Volumul "Forţa schimbării" inaugurează o nouă serie la Editura Publica, Colecţia de Leadership.
Criticii care fac mare caz de apariţia liderilor carismatici care să îi înlocuiască pe aşa-zişii administratori manipulativi ai corporaţiilor ameri-cane nu ne spun anume ce înseamnă, de fapt, leadershipul, sau, la drept vorbind, nici ce înseamnă managementul. John Kotter, autorul prezentului volum, "Forţa schimbării", ajunge la concluzia că, astăzi, mii de companii suferă de un surplus de management şi de un deficit de leadership, nu pentru că managerilor le lipseşte carisma, ci pentru că prea puţini directori executivi înţeleg cu adevărat ce înseamnă leadershipul şi ce poate realiza. Fără o asemenea viziune, până şi celor mai capabili oameni le este dificil să fie lideri eficienţi şi să creeze culturile care să îi ajute pe alţii să fie lideri la rândul lor. Astfel, John Kotter demitizează conceptul de leadership şi îl diferenţiază complet de management. În acelaşi timp, oferă noi reguli de orientare pentru liderii şi managerii care încearcă să îşi optimizeze relaţiile şi eficienţa.
Autorul
Kotter este profesor de comportamente organizaţionale la Harvard Business School. A câştigat premii McKinsey pentru două articole din Harvard Business Review şi a primit Premiul Johnson, Smith and Kinsley în 1985 pentru noi perspective asupra leadershipului executiv. Profesorul Kotter a obţinut recunoaştere internaţională în calitate de expert în leadershipul de afaceri, cu lucrări precum "Matsushita Leadership" şi "Aisbergul nostru se topeşte". Conform unui studiu realizat de BusinessWeek în 2001, în nu mai puţin de 504 companii, Kotter este referinţa numărul unu în materie de leadership în SUA. Este autorul a 15 cărţi, printre care se numără şi "A Sense of Urgency" (în curs de apariţie la Editura Publica).
Citește pe Antena3.ro