David Bracci a colaborat cu Dario Argento la mai multe filme, a fost acesta unul dintre motivele pentru care l-aţi ales ca regizor pentru clipurile “Lilith Mater Inferorum” şi, acum, “Carmilla”?
David Bracci este regizorul ideal pentru clipurile noastre. Are o lungă experienţă în domeniul filmelor horror, adoră tărâmul întunecat al nopţii şi înţelege perfect atmosfera gotică pe care noi încercăm s-o creăm. E un prieten apropiat al nostru încă de la începuturile Theatres des Vampires şi ne-a urmărit pas cu pas. Prin “Carmilla”, şi-a exprimat punctul personal de vedere asupra poveştii şi muzicii, cadrul este uimitor, cu siguranţă, şi a avut ideea ca eu să cânt într-un coşciug vechi şi să mă filmeze de aproape, mereu ascunzând mai mult decât dezvăluind - momentul sângeros nu este prezentat, nici alte imagini pe care oamenii se aşteptau să le vadă într-un asemenea clip; mi-au plăcut toate aceste idei. Am vrut să păstrăm atmosfera misterioasă a acestui frumos şi vechi roman.
Cum l-aţi ales pe Abraam Fontana, interpretul rolului masculin? Abraam a colaborat cu David Bracci, el vi l-a recomandat sau îl cunoşteaţi dinainte?
David a decis ca Abraam să fie “vânătorul” meu după ce au colaborat la câteva pelicule. Şi a făcut cea mai bună decizie alegându-l pentru “Carmilla”! Abraam este un actor excelent, îmi place stilul lui şi e perfect pentru un clip al Theatres des Vampires. “Se implică întotdeauna în rolurile pe care le face, încât câteodată îmi lasă impresia că s-a născut în secolul greşit”, aşa cum îmi mărturisea David Bracci în perioada filmării clipului. “Abraam e minunat în a interpreta personaje din trecut”.
Abraam a făcut parte din distribuţia “Passion of Christ”, cum a fost să treacă de la povestea lui Iisus la un clip având ca temă vampirii?
Presupun că el ar fi cel mai în măsură să răspundă la această întrebare. Cred că un actor de valoarea lui nu are probleme în a intra în pielea oricărui gen de personaj, în special dacă rolurile sunt atât de interesante. Oricum, cred că e precum un poet damnat al imaginii… poate că e el însuşi un vampir, mai ştii?
De ce aţi ales romanul lui Joseph Sheridan LeFanu ca subiect pentru clipul vostru? Chiar dacă LeFanu a scris “Carmilla” înainte ca Stoker să înceapă să lucreze la “Dracula”, povestea Carmillei este mult mai puţin cunoscută publicului larg.
Pentru că m-am îndrăgostit de acest roman cu ani în urmă. E un castel, o pădure, un cimitir străvechi, o trăsură, un trecut misterios… nimic nu este dezvăluit complet, totul e în ceaţă la început, există o iubire magică între cele două personaje feminine, o prietenie stranie, un secret demult pierdut în amintirile familiei… şi totul e pecetluit cu sânge… ce altceva aş fi putut cere mai mult de la o poveste?
Unde aţi filmat clipul?
În Ceccano, un mic orăşel din apropiere de Roma, folosind două locaţii diferite. Primăria din Ceccano ne-a lăsat să filmăm în două castele de pe raza localităţii. În primul am înregistrat trupa cântând, iar la al doilea am făcut filmările de exterior, pădurea, vânătoarea şi cripta. Îmi place acesta din urmă pentru că este complet în ruină, iar pădurea şi-a recucerit teritoriul. Mi-ar plăcea să-l pot cumpăra într-o bună zi…
Pasiunea ta pentru designul vestimentar e binecunoscută. Ai contribuit la crearea rochiilor pe care le porţi în clip?
Costumele au fost create de Dictator Fashion Lab, iar designerul, Kathia, este o bună prietenă de-a mea, aşa că a fost minunat şi totodată distractiv să lucrăm împreună, având şansa să vorbim despre fiecare detaliu în parte, ascultându-i sugestiile şi ideile. Am vorbit despre clip înainte de a începe lucrul, am vorbit despre poveste şi despre cum e cel mai bine să interpretez rolul, cu atitudinea mea, concentrându-mă asupra imaginii Carmillei. Am decis pentru două atitudini diferite: prima, pentru părţile în care apar cântând, cu o rochie neagră haute couture, elegantă, sexy până la fetiş, eclectică… e uimitor. A doua imagine este preluată, în parte, din picturile datând din secolele trecute, nu dintr-o perioadă anume, ci pierdute în negura timpului… ca o imagine din filmele clasice cu vampiri, ca o apariţie fantomatică… albă precum cea mai pură dintre flori, dar roşie ca sângele… O reprezentare a inocenţei răului.
Ne puteţi împărtăşi vreo întâmplare inedită sau amuzantă de la filmări?
Ne-am distrat teribil, astfel că am avut o mulţime de momente frumoase. Dar vă lăsăm să le descoperiţi singuri, cât timp un “making of” va fi inclus pe “Moonlight Waltz”.
Cine a scris versurile pentru “Carmilla”? Dar pentru celelalte piese de pe album?
De la “Pleasure and Pain” încoace, mă ocup aproape în întregime de scrierea versurilor, aşadar şi “Carmilla” îmi aparţine. Ce-i drept, ultima parte este luată din romanul lui LeFanu. De asemenea, versurile piesei “Fly Away” au fost scrise de Luca Bellanova.
“Carmilla” este prima piesă de pe “Moonlight Waltz” care beneficiază de un videoclip. Planificaţi să realizaţi şi altele?
Da, o altă piesă va fi transpusă într-un clip în cursul anului viitor, cel puţin aşa avem de gând.
Albumul “Moonlight Waltz”, cel de-al nouălea din discografia Theatres des Vampires, va apărea în câteva luni. Cum l-aţi descrie?
Este rezultatul unei lungi şi grele perioade de lucru, începută acum aproape doi ani. Este evoluţia ideală a sound-ului nostru, cu un echilibru perfect între melodiile gothice şi o atitudine puternică. Este plin de melancolie şi de orchestraţii bine structurate, conduse de un suflet întunecat, dar pătat de câteva raze de lumină şi de câteva picături de sânge. “Moonlight Waltz” este o coborâre în infern - uneori dureroasă, alteori dulce, dar inexorabilă, însoţită de acordurile minunate şi triste ale unei viori. În unele părţi, veţi putea redescoperi vechea atmosferă a Theatres des Vampires, dar într-un nou context şi într-o nouă interpretare. E cu siguranţă albumul cel mai matur şi complet din cariera noastră şi suntem extrem de satisfăcuţi de ce-a ieşit.
Pe “Moonlight Waltz” aţi cooperat cu Cadaveria, Snowy Shaw, Eva Breznikar, dar şi cu Luca Bellanova şi Academia de Muzică Clasică din Roma. Şi-au lăsat amprenta asupra sound-ului vostru, şi nu numai?
Mulţi dintre ei ne sunt prieteni buni în viaţa de zi cu zi, aşa că a fost minunat să avem această experienţă împreună, să-i lăsăm să-şi pună amprenta pe piese ale Theatres des Vampires. Bellanova este umbra întunecată din spatele “Moonlight Waltz”, a urmărit realizarea albumului contribuind cu întreaga orchestraţie şi aducându-i pe interpreţii de la Academia de Muzică Clasică să o pună în practică. Luca este un artist, un muzician profesionist, cu o minunată voce profundă - el a contribuit ca backing vocal atât pe “Moonlight Waltz”, cât şi pe “Anima Noir”. Snowy Shaw, aşa cum am spus mereu, este un nume important în muzica gothic metal. Snowy a lucrat din greu alături de toate proiectele sale în aceşti ani şi a contribuit la albume excelente alături de diferite trupe. E un artist adevărat şi ador stilul de interpretare de pe “Keeper of Secret”, piesa ce deschide noul album al Theatres des Vampires. Toţi muzicienii cu care am colaborat au lucrat profesionist şi într-un mod interesant şi a fost o plăcere să cooperăm cu fiecare în parte.
În această lună a fost lansat un alt album la care ai colaborat - Existence”, al lui Beto Vasquez. Te putem asculta pe piesa “Council of my Dreams”, la care ţi-ai adus contribuţia şi la versuri. Cum a fost?
A fost o experienţă interesantă să lucrez cu Beto, mai ales că am făcut-o “la distanţă”. Îmi place proiectul său, pentru că ţine muzica metal în viaţă, răspândind-o peste tot şi lucrând cu artişti excelenţi de pe tot globul. Astfel că am fost cu siguranţă fericită că am putut fi parte din acest proiect. “Council of my Dreams” este o piesă “epică” şi a fost plăcut să pot cânta într-un stil diferit, folosindu-mi vocea “de operă” drept backing vocal şi urmând linia melodică. Fanii au apreciat rezultatul, şi acesta e lucrul cel mai important.
Revenind la clipul “Carmilla”, în primele imagini trăsura călătoreşte spre Transilvania. De ce aţi ales această destinaţie?
Pentru că adorăm vechile legende şi folclorul despre vampiri ce provin din Transilvania, atât de vechi şi atât de frumoase. Videoclipul nostru este un tribut adus vechii imagini clasice a vampirului par excellence - coşciug, rochie albă, sânge, pădure, castele… Imagini eterne ale răului şi ale fricii; nici un vampir contemporan nu poate fi atât de minunat şi de seducător.
Şi totuşi, Sonya Scarlet nu a vizitat niciodată Transilvania. Putem lua acest clip drept o premoniţie pentru viitorul apropiat? Altfel spus, că veţi veni curând în Transilvania pentru un concert sau măcar ca turişti?
Mi-ar plăcea să vin în Transilvania cât se poate de curând, să stau acolo o vreme şi să am ocazia să cânt pentru fanii români, dar şi să vizitez păduri şi castele în ruină… dar şi câteva oraşe. Ne gândim să venim în turneu în Europa de Est, să vedem deci dacă putem ajunge şi în România. Vampirii răspund la chemarea vampirilor… veţi vedea cât de curând dacă vom veni sau nu!
Conform informaţiilor de pe pagina voastră, planificaţi un turneu european şi unul în America de Sud, pentru a promova albumul. Ce detalii ne puteţi oferi în acest sens?
În scurt timp vom cânta în Spania, în ianuarie vom ajunge în Portugalia, în Istanbul avem un show în februarie, apoi în mai vom porni în “Moonlight East European Tour”, în care probabil vom include şi Germania. Avem în plan un turneu în America de Sud, probabil la sfârşitul verii, dar şi concerte în Rusia şi prezenţa la câteva festivaluri. Imediat ce se concretizează aceste proiecte, vom posta detalii pe MySpace, pe Facebook, dar şi pe paginile întreţinute de fan cluburi, deci staţi cu ochii pe aceste site-uri!