x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Festivalul Internațional „George Enescu” vine pe scena Operei Naționale București pe 17 septembrie

Festivalul Internațional „George Enescu” vine pe scena Operei Naționale București pe 17 septembrie

de Magdalena Popa Buluc    |    15 Sep 2021   •   19:20
Festivalul Internațional „George Enescu” vine pe scena Operei Naționale București pe 17 septembrie

Opera Națională București vă invită vineri, 17 septembrie, începând cu ora 19:00, la Concert vocal-simfonic prezentat în cadrul Festivalului „George Enescu” 2021. În programul serii se vor regăsi „Uvertura națională” de George Stephănescu, „Dixtuorul pentru suflători în re major op. 14” de George Enescu și „Stabat Mater” de Gioachino Rossini în interpretarea soliștilor Marta Sandu Ofrim, Mihaela Ișpan, Lucian Corchiș și Ion Dimieru, a Orchestrei și a Corului Operei Naționale București, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare.

 

George Stephănescu şi-a constituit, treptat, un stil propriu, în care şi-au găsit locul înclinaţia sa pentru muzica programatică, dar şi preocuparea pentru valorificarea elementului naţional, așa cum este „Uvertura naţională”, creație compusă în anul 1876.

 

Dixtuorul sau Decetul în Re major pentru instrumente de suflat, op.14, a fost compus de George Enescu în 1906 pentru 2 flaute, 1 oboi, 1 corn englez, 2 clarinete, 2 fagoturi și 2 corni francezi. Prima mișcare este în formă de sonată, cu prima temă anunțată de flaut și urmată de o temă de tranziție cântată de corn și fagot, care conduce la o temă a doua lirică, enunțată de cornul englez. Mișcarea lentă se deschide cu o temă melodioasă, cântată la octavă de oboi și corn englez, în timp ce secțiunea centrală – care ține de Scherzo – este dominată de flaut, cu o melodie ușoară căreia i se va alătura, în secțiunea finală, tema principală a mișcării. Ultima parte este în formă de rondo-sonată în care materialul sonor este ocazional tratat modal, sugerând influențe românești în limbajul muzical utilizat. Simfonic ca și caracter, Dixtuorul evită monotonia prin utilizarea variată și pricepută a instrumentelor pentru care este compus.

 

„Stabat Mater”, creația compozitorului Gioachino Rossini, este inspirată din pietatea franciscană referitoare la patimile Mântuitorului şi cultul Maicii Domnului. Dedicată vocii și perfecțiunii ei, este lucrarea care permite semnul echivalenţei între Rossini compozitorul de operă şi Rossini creatorul de muzică sacră. Simplitatea, dar și naturalețea prin care compoziția înveşmântează în sunete rugăciunea se reflectă deopotrivă în numerele dedicate cvartetului solist dar şi ansamblurilor corale.

 

 

 

 

 

×