BIZUL DIN SHOWBUSINESS
Se stie ca marea noastra problema este pirateria si din aceasta cauza vanzarea de CD-uri, DVD-uri si produse IT originale este nesemnificativa.
La mijlocul anilor â90, in Romania, pirateria era de circa 90% si a ramas asa si in primii ani ai noului mileniu. Desi in ultima vreme nu s-a schimbat mare lucru, aflam ca pirateria a scazut la 70%, ceea ce, in prag de aderare la UE, este o veste care da bine. Oricum ar fi, preocuparea autoritatilor de a stopa si sanctiona pirateria este laudabila, aspect detaliat in Ordonanta 123. Insa din aceeasi ordonanta aflam cum taxele pentru drepturile de autor (remuneratii compensatorii) pot creste nelimitat.
Deci cea mai importanta prevedere nu este lupta impotriva pirateriei, ci eliminarea din lege a pragurilor maxime in negocierile pentru stabilirea remuneratiei compensatorii. Iar daca taxele cresc, automat vor creste si preturile de desfacere, iar vanzarile de CD-uri, DVD-uri si produse IT originale vor scadea si mai mult. Si daca producatorii au de pierdut, cine castiga?
Taxele pentru drepturile de autor in domeniul muzicii sunt colectate de UCMR- ADA si, in general, de OGC-uri (organisme de gestiune colectiva), care la randul lor sunt sustinute de ORDA (Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor). Dar ORDA este coordonat de ministrul Culturii si Cultelor, cel care propune si conducerea Oficiului, directorul general si directorul general adjunct. Deci toate se leaga de UCMR, ORDA si Ministerul Culturii, unde, intamplator, Adrian Iorgulescu este presedinte, din nou presedinte, respectiv ministru.
Citește pe Antena3.ro