Se inspira atat din muzica din operete, cat si din arta clasica a lui Chopin, combinand swing-ul lui Django si Grappelli, pentru a propune publicului propria abordare a muzicii de jazz. Este roman (si traieste in Franta), se numeste Emy Dragoi si se incapataneaza de cativa ani incoace sa organizeze Festivalul International 'Nopti Albe de Acordeon'.
Cea de-a VI-a editie (21-23 octombrie) i-a avut ca invitati pe Roman Jbanov (acordeon) si Anna Jbanov (pian); Maria Selezneva; Maryll Abbas; William Sabatier; Romeo Roviani. Au fost trei seri intr-adevar albe si magice. Acordeonul a stralucit pe scena 'Tinerimii Romane'. L-am vazut (pe acordeon, bineinteles) cum se transforma in orga, in bratele lui Roman Jbanov. Anul trecut, acelasi virtuoz a fost prezent la festival, convingand publicul ca Bach poate suna dumnezeieste la acordeon. L-am vazut si cum o imbraca pe Maria Selezneva, care 'danseaza cum isi canta singura' la acordeonul alb si personalizat de catre fabricant – Bugari. Desigur, directorului artistic al festivalului, alt celebru producator – Marconi – i-a scris pe acordeon numele cu litere de aur: Emy Dragoi.
Nota de final le-a apartinut lui Emy Dragoi & Hot Jazz Club Romania (HJCR pe scurt, trupa din care fac parte Lucian Maxim – percutie, Adrian Flautistu – contrabas, Alex Mann – chitara) si oaspetilor: Maria Selezneva, Roman Jbanov (Rusia), Maryll Abbas (Franta), William Sabatier (Argentina) si Emilian Ion (cel care a participat la toate editiile festivalului, de cand avea... 6 ani).
Recitalul artistei Maryll Abbas de vals musette la celebrul acordeon (acordat/dezacordat), W. Sabatier cu tangourile lui Piazzolla interpretate ca un demn urmas al acestuia la bandoneon, si Emy & HJCR (cu teme de jazz clasic – tip Cotton Club) ne-au facut sa ne simtim teleportati in timp si spatiu. N-au lipsit nici prelucrarile indraznete, pline de virtuozitate la 'Ciuleandra' sau 'Calusul'.
Dupa nesfarsite aplauze si urale, toti cei din public au coborat din sala, dar nimeni n-a parasit incinta, pentru ca in holul – care adapostea expozitia de acordeoane din secolulul XIX – a continuat 'petrecerea' cu intersectari de polci si tangouri, menuete si hore.
'Noptile Albe de Acordeon' ale lui Emy Dragoi au costat, datorita relatiilor (de prietenie cu participantii) si implicarii in productia evenimentului a intregii familii, doar 20.000 de euro. Merita consemnat ca la 'Tinerimea Romana' s-au aflat muzicieni veniti special din Rusia si Franta pentru a ocupa un loc in sala. Da, au fost doar spectatori avizati, artisti in 'civil', care si-au dorit sa primeasca cat mai mult din magia acordeonului...