Turneul record are un impact asupra economiei în Europa, cu cifre impresionante: de la Londra la Paris și Milano. Prețurile hotelurilor din orașele în care vor avea loc concertele lui Taylor Swift vor crește în medie cu 44%, scrie Corriere della Sera.
Taylor Swift cu turneul său „The Eras Tour” - 152 de concerte în 20 de țări - bate toate recordurile, după cum demonstrează și New York Times vorbind despre „economia Swift”. În total, turneul mondial al cântăreței, incluzând datele din SUA din 2023, va genera venituri de 2 miliarde de dolari numai din vânzarea biletelor, echivalentul încasărilor a sute de concerte din Europa.
Swift depășește chiar și monștrii sacri ai istoriei muzicii. Al doilea turneu cu cele mai mari încasări din lume este Farewell Yellow Brick Road Tour al lui Elton John, care a generat „doar” 939 de milioane de dolari.
Swift este prima și pentru 2023, cu Beyoncé și Bruce Springsteen pe locurile doi, respectiv trei pe lista celor mai profitabile turnee.
Nu este de mirare, așadar, că cântăreața din West Reading, Pennsylvania, a intrat în clubul miliardarilor, cu o valoare netă de aproximativ 1,1 miliarde de dolari în aprilie 2024.
Pentru a da o idee despre fenomen, Rezerva Federală, analizând veniturile hotelurilor din Philadelphia în Cartea Bej din iunie 2023, a comparat impactul economic al concertelor lui Swift cu cel al Super Bowl. Pe scurt, cu Swift, turismul local ia avânt. Potrivit Mastercard Economics Institute, în etapele americane din 2023, creșterea cheltuielilor în restaurantele din diferite orașe a crescut în medie cu 68% în imediata vecinătate a stadionului (pe o rază de aproximativ 4 kilometri) și cu 47% pentru hoteluri.
Cifrele Swift Economy sunt izbitoare și atunci când ne uităm la etapele finale ale turneului și la impactul asupra Bătrânului Continent, Europa.
Potrivit unui raport recent al Lighthouse, pe durata turneului european, prețurile hotelurilor din orașele în care vor avea loc concertele vor crește în medie cu 44%. În unele orașe, precum Liverpool, Varșovia și Stockholm, prețurile pentru o noapte aproape s-au dublat. Impactul asupra economiei franceze după etapele din luna mai este estimat a fi mai mare decât cel al Jocurilor Olimpice, pentru a oferi un termen de comparație. Biletele pentru concertele cântăreței americane în Franța s-au epuizat cu luni de zile înainte: 8.000 de pachete VIP a câte 1.500 de euro au fost vândute.
Precedentul record pentru pachetele VIP în Franța era deținut de Céline Dion, care fixase prețurile la 850 de euro. La Lyon, s-a înregistrat o creștere de 220% a prețului camerelor față de perioada normală. La Paris, s-a înregistrat, de asemenea, o creștere a rezervărilor de locuri în Flixbus.
Efectul Taylor se resimte și în Londra, orașul care găzduiește opt dintre concertele cântăreței. Turneul are un impact asupra sectorului serviciilor, cu o creștere a prețurilor la hoteluri și restaurante care se estimează că va duce la o creștere a inflației în acest sector cu 30 %, ceea ce reprezintă o creștere de 15 % în total. Aproximativ 1,2 milioane de fani sunt așteptați să călătorească la concertele din Regatul Unit. Rezervările de zboruri către Londra au crescut cu 34 % din 2023, iar căutările de hoteluri s-au cvadruplat în săptămâna premergătoare celei de-a doua părți din august.
Un boom pentru economia britanică de aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit Barclays, în timp ce numai pentru zona Londrei autoritățile estimează că cele opt concerte londoneze ale lui Swift ar putea produce o cifră de afaceri de 300 de milioane de lire sterline. Dată fiind situația, reducerea ratei dobânzii de către Banca Angliei ar putea fi astfel amânată.
De fapt, „Swiftlation”, adică inflația legată de maxi-concert, ar putea determina o amânare a reducerii ratei dobânzii la bancă, așteptată în septembrie.
Cei care întrețin economia sunt „swifterii”, așa cum își spun fanii cântăreței. Potrivit datelor de pe scenele din Franța, aproximativ o treime din spectatori sunt străini veniți special pentru concert, în majoritatea cazurilor americani. Este un public atras și de sistemul de bilete cu preț fix din Europa, în timp ce în Statele Unite costul biletelor crește în funcție de cerere.
În Italia sunt programate două concerte, la Milano, pe 13 și 14 iulie, pe San Siro și sunt, desigur, sold-out. Efectul asupra economiei orașului ar putea fi comparabil cu cel al Salone del Mobile, care, potrivit analizei Mastercard, a adus cu 25% mai mulți turiști străini în oraș.
(sursa: Mediafax)