Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.
Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
DA, ACCEPT
Cel mai mare arlechin al epocii
Domnea peste spatiul comic intr-o daruire continua. Ion Iancovescu avea personalitate, defect care intotdeauna a fost greu de tamaduit. Il vedem in fata ochilor asa cum se plimba prin Romania dintre cele doua razboaie mondiale: vultur imperial, inalt, cu o figura bruna si foarte mobila, cu ochii sclipind sub sprancene de carbune. Umbla imbracat ca nimeni – dar fara ostentatie. Atragea involuntar atentia fiindca fiecare lucru pe care il purta capata pe el o factura deosebita. Pe fata i se plimba un zambet de o suprema ironie si de suprem amuzament. Se simtea in permanenta in teatru. Acest print al boemei s-a considerat investit de a apara libertatea cetatii. Satira lui vie, colorata, de foarte multe ori nedreapta, surprindea prin indrazneala, prin umor, prin inedit. Ion Iancovescu era in stare sa riste pentru un cuvant de spirit, o situatie. Nu scutea pe prosti de placerea chemarii pe nume. Autoironia ii dadea dreptul de a nu cruta pe altii, avea o dezinteresare suprema, nu se agita dupa interese marunte. Cersetor ingrat isi permitea luxul sa serveasca valorile absolute, stiind ca servitutile vietii nu-i pot aliena independenta. N-a avut niciodata nevoie de paine; a intins firesc mana oriunde a vazut cozonac. Regulile moralei curente ii erau straine. Exigent se arata doar in ale teatrului. Egoist ca multi oameni exceptionali, pastra cu strasnicie ceea ce numai o singura data putea sa infloreasca.
Actor in primul rand (si numai cand isi dadea osteneala – interpret), aducea toate rolurile la el. Devenise la un moment dat o institutie, ca Opera, ca Teatrul National. Adica daca intr-o seara mergeai la AIDA, in alta la NORA, in a treia seara mergeai 'la IANCOVESCU'.
Adorat, admirat, detestat si invidiat, era in permanenta cel mai mare arlechin al epocii. Dusmanii lui spuneau ca era mai interesant la cafenea decat pe scena, fara sa-si dea seama ca-i aduc un elogiu. Erou al comediei dell’arte, Iancovescu prefera sa improvizeze cu o scanteiere fara seaman. Ion Iancovescu avea personalitate teatrala, avea o viziune de teatru – a lui. A fost un mare profesor de teatru. Un temperament extraordinar il mana tot timpul. Vorbea si juca fara intrerupere toate scenele, toate rolurile, toate replicile. Masinistii, actorii mari, il iubeau, il admirau, il ascultau. Avea timp sa scrie, sa traduca, sa puna-n scena.
Actor in primul rand (si numai cand isi dadea osteneala – interpret), aducea toate rolurile la el. Devenise la un moment dat o institutie, ca Opera, ca Teatrul National. Adica daca intr-o seara mergeai la AIDA, in alta la NORA, in a treia seara mergeai 'la IANCOVESCU'.
Adorat, admirat, detestat si invidiat, era in permanenta cel mai mare arlechin al epocii. Dusmanii lui spuneau ca era mai interesant la cafenea decat pe scena, fara sa-si dea seama ca-i aduc un elogiu. Erou al comediei dell’arte, Iancovescu prefera sa improvizeze cu o scanteiere fara seaman. Ion Iancovescu avea personalitate teatrala, avea o viziune de teatru – a lui. A fost un mare profesor de teatru. Un temperament extraordinar il mana tot timpul. Vorbea si juca fara intrerupere toate scenele, toate rolurile, toate replicile. Masinistii, actorii mari, il iubeau, il admirau, il ascultau. Avea timp sa scrie, sa traduca, sa puna-n scena.
Citeşte mai multe despre:
teatru

Ştiri din .ro
PUBLICITATE
„Mistreţul orb şi alte prevestiri”. O colecţie de poveşti fascinante, de Nicolae Dan Fruntelată. De mâine, cu Jurnalul. „Doar cultura ne poate vaccina împotriva tuturor pandemiilor din lumea asta”

Serialul dramă Pe viață (For Life), din 12 aprilie, la AXN. Drumul de la o condamnare pe viață la o carieră în avocatură

BAFTA 2021: road-trip-ul american Nomadland triumfă

Kunsthalle Bega anunță deschiderea sezonului expozițional cu solo showul Laurian Popa - Soft Objects

Actorul platit cu 1,7 milioane dolari/episod, în serial la TVR1
Serialul cu încasări de 3,9 miliarde de dolari pe an – de luni, la TVR1!
Unul dintre cele mai apreciate seriale de comedie, cu un palmares impresionant şi care l-a transformat pe protagonistul Ray...
Experimentul DAU. Natasha, premiat cu Ursul de Argint la Berlin, lansat în premieră pe TIFF Unlimited

Artiștii TEATRULUI MUZICAL AMBASADORII reprezintă România la Competiția Internațională GOLDEN DANCE

Romanian Classics in English: Serie de evenimente sincretice dedicate lui Liviu Rebreanu (literatură, teatru, film și muzică) la ICR Londra
ICR Londra lansează o serie spectaculoasă de evenimente sincretice dedicate scriitorului român Liviu Rebreanu. Programul are o durată de zece zile și este prilejuit de lansarea traducerii în limba engleză a...
„LIBERTY”, unul dintre cele mai recente proiecte europene TNRS, aduce noi oportunități pentru tinerii artiști

Experiment fotografic, pictură live și performance Poetrip în luna aprilie la galeria Celula de Artă din București

Competiția One World Romania 14

Ediție aniversară a Zilelor Filmului Românesc, cu ocazia împlinirii a 15 ani de existență a ICR Stockholm

Italia o citește pe Doina Ruști. „Omulețul roșu”, reeditat la Roma după 10 ani de la succesul primei traduceri

Gheorghe Săsărman - 80. Lansare de carte: „Alfabetul distopiilor”

În culise, la ODEON. Cui i-e frica de Virginia Woolf?
Vineri, 9 aprilie, ora 19:00, pe canalele Teatrului Odeon, vă invităm să priviți în culisele primei premiere a anului 2021, spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf?”, de Edward Albee, regia...