Romănii preferă să-şi petreacă timpul liber in faţa televizorului. Consumul de programe tv a crescut de la 70% in 2004 la 90% la sfărşitul anului 2007, pentru ca in week-end să atingă pragul de 97,4%.
Romănii preferă să-şi petreacă timpul liber in faţa televizorului. Consumul de programe tv a crescut de la 70% in 2004 la 90% la sfărşitul anului 2007, pentru ca in week-end să atingă pragul de 97,4%.
Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi tv", realizat de INSOMAR la cererea Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), romănul s-a transformat intr-un maniac al telecomenzii. Cifrele dezvăluie faptul că faţă de 2004 consumul de televiziune a crescut cu peste 25%. In faţă se plasează emisiunile de ştiri (60,6%), urmate de filme artistice (54,6%) şi emisiuni de muzică şi divertisment (48%). Consumul tv are un pronunţat caracter privat şi familial, fiind localizat in special in spaţii domestice, atăt in timpul săptămănii, căt şi in week-end. Un lucru pozitiv este faptul că respondenţii au declarat că urmăresc jurnalele de ştiri pentru a se informa in legătură cu situaţia politică din ţară (75,8%), problemele sociale cu care se confruntă Romănia (75,7%), precum şi situaţia economică (73,9%). Pe de altă parte, din studiu a reieşit că violenţa este tot mai des intălnită atăt in jurnalele de ştiri (73,9%), căt şi in cadrul filmelor artistice (63,6%) sau reality show-urilor (28,6%). Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmărit post de televiziune, menţionat spontan de 63,7% din respondenţi, fiind urmat in clasamentul preferinţelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasă (15,9%) şi Prima (15,8%).
Consumul de radio
Romănii alocă mai puţin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit cercetării INSOMAR, numărul mediu de ore de ascultare a scăzut atăt in week-end (2,47% in 2007, faţă de 2,54% in 2004), căt şi in timpul săptămănii (3% in 2007, faţă de 3,08% pentru 2004). In comparaţie cu modelele de vizionare tv, audiţia programelor de radio are loc mai ales in intervalele de dimineaţă, consumul radio avănd un caracter privat, desfăşurăndu-se in cea mai mare parte acasă sau in autoturism. De asemenea, 20% din cei intervievaţi ascultă radio la locul de muncă, in timp ce 12% ascultă radio in spaţii publice. Europa FM este cel mai ascultat post de radio, fiind ales in topul preferinţelor a 39,5% din respondenţi. Este urmat de Radio Romănia Actualităţi (33%), Kiss FM (30%) şi Pro FM (18,8%). Majoritatea tipurilor de emisiuni de radio sunt urmărite ca activitate individuală, cele mai ridicate procente fiind inregistrate pentru emisiunile de ştiri (73%), emisiunile de muzică şi divertisment (68,5%) şi emisiunile sportive (37,9%).
Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi tv", realizat de INSOMAR la cererea Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), romănul s-a transformat intr-un maniac al telecomenzii. Cifrele dezvăluie faptul că faţă de 2004 consumul de televiziune a crescut cu peste 25%. In faţă se plasează emisiunile de ştiri (60,6%), urmate de filme artistice (54,6%) şi emisiuni de muzică şi divertisment (48%). Consumul tv are un pronunţat caracter privat şi familial, fiind localizat in special in spaţii domestice, atăt in timpul săptămănii, căt şi in week-end. Un lucru pozitiv este faptul că respondenţii au declarat că urmăresc jurnalele de ştiri pentru a se informa in legătură cu situaţia politică din ţară (75,8%), problemele sociale cu care se confruntă Romănia (75,7%), precum şi situaţia economică (73,9%). Pe de altă parte, din studiu a reieşit că violenţa este tot mai des intălnită atăt in jurnalele de ştiri (73,9%), căt şi in cadrul filmelor artistice (63,6%) sau reality show-urilor (28,6%). Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmărit post de televiziune, menţionat spontan de 63,7% din respondenţi, fiind urmat in clasamentul preferinţelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasă (15,9%) şi Prima (15,8%).
Consumul de radio
Romănii alocă mai puţin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit cercetării INSOMAR, numărul mediu de ore de ascultare a scăzut atăt in week-end (2,47% in 2007, faţă de 2,54% in 2004), căt şi in timpul săptămănii (3% in 2007, faţă de 3,08% pentru 2004). In comparaţie cu modelele de vizionare tv, audiţia programelor de radio are loc mai ales in intervalele de dimineaţă, consumul radio avănd un caracter privat, desfăşurăndu-se in cea mai mare parte acasă sau in autoturism. De asemenea, 20% din cei intervievaţi ascultă radio la locul de muncă, in timp ce 12% ascultă radio in spaţii publice. Europa FM este cel mai ascultat post de radio, fiind ales in topul preferinţelor a 39,5% din respondenţi. Este urmat de Radio Romănia Actualităţi (33%), Kiss FM (30%) şi Pro FM (18,8%). Majoritatea tipurilor de emisiuni de radio sunt urmărite ca activitate individuală, cele mai ridicate procente fiind inregistrate pentru emisiunile de ştiri (73%), emisiunile de muzică şi divertisment (68,5%) şi emisiunile sportive (37,9%).
Citește pe Antena3.ro