în concurenţa cu postul privat TF1. Reforma prevede creşterea publicităţii difuzate pe canalele private şi transformarea France Télévisions într-o companie al cărei şef va fi numit de puterea executivă, şi nu de Consiliul Superior al Audiovi-zualului (CSA, autoritatea de reglementare în domeniu), ca până acum. Cei care se opun proiectului au avertizat asupra pericolului care planează asupra independenţei editoriale a televiziunii publice. De asemenea, aportul de publicitate pentru canalele comerciale a fost interpretat de opozanţi ca fiind un “cadou” financiar făcut grupurilor private, precum Bouygues, proprietarul TF1, un apropiat al lui Sarkozy.
Între timp, jurnaliştii de la France 2 şi France 3, care se tem de restructurarea posturilor, au anunţat intrarea în grevă.
Citește pe Antena3.ro