Epopeea jurnalistică 'Spotlight' şi filmul de acţiune 'Mad Max: Fury Road' au câştigat numeroase premii duminică seara la ediţia de anul acesta a Critics' Choice Awards de la Hollywood, care sunt decernate de criticii de presă americani, relatează luni AFP.
Asemenea premiilor Golden Globes decernate la 10 ianuarie, aceste premii se acordă atât producţiilor de cinema cât şi de televiziune şi sunt considerate posibili indicatori ai câştigătorilor Oscarurilor din februarie. 'Spotlight', despre investigaţia ziarului Boston Globe privind scandalul preoţilor pedofili, a câştigat premiul pentru ''cel mai bun film'' şi ''cea mai bună distribuţie''.
Leonardo DiCaprio a obţinut premiul pentru ''cel mai bun actor'' în filmul 'The Revenant', care este o odă dedicată supravieţuirii. În timp ce Brie Larson a câştigat premiul pentru ''cea mai bună actriţă'' în thrillerul 'Room'.
Cel mai mare câştigător al serii a fost cel mai recent film al seriei Mad Max, cu 9 premii dintr-un total de 13 nominalizări, între care şi cel pentru ''cel mai bun film de acţiune''.
'The Big Short', care relatează în cheie tragicomică celebra criză economică a SUA din 2008, a câştigat premiul pentru ''cea mai bună comedie'', în timp ce 'Vice Versa' (Întors pe dos) a obţinut premiul pentru ''cel mai bun film de animaţie''.
În ceea ce priveşte televiziunea, serialul cyber-thriller 'Mr Robot', despre un tânăr programator informatic care duce o viaţă dublă, a câştigat titlul de ''cel mai bun serial dramatic'', iar 'Masters of None', de ''cel mai bun serial de comedie''.
Premiul pentru ''cel mai bun actor într-un serial de televiziune'' i-a revenit lui Jeffrey Tambor, care joacă rolul unui tată de familie transsexual în serialul de succes 'Transparent'. Premiul pentru ''cea mai bună actriţă într-un serial comic de televiziune'' a fost câştigat de Rachel Bloom, care a creat, scris şi interpretează rolul principal în 'Crazy ex-girlfriend'.
Iar Carrie Coon a câştigat premiul pentru ''cea mai bună actriţă într-un serial dramatic'' pentru rolul său din 'The Leftovers', care are un scenariu neliniştitor: de la o zi la alta, 2% din populaţie dispare în mod misterios, arucându-i pe cei apropiaţi într-o angoasă existenţială.