Un studiu efectuat de cercetatorii Universitatii Ball State a relevat faptul ca doar 30% din publicatii sunt implicate in parteneriate cu televiziunile.
In primul studiu national de convergenta - termen dat parteneriatului ziare-TV orientate spre acelasi scop - Ball State University a descoperit ca publicatiile cauta sa-si defineasca parteneriatele cu televiziunile. O analiza asupra a 372 de ziare a gasit ca doar 30% din ele sunt implicate intr-un parteneriat de actualitati cu statiile TV. In timp ce un grup mic de publicatii pare sa fie atasat ideii de a promova stirile partenerilor lor de televiziune, majoritatea publicatiilor cercetate nu profita de oportunitatile de cross-promotion si nu acorda importanta promovarii continutului partenerilor lor TV.MOTIVE. Potrivit studiului, motivele pentru care ziarele nu lucreaza mana-n mana cu televiziunile sunt multe. Publicatiile sunt dispuse sa imparta bugetele de evenimente si acordurile cu televiziunile partenere, dar isi rezerva "exclusivitatile". Aproape 44% din editori selecteaza materialele pe care le detin, 16% au marturisit ca nu le impart niciodata, iar 12,3% isi retin exclusivitatile, astfel incat partenerul sa fie in dezavantaj. Mai mult, ziarele nu incurajeaza mai deloc cititorii sa urmareasca stirile difuzate de partenerii lor. Aproape 8% din editori indeamna cititorii sa urmareasca acele stiri cel putin o data pe saptamana, in timp ce 65,7% nu o fac niciodata. In fine, aproape 70% din publicatii nu discuta mai deloc, in timpul sedintelor de sumar, despre promovarea grilei de programe a partenerului lor. Cu toate acestea, cercetatorii sunt convinsi ca parteneriatele ziar-TV ar putea sa colaboreze favorabil pentru a crea un jurnalism mult mai puternic, care sa se adreseze unui segment mai mare din populatia americana. Nivelul de circulatie a ziarelor a scazut in ultimele decenii, in timp ce stirile televiziunilor locale concureaza pentru audienta intr-un mediu segmentat de un numar din ce in ce mai mare de canale TV. "Industria stirilor traverseaza o perioada majora de schimbare. Acum insa, audienta controleaza informatia. Ambele parti ar trebui sa se adapteze si sa creeze un produs pe care publicul il doreste, de care are nevoie si de care sa se foloseasca", este de parere Mary Spillman, profesor in telecomunicatii. (Raluca Grintescu)
Citește pe Antena3.ro