Doi autori spanioli – David Zurdo şi Angel Gutterrez –, dezbat, în romanul lor “616 – totul e infern” însăşi credinţa lui Iisus Hristos în Creator.
Doi autori spanioli – David Zurdo şi Angel Gutterrez –, dezbat, în romanul lor “616 – totul e infern” însăşi credinţa lui Iisus Hristos în Creator.
Hotărît lucru,
succesul lui Dan Brown, cu al său “Cod al lui Da Vinci”, a fost mai mult o
urmare a unei impecabile acţiuni de marketing, comunicare, promovare, datorîndu-se
mai puţin, cum se crede îndeobşte, unor dezvăluiri cutremurătoare legate de
Biserica Catolică. Pentru că am citit alte lucrări în care atacurile contra
Vaticanului, depozitar al unor secrete ascunse marelui public, sînt cu mult mai
virulente, nestîrnind, totuşi, aceeaşi rumoare.
MANUSCRISUL. De pildă, doi autori spanioli – David Zurdo şi
Angel Gutterrez –, dezbat, în romanul lor “616 – totul e infern” însăşi credinţa
lui Isus Hristos în Creator. Ultima frază pe care a rostit-o Mîntuitorul răstignit
pe cruce – “Dumnezeul meu, Dumnezeul meu, de ce m-ai părăsit?” –, e interpretată
ca o punere sub semnul întrebării din partea acestuia, a Divinităţii şi a
Planului său. Blasfemie!, am exclama cu toţii indignaţi. Mai mult, lui Iuda
Iscariotul i se atribuie un alt rol decît cel din Evanghelia lui Matei, fiind
socotit cel mai bun prieten al Învăţătorului, trădîndu-l din îndemnul acestuia,
numai pentru a-i asigura îndeplinirea măreţului său proiect – acela de a muri şi
de a învia. (În treacăt fie zis, această variantă, prezentă şi în “Evanghelia
lui Iuda”, nerecunoscută de Biserică, a mai fost propusă şi de alţi scriitori.)
Trădătorul cel mai hulit din istorie nu
s-ar fi spînzurat cuprins de remuşcări, ci a supravieţuit groaznicei sale fapte şi s-ar fi retras într-o peşteră, unde a lăsat posterităţii un manuscris despre modul în care s-au petrecut în realitate evenimentele.
Preotul Albert Cloister, membru al organizaţiei “Lupii lui Dumnezeu”, descoperă manuscrisul în urma investigării unor fenomene paranormale şi a cercetării multor documente vechi. O altă anchetă este întreprinsă de psihiatra Audrey Barret. Aceasta îl are, printre pacienţi, pe un grădinar, Daniel, socotit a fi posedat de Diavol. De la acesta ea află ce s-a ales de fiul care i-a dispărut în urmă cu mulţi ani. Ceea ce îi dezvăluie bătrînul cu minţile rătăcite e halucinant. Las cititorului plăcerea de a descoperi singur faptele cutremurătoare.
SÎNGE. Într-un tîrziu, drumurile lui Albert Cloister şi ale doctoriţei se
intersectează. Numai după ce fac schimb de informaţii, complicatul joc de
puzzle îşi aşază piesele într-o ordine corectă, revelînd o imagine care provoacă
fiori.
În acest roman curge din abundenţă sînge, sunt prezentaţi copii cărora un dement le-a cusut gura, ţinîndu-i prizonieri într-un loc neştiut de nimeni, hrănindu-i cu terci, cu ajutorul unui pai. Se vorbeşte despre exorcisme, despre taine pe care doar cîţiva iniţiaţi le cunosc, despre pedofilie, despre crime abominabile. Romanul conturează tabloul înfricoşător al unei omeniri pe care Diavolul o ţine în mreje, sub ochii unui Dumnezeu cu puteri slăbite. Şi totuşi, e destul o împotrivire din partea urmaşilor lui Adam şi ai Evei, pentru ca Fiinţa răului să devină neputincioasă. Iată şi ceva care îi priveşte direct pe români: pentru prima dată am citit într-o carte de ficţiune despre cazul Tanacu, care a făcut să curgă multă cerneală la vremea respectivă în presa românească.
“Şi totul ar redeveni la fel ca la început. Dumnezeu s-ar întoarce la locul lui, iar Lucifer, din nou bun, s-ar aşeza lîngă el. Nu ar mai fi nici Iad şi nici durere după moarte. Nici Iad şi nici durere…”
“Dacă un om ar înceta să fie egoist şi rău,
dacă un om curat ar face o faptă de bunătate întru totul dezinteresat, fără să
aştepte ceva în schimb, nici măcar mulţumirea de a fi bun sau răsplata mîntuirii;
un om care să ştie adevărul şi totuşi să lucreze binele, atunci Lucifer, cea
mai îndurerată dintre creaturi, mişcat de acela ce învinge disperarea nesfîrşită,
ar vărsa peste pămînt o lacrimă...”
Schimbarea
David Zurdo Saiz (n. 1971, Madrid) şi Angel Guttierrez Tapia (n. 1972, Madrid) sînt ingineri şi studiază ştiinţele fizicii. Cei doi au mai scris împreună “El ultimo secreto de Da Vinci” (premiulHermetica) şi “El legado de Jesus. El diario secreto de Da Vinci”. “Apocalipsa Sfîntului Ioan” îi atribuie originarFiarei (adică Lucifer încarnatca Anticrist) numărul 616,şi nu 666 care rezultă din numerologia ebraică (gematria), a literelor ce compun numele NERO CESAR, transcris din greacă în ebraică. Schimbarea se datorează sîngeroasei persecuţii asupra creştinilor şi executării apostolilor Petru şi Pavel.