x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Demonii lui Florin Piersic Jr

0
Autor: Roxana Ioana Ancuta 29 Aug 2008 - 00:00
Demonii lui Florin Piersic Jr

MIX ● Despre el, teatru, film şi Sonia
Odată ce-a devenit tată, Florin Piersic Jr şi-a schimbat priorităţile în viaţă. Întîi e Sonia şi-apoi potopul.



MIX ● Despre el, teatru, film şi Sonia
Odată ce-a devenit tată, Florin Piersic Jr şi-a schimbat priorităţile în viaţă. Întîi e Sonia şi-apoi potopul.

  • Jurnalul Naţional: ­ Acum cîţiva ani, cînd erai în colaborări strînse cu Teatrul Luni de la Green Hours, atitudinea ta vizavi de ceea ce se petrecea atunci în teatru era una de revoltă. Dezamagit şi nemulţumit de cum evoluau lucrurile, tocmai îţi dăduseşi demisia de la Teatrul Mic... Au trecut vreo şase-şapte ani de-atunci. Viaţa ta profesională s-a transformat mult. Cum ai reuşit pînă la urmă să te impui aşa cum ai dorit şi cum mai vezi acum lucrurile din teatrul românesc?
Florin Piersic Jr: ­ Viaţa mea profesională n-a suferit vreo transformare notabilă. Mai ales dacă te referi la teatru. Ca actor, am stat mai mult pe bară. În general, am primit oferte care nu m-au atras. Şi am încredere în dragostea la prima vedere faţă de un text. Probabil că nu mai am energia să mă arunc fără paraşută, bazîndu-mă pe faptul că regizorul mă va prinde la timp. Cînd eşti foarte tînăr, n-ai cum să stai locului şi eşti gata să faci orice, numai să nu lîncezeşti. Dar la patruzeci de ani simt că n-am motive să lucrez într-un ritm infernal şi să scot eventual cinci spectacole pe an. Există proiecte care sînt gata pe hîrtie de mulţi ani şi care aşteaptă să devină realitate. Opposites attract (ultimul proiect la care am lucrat, la Metropolis) a aşteptat cinci ani într-un sertar. Joc rar pe scenă şi mai apar în cîte un film independent, pentru un rol de o zi sau două. Şi în felul ăsta îmi mai liniştesc demonii. Pot să scriu, în restul timpului. Şi cred că asta e mai important decît orice, acum. Iar revolta de acum nu ştiu cîţi ani s-a mai calmat. Da, mă revolt la fel de tare dacă mă duc la teatru şi văd actori reduşi la stadiul de marionete în mîna unui regizor narcisist care vrea cu tot dinadinsul să facă un spectacol "de autor". Dar e un sentiment pasager, pentru că deja teatrul nu mai e lumea mea decît pentru fragmente scurte de timp. Uite un exemplu grăitor. Am cîteva poze cu maică-mea, într-un spectacol de acum douăzeci şi cinci de ani, la Teatrul Foarte Mic. Un spectacol care m-a marcat atunci, mi-a deschis ochii spre o direcţie nebănuită şi care are aceeaşi forţă şi în ziua de azi, doar prin intermediul unor poze amărîte (pe vremea aia nu existau camere video digitale). S-a jucat doar de zece ori, aşa că nu există prea mulţi martori la experienţa pe care am trăit-o eu atunci. Dar ştiu că e unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le-am văzut vreodată. Sînt în viaţă momente în care poţi să tragi o linie şi să aduni cele cîteva lucruri care au însemnat ceva cu-adevărat. Cîteva cărţi pe care n-o să le împrumuţi niciodată, cîteva spectacole pe care n-o să le uiţi niciodată. Nu citesc mult. Dacă nu-mi place cartea, mă opresc, nu merg pînă la capăt doar ca s-o bifez. Iar de la spectacol plec la pauză, ca să nu-mi deranjez colegii.

  • Erai mereu preocupat de cîte un proiect, lucrai la cîte o piesă de teatru, mai făceai traduceri, mai colaborai cu cîte un artist oarecum din sfera neconvenţionalului. Acum în ce stadiu te găsim cu proiectele?
Există cîteva piese traduse de mult timp şi un scenariu de film pe care l-am scris acum trei ani. Sper să reuşesc să le duc la bun sfîrşit. Scenariul a rămas intact pînă acum două luni. Apoi am avut o discuţie cu un om în care am încredere şi care l-a citit, iar el mi-a sugerat nişte modificări. Acum lucrez la asta. Şi scriu şi alte lucruri, pe care sper să le public într-o zi.

  • Revin la perioada de care aminteam la început, perioada care ştiu că te găsea într-un dezgust profund, pe bună dreptate poate. Erai destul de pesimist. Poate că firea ta are predilecţie spre stările astea, dar cred că în ultima vreme te-ai mai schimbat, asta şi datorită copilului tău (şi nu numai). Dar nu despre familie vreau să te întreb acum, ci care e starea ta de spirit în ceea ce priveşte viaţa ta personală.
Viaţa mea personală e Sonia. Atît. Şi nu vorbesc despre copilul meu. Cînd o să fie mare, poate că n-o să-i convină că i-am făcut nu ştiu ce declaraţii de dragoste prin presă. Îmi iubesc copilul la fel ca orice alt părinte. Punct.

  • Te-ai gîndit vreodată să renunţi la teatru?
Sînt trei ani de cînd joc foarte rar, iar lucrul ăsta nu mă deranjează. Atîta timp cît am în minte alte proiecte, care m-ar putea capacita ca actor sau regizor, înseamnă că n-am renunţat.

  • Ce lucruri ţi se par cel mai greu de realizat în viaţă?
Interviurile.

  • Ai făcut vreun compromis (orice fel de) de dragul artei?
Păi am jucat la Green Hours. Şi cabina mea era o bucătărie plină de pahare jegoase care aşteptau să fie spălate. Şi prin bucătăria asta treceau continuu chelneri încărcaţi de comenzi. Unii ar eticheta capitolul ăsta ca fiind un compromis, dar pentru mine a fost o şcoală foarte folositoare. Şi nu m-am simţit cîtuşi de puţin umilit. Oamenii ăia îşi făceau treaba, iar eu mă pregăteam să mi-o fac pe-a mea. Astea erau condiţiile.

  • Spune-ne ce e mai important de ştiut despre rolul tău din filmul lui Radu Gabrea, "Călătoria lui Gruber".
Ce e mai important... Uite. Eu şi Marcello Mastroianni sîntem singurii actori care l-au interpretat vreodată pe Curzio Malaparte. Hai, că glumesc. Dar asta nu-nseamnă că nu-i adevărat. Am vrut să joc rolul pentru că am citit scenariul lui Răzvan Rădulescu, care era foarte bun. Şi aveam încredere în Radu Gabrea ca regizor. Gabrea e destul de tiran pe platoul de filmare, dar nu e un tiran veritabil, doar se preface, din teamă că i se va submina autoritatea. De fapt, iubeşte actorii, şi ăsta e lucrul cel mai important. Partea mai grea a fost cu textul în germană şi italiană. Nu ştiu limbile astea. Am avut noroc cu cel care m-a antrenat. Colin Buzoianu. E actor la Timişoara. Am rămas buni prieteni după filmări. Adevărul e că nu m-aş fi descurcat fără el. Iar filmul e ok. Dar nu eu sînt cel care trebuie să judece asta. Fiind direct implicat, o să fiu subiectiv.

  • Mergi la cinema? Apropo de cinema, ştii foarte bine ce vremuri trăieşte acum această instituţie şi ce bine o ducea pînă în ’89. Nu comentăm acum motivele, dar vreau să te întreb ce amintiri din copilărie ai tu legate de mersul la cinematograf.
Am tocit podeaua de la Cinemateca Eforie. Acolo mergeam cel mai des. Era singura evadare. Şi mai exista şi proiecţia specială de luni, la cinema Studio, pentru membrii Asociaţiei Cineaştilor. Acolo mai reuşeam să intru din cînd în cînd, fiindcă maică-mea avea acces şi mă mai lua şi pe mine cu ea. Se proiectau filme care n-aveau şanse să fie prezentate marelui public. În general, din motive de cenzură comunistă.
 
  • Ai ratat vreo mega-ofertă legată de teatru sau film?
Da. Am avut o discuţie mişto cu Joel Schumacher, la castingul pentru ultimul lui film. A vrut să-mi dea un rol important, dar deja semnasem contractul pentru sezonul doi din "La Urgenţă". Apoi am apucat să filmez doar două episoade din serial pînă să izbucnească scandalul binecunoscut, în urma cărora filmările s-au sistat definitiv.

  • Ai pleca din România ca să faci carieră la Hollywood?
Acum e mai greu să visez la prostii de-astea. O am pe Sonia. Şi nu mă aşteaptă nimeni la Hollywood cu braţele deschise. Acolo trebuie să te duci cu capul plecat şi s-o iei de la zero. Şi asta cere timp. Şi nu cred că aş reuşi să stau prea mult timp departe de copilul meu.

  • Care consideri că e cel mai bun film românesc făcut vreodată?
"Supravieţuitorul". Cel mai bun de aruncat la gunoi.
Citeşte mai multe despre:   arte,   teatru

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema

James Bond s-ar putea să nu mai apară în cinema
Netflix si Apple TV se luptă să cumpere ultimul film al lui James Bond, mai ales după zvonul lansat de criticul de film Drew McWeeny, pe Twitter. „No time to die” este al 25-lea şi ultimul film din franciză. ...

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani. Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate

VRC 100. „Geniul necunoscut“ al României împlinește 100 de ani.  Valentina Rusu Ciobanu și cei 100 de ani de singurătate
Galerie Foto Valentina Rusu Ciobanu este un geniu al picturii din Basarabia, o pictoriță care se bucură de un profund respect și o mare iubire în Republica Moldova. Cu toate acestea, Valentina Rusu Ciobanu este un nume...

Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”

 Peste 2.000 de evenimente, într-un deceniu de activitate al ICR Chișinău: „Marcăm zece ani de sărbătorire a unei culturi comune”
Galerie Foto Unul dintre cei mai importanți actori culturali din Republica Moldova, Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” din Chișinău aniversează 10 ani de activitate. Cu acest prilej, ICR Chișinău a organizat o...

O călătorie la bordul mașinii timpului, prin istoria animației olandeze, la cea de-a 15-a ediție Animest

O călătorie la bordul mașinii timpului, prin istoria animației olandeze, la cea de-a 15-a ediție Animest
Galerie Foto Seducătoare și revoluționară, în ultimii 100 de ani industria animației olandeze s-a dezvoltat într-un ritm impresionant, cucerind juriile marilor festivaluri ale lumii prin abordări temerare și tehnici...

Festivalul George Enescu și Filarmonica din Londra vorbesc despre George Enescu în al treilea episod al seriei 'Who Is Romania', prezentată de britanica Tessa Dunlop

Festivalul George Enescu și Filarmonica din Londra vorbesc despre George Enescu în al treilea episod al seriei 'Who Is Romania', prezentată de britanica Tessa Dunlop
Galerie Foto Seria de filmulețe de promovare a României pe plan internațional, realizată de doctorul în istorie Tessa Dunlop, continuă vineri, 23 octombrie, cu un nou episod, dedicat de acesată dată compozitorului George...

Diva Anna Netrebko, vindecată de Covid, s-a întors la Teatro alla Scala, într-un concert extraordinar

Diva Anna Netrebko, vindecată de Covid, s-a întors la Teatro alla Scala, într-un concert extraordinar
Galerie Foto În Italia, regina belcanto, Anna Netrebko, a revenit zilele trecute pe scena La Scala, după izolarea cauzată de virusul Covid, la aproape un an după ce interpretase pe marea scenă italiană...

A început cea de-a 11-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest outdoor, drive-in și online

A  început cea de-a 11-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest  outdoor, drive-in și online
Galerie Foto „Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi...

Cine-dans la Institutul Cervantes – filme din selecția Festivalului FIVER, gratuit pe Vimeo

Cine-dans la Institutul Cervantes  – filme din selecția Festivalului FIVER, gratuit pe Vimeo
În ultima săptămână a acestei luni, Institutul Cervantes din București le oferă cinefililor o nouă serie tematică de filme cu acces gratuit. Începând de luni, 26 octombrie, ora 19:00, până sâmbătă, 31...

Top 100 artiști care au îmbogățit colecționarii

Top 100 artiști care au îmbogățit colecționarii
Galerie Foto Piața de artă prosperă, prețurile record sunt atinse în mod regulat și apoi din nou depășite de alte opere de artă, mai importante, semnate de artiștii ce devin din ce în ce mai cunoscuți. Procesul este...

Detectivul Lincoln Rhyme se întoarce pentru răzbunare. Goana după Colecționarul de oase începe luni, la AXN, în noul serial Lincoln: Colecționarul de oase

Detectivul Lincoln Rhyme se întoarce pentru răzbunare. Goana după Colecționarul de oase începe luni, la AXN, în noul serial Lincoln: Colecționarul de oase
Galerie Foto Povestea celebră a detectivului Lincoln Rhyme și a enigmaticului criminal în serie supranumit Colecționarul de oase prinde viață într-un nou serial thriller - Lincoln: Colecționarul de oase / Lincoln Rhyme –...

S-a încheiat cea mai frumoasă campanie Zurli pentru copiii bolnavi de cancer, Ziua Eșarfelor Colorate

S-a încheiat cea mai frumoasă campanie Zurli pentru copiii bolnavi de cancer, Ziua Eșarfelor Colorate
Galerie Foto Pe 12 octombrie, românii și-au arătat solidaritatea față de copiii din secțiile de oncopediatrie din țară, alăturându-se campaniei inițiate de Mirela Retegan și Gașca Zurli - Ziua Eșarfelor...

Aniversare Nikita Mihalkov la TVR2

Aniversare Nikita Mihalkov la TVR2
Galerie Foto Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul...

PREMIERĂ PE ȚARĂ: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik

PREMIERĂ PE ȚARĂ: INSULTAȚI. BELARUS(IA) de Andrei Kureichik
Galerie Foto Teatrul Național Iași, alături de poporul din Belarus, în proiectul „Belarus(ia)  ̶  Lecturi la nivel mondial” Belarus(sia) Worldwide Reading Project), cu un eveniment excepțional: INSULTAȚI....

virtual (living) room - un performance VR inedit - și alte experiențe performative, în programul Tangaj Dance din această toamnă

virtual (living) room - un performance VR inedit - și alte experiențe performative, în programul Tangaj Dance din această toamnă
Galerie Foto Tangaj Dance prezintă în această toamnă trei evenimente dedicate artei performative: virtual (living) room - un performance VR realizat de Simona Deaconescu Roots and Routes - un turneu național care...

Sam Perry, câștigător The Voice Australia- în juriul competițiilor lansate de BLIP - prima platformă de beatbox și looping din România

Sam Perry, câștigător The Voice Australia- în juriul competițiilor lansate de BLIP - prima platformă de beatbox și looping din România
Până pe 25 octombrie, artiștii care își folosesc vocea în moduri creative se pot înscrie la unul dintre challenge-urile lansate de platforma BLIP - Beatbox and Looping International Platform. Din juriu fac parte...
Serviciul de email marketing furnizat de