Directorul Teatrului din Sibiu, răspuns la acuzațiile de abuz la adresa fetițelor care joacă în Faust
"Faust"-ul în regia lui Silviu Purcărete, o producție a Teatrului Național "Radu Stanca" din Sibiu, a devenit un subiect controversat. Spectacolul i-a atras atenția psihologului sibian Mihai Copăceanu, care a publicat, recent, în Adevărul, că în piesă ar fi vorba despre abuzurile asupra fetițelor de opt ani care joacă rolul "Margaretelor", scrie tribuna.ro.
"După ce este aşezată pe genunchii săi, într-un pat, Faust are gesturi erotice faţă de fetiţa minoră pentru ca, în final, să o abuzeze sexual, o dezvirginează, spectatorii văzând cum mâinile îi sunt pline de sânge. Apoi Mefisto, alt personaj jucat de o actriţă, se urcă tot peste corpul fetiţei şi o sărută. Când se ridică, fetiţa are rochiţa plină de sânge. Mesajul este clar. (...) Ca psiholog, sunt îngrijorat de efectele posibile asupra psihicului unei copile, efecte cauzate de implicarea într-o piesă de teatru cu scene cu caracter violent şi sexual, precum simularea violului", scrie Copăceanu.
Pentru a explica construcția reprezentației, Constantin Chiriac, directorul Teatrului Național "Radu Stanca" din Sibiu a organizat o conferință de presă, la care a adunat generațiile de "Margarete", părinții lor și actorii din "Faust", aducând cu el și dosarele de presă ce marchează succesul reprezentației atât în țară, cât și în străinătate.
"Dacă am aduce fete de 18, 19 ani, ele nu ar mai putea să simbolizeze puritatea"
Constantin Chiriac este trist pentru că în imaginea TNRS se aruncă cu noroi și cu argumente false, spune el.
"Am înțeles că este un domn care a avut întâlniri cu actorii noștri și care a fost în biroul meu, cerând să îl ajutăm cu Școala 6 unde este psiholog, pentru ca instituția să fie în Festivalul nostru cu o acțiune. Bineînțeles că am spus DA! Ceea ce este grav este faptul că se proferează minciuni și se caută vânători de vrăjitoare, acum, în secolul al XXI-lea. Faust a fost conceput ca un mare spectacol creștin. În textul lui Goethe este vorba despre confruntarea dintre bine și rău, o temă esențială a dramaturgiei mondiale. Faust își vinde sufletul diavolului, ca să poată trăi mai bine", a spus Chiriac. Directorul TNRS a vorbit mult despre rolul personajului colectiv Margareta, simbolul curățeniei și al purității.
"Silviu Purcărete, în viziunea și înțelepciunea lui, a considerat că este profund important ca această curățenie să fie puternică, să nu poată fi învinsă de diavol. De aceea a pus șapte Margarete, ca să poată rezista tentației diavolului. Dacă am aduce fete de 18, 19 ani, ele nu ar mai putea să simbolizeze puritatea", a explicat Chiriac. Ceea ce l-a deranjat cel mai mult în articolul lui Copăceanu - spune directorul TNRS - este faptul că acesta ar fi mințit.

Ştiri din .ro
Teatrul Nottara reia spectacolele cu public
Teatrul Odeon anunță cu regret trecerea în neființă a actriței Oana Ștefănescu

Universul magic al pictorului suprarealist Victor Brauner, onorat de Muzeul de Artă Modernă din Paris

Unirea Principatelor Române sărbătorită în Filialele BMB
„Jurnal de introspecţie V”, expoziţie inedită găzduită de Artoteca Bibliotecii Metropolitane Bucureşti
După 3 luni de întrerupere, redeschiderea stagiunii TNB, o necesitate vitală!
Ziua Unirii Principatelor Române. Italia și Unirea Principatelor
BRUXELLES. Diplomație publică și culturală de vârf la Colegiul Europei

Un tablou de Botticelli, scos la licitație cu un preț de pornire de 80 de milioane de dolari
Lecturi de suflet de la Editura Litera

În siguranță, online, la Teatrul Dramaturgilor Români
Genialul regizor David Lynch, la 75 de ani: între filme-cult și meditația transcedentală

Covidul desenat de o româncă, apreciat în Turcia

In memoriam Luminiţa Constantinescu, la TVR
Rocanotherworld Winter Edition – spiritul de festival se simte de acasă, timp de 5 zile
