Stiluri variate de dans care depăşesc limitele baletului tradiţional, virtuozitate coregrafică, linii clasice şi expresii moderne învăluite în multă emoţie. Asta promite „Tango. Radio and Juliet”, un spectacol format din două părţi, în regia şi coregrafia lui Edward Clug, artistul de origine română stabilit în Slovenia, unde conduce în prezent compania de balet a Teatrului Naţional din Maribor. Evenimentul este programat duminică, 12 decembrie, ora 18:30.
Elementele de teatru-dans şi de dans modern contemporan vor „conlucra” astfel pe muzica unor compozitori precum Astor Piazzolla, Goran Bregovic, Rene Dupere, Michael Portal, Jean-Marc Zelwer, Hugo Diaz şi Gardel-Le Pera, în prima parte dar şi pe muzica trupei britanice de rock alternativ Radiohead, sonorităţi audiate pentru prima oară în sala ONB.
„«Tango» şi «Radio and Juliet» sunt spectacole care au lăsat o amprentă în viaţa mea şi mi-au marcat adânc drumul şi evoluţia ca artist. Tango este primul spectacol, pe care l-am realizat la o vârstă relativ fragedă, la numai 23 ani. Acest lucru se reflectă în spectacol, printr-o comunicare directă, sinceră, fără compromisuri conceptuale. Este un spectacol care pe undeva mă intimidează prin puterea lui emoţională şi îl retrăiesc, nu uşor, ca pe o oglindă a acelei tinereţi”, a declarat coregraful menţionând că partea a doua, „Radio and Juliet” a deschis un drum nou companiei de balet din Maribor. Desigur, reacţia presei internaţionale nu a întârziat să apară. Criticul Jane Vranish a descris baletul lui Clug în Pittsburg Post Gazette ca fiind „«alb» şi puternic, într-un mod pe care Shakespeare nu şi l-ar fi putut imagina”.
Decorurile poartă semnătura scenografului sloven Marko Japelj, iar costumele de scenă sunt creaţia artistului croat Lep Kulas. Din distribuţie fac parte soliştii: Alexandra Gavrilescu, Valentin Stoica, Adina Tudor, Mihai Mezei, Diana Tudor, Bogdan Cănila, Bianca Fota (Juliet), Gigel Ungureanu, Virgil Ciocoiu, Takashi Okita, Raul Oprea şi Vlad Mărculescu. „Am pornit de la motivul propus de mine, iar prin căutare şi repetiţii dansatorii au ajuns la impulsul personal care generează mişcarea şi, în acelaşi timp, interpretarea lor proprie”, a spus Edward Clug făcând referinţă la colaborarea cu dansatorii Companiei de Balet a Operei, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată miercuri, în foaierul ONB. „Acest proiect îl dedic tatălui meu, care ne-a părăsit de curând fără să-şi îndeplinească o mare dorinţă: ca eu să fac cunoştinţă cu publicul românesc”, a mai adăugat artistul.
Aşadar, un eveniment care marchează deschiderea unei uşi către zona dansului modern: „Dacă stagiunea trecută am încercat să facem o trecere de la baletul clasic către zona neoclasică şi modernă, iată că acum (...) apăsăm butonul direct al dansului modern”, a afirmat directorul Operei Naţionale Bucureşti, Cătălin Ionescu Arbore.